Новият Range Rover Velar: синът на краля

Сър Range Rover има нов наследник: Velar е невероятно красив SUV, но съвсем не е евтин


27
ное.
2017

Не са много автомобилите, които като ги погледнеш веднъж, ти е трудно да откъснеш задълго поглед от тях. Velar е едно такова приятно изключение: толкова елегантен както в покой, така и в движение, отлично изработен, тооооолкова изкусно изваян, едновременно модерен и класически. Този нов луксозен SUV успява безупречно да се самоизтъква чрез характерния си LED светлинен подпис, с едва забележимите фуги и любовта към всеки отделен детайл, каквито наведнъж трудно ще може да откриете при конкуренцията. В сравнение с него Х6 изглежда леко грубичък, а GLE Coupé твърде хипстърски.

Заповядайте в купето! Кокпитът съвсем не е безжизнена метална отливка с банален дизайн, а мобилна скулптура, съставена от една трета iPhone и две трети „Идеален дом“. Напълно нови са цифровите инструменти и двата огромни интерактивни екрана. От едновремешните поредици от копчета, бутони и шалтери тук са оцелели единствено три фино задвижвани с пръсти миниатюрни диска. Звучи като реализирано в живота златно сечение на съвременната ергономия, но менютата в тъчскрийните са станали доста комплексни, изискват време и свикване, а лъскавите стъклени повърхности в края на деня може да ви изглеждат като полицейска картотека с пръстови отпечатъци.

Снижаваща се линия на покрива, открояващи се алуминиеви джанти, изкачащи от вратите дръжки: Velar е сбъдната мечта

Мястото за водач и пътници е повече от щедро. Дори на втория ред и на дълъг път се чувствате удобно и без никакви притеснения. Пространството в багажника е 673 литра. Трите предлагани дизелови версии са със 180, 240 и 300 к.с., а двете бензинови съответно с 250 и 380 к.с. За двата допълнителни вълнуващи цилиндъра при дизела британците аристократично фактурират още едни 11 160 лева. И като заговорихме за пари: излизащата 216 530 лева напълно оборудвана версия First Edition вероятно и сред по-добре заплатените слоеве на населението може да предизвика известно сърцебиене.

Но да оставим финансовите дела настрана. Безплатен обяд няма. А този може да се сравни с гурме от най-висша класа. По време на теста имахме възможност да шофираме Velar с по-мощния дизелов двигател Ingenium D240. Оборудван с два турбокомпресора – първото приложение на системата за каскадно свръхпълнене на Jaguar Land Rover – и система Common Rail с 2200 бара, този двигател развива 240 к.с. и изключителните 500 Нм въртящ момент при едва 1500 об./мин. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7,3 секунди. Стойности от 5,8 л/100 км и 154 г/км CO2 в европейски комбиниран цикъл заслужават адмирации.

Едва ли много от бъдещите собственици на такъв изискан модел ще тръгнат да се разхождат с него из пресечени местности и каменисти дерета извън пътя, но този автомобил е истински офроудър, в което можехме да се убедим, докато го тествахме редом до 130-тонни автосамосвали в открития рудник на „Асарел-Медет“ край Панагюрище.

Високотехнологичното предно окачване с двойни носачи следва принципите на дизайна на спортни автомобили, като шарнирите и лагерите са конструирани за особено висока здравина, за да предоставят образцово управление и прецизни реакции на волана. В автомобила е вложен много алуминий, за да се намали теглото, докато стоманените предни долни рамене осигуряват максимална устойчивост при трудни офроуд условия. Системите на окачване предлагат изключително изместване на колелата, с което Velar превъзхожда конкурентите си независимо от терена. С преден ъгъл на заход до 28,89 градуса, ъгъл на преодоляване между осите до 23,5 градуса, заден ъгъл на заход до 29,5 градуса и максимална дълбочина на газене от 650 мм моделът излиза напред по отношение на офроуд проходимостта в сегмента на средноразмерните SUV.

Независимо от пътните условия Velar предлага завидна свързаност и избор между четири премиум аудиосистеми. Тестовият автомобил бе оборудван с топмодела Signature с мощност от 1600 W, разработен заедно с аудиоекспертите от Meridian. Клиентите могат да поръчат и напълно интегрираната развлекателна система за пътниците на задните седалки, която включва два 8-инчови сензорни екрана с висока резолюция във формат 15:9. Екраните са независими, така че всеки пътник може да възпроизвежда различен филм или ако е възможно, цифров телевизионен канал.

Мускулести и безстрашни: Velar среща гигантските самосвали в Асарел-Медет

ИЗВОД

Range Rover Velar ме впечатли още на щанда на автосалона в Женева. Сега първата разходка с него съвсем не бе разочароваща. Атрактивният Velar е поредното обогатяване на наситената палитра от SUV модели. Истински магнит за погледите с най-съвременна техника на борда.

Аплодисменти за този кокпит! Два големи екрана и почти никакви бутони

Технически данни на Range Rover Velar D240

Двигател 4-цилиндров Обем 1999 куб. см Мощност 240 к.с. при 4000 об./мин Макс. върт. момент 500 Нм при 1500 об./мин Макс. скорост 217 км/ч 0-100 км/ч 7,3 сек Скоростна кутия 8-степенна автоматична ZF Обем на резервоара 66 л Д/Ш/В 4803/2032/1665 Багажник 673 – 1731 л Тегло 1841 кг Разход EU-Mix 5,8 л дизел/100 км Емисии СО2 154 г/км Цена от 126 870 лева

Още по темата

Card image cap
Toyota Hilux: интелигентното работно момче

12
февр.
2017

В последното си поколение японският пикап със славата на неразрушим залага на модерна техника – и може да товари до 1235 кг

Card image cap
Qoros 3 Hatch: този „китаец“ не е „евтинджос“!

21
дек.
2016

Този модел разбива предразсъдъците: Qoros 3 Hatch ни „грабна“ с доброто качество на материалите и просторното купе. А при движение е и много тих!

Card image cap
100 000 км със Citroen C5 Tourer: „французин“ за пример

29
авг.
2017

Citroen по традиция е олицетворение на екстравагантността, финеса, хидропневматиката - но не и на надеждността. Със C5 нещата трябваше да се променят. Получило ли се е?

Card image cap

В последния брой:

Архив >