Новият Range Rover Sport aтакува българския пазар на стартова цена 178 350 лв.

1301
2023

Новото издание на Range Rover Sport вече официално атакува родния пазар. Елегантният британски офроудър може да бъде поръчан на стартова цена 178 350 лева във версията с 3-литров дизелов агрегат и 249 конски сили. Същата машина разполага и с модификации с 300 (от 185 410 лева), както и с 350 „коня“ (от 232 420 лева в по-високото ниво на оборудване Autobiography). Бензиновите изпълнения са с обем 3 л (400 к.с., от 201 200 лева) и 4,4 л (530 к.с., от 270 510 лева – Autobiography).

Налични са и два Plug-in хибрида – P440e (440 к.с., от 191 730 лева) и P510e (510 к.с., от 262 890 лева – Autobiography). Те комбинират бензинов редови „шестак“, eлектромотор и голяма за подобен тип модел батерия (нето капацитет 31,8 кВтч), която позволява до 114 км (P440e) пробег изцяло на ток по WLTP – доста висока за Plug-in хибрид стойност. Освен това можете да се движите само на електричество с до 140 км/ч – което също е порядъчнo постижение. P510e ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди, а P440e – за 5,8 секунди. Като алтернатива новият флагмански V8 с два турбокомпресора генерира 530 к.с. за най-въодушевяващия Range Rover Sport, ускорявайки го от 0 до 100 км/ч само за 4,5 секунди при активирана функция Dynamic Launch. Всички модификации без зареждане от контакта са тип „мек“ хибрид.

Новият Range Rover Sport триумфира на световната сцена на 10 май 2022 г. Само няколко месеца по-късно, луксозният спортен всъдеход вече беше в България, а от Мото-Пфое отчитат рекорден интерес към модела по подобие на Императора Range Rover.

Новите панели на предното стъкло и тънките колони осигуряват подобрена видимост напред и настрани. Реализирано е снижаване с 20 мм на позицията на шофиране спрямо новия Range Rover, с по-висока, наклонена централна конзола, по-скосено предно стъкло и полегат покрив. Воланът с по-малък диаметър придава по-спортно усещане.

Комфортът е допълнен от наличието на отопляеми и вентилирани предни седалки с 22-посочно електрическо регулиране, с функции за памет и масаж и с ергономични подглавници. Това продължава и в задната част на купето, където са налични отопляеми и вентилирани седалки с електрическо регулиране на наклона и ергономични подглавници. Новият Range Rover Sport е наличен със системата за професионално пречистване на въздуха в купето с филтрация на фини прахови частици с размер до 2,5 µm и технология nanoe™ X.

Образцовият финес, осигурен от гъвкавата архитектура MLA, е подсилен от технологията Активно шумопотискане от следващо поколение. Тя позволява на клиентите да се наслаждават на перфектен звук от двигателя чрез филтриране на нежелания шум от пътя и гумите. По този начин системата увеличава финеса, позволявайки на пътниците лесно да провеждат разговори, да слушат музика или просто да се наслаждават на звука от двигателя.

Гъвкавата платформа MLA на Land Rover внася ново ниво на структурна твърдост и финес, осигурявайки перфектните основи за изискан, луксозен мощен SUV. Изживяването е подобрено чрез допълнителни технологии, издигайки финеса на купето до нови висоти.

Устойчивостта на усукване е подобрена с до 35% спрямо предишния модел Range Rover Sport, което предоставя значителни ползи по отношение на динамичната производителност и изисканост, подпомогнати от нови конструктивни и монтажни техники.

Новият Range Rover Sport съдържа редица нови функции за удобство, постигнати благодарение на неговия редуктивен дизайн, като същевременно предоставя засилено усещане за модерен лукс.

Това е постигнато чрез интуитивни детайли, които улесняват живота на собствениците, включително изравнени с каросерията дръжки на вратите, които се изтеглят навън автоматично при отключване на автомобила. Чрез сензори за близост функцията за отключване при приближаване разпознава ключа от дадена страна на автомобила и отключва и изтегля дръжките на вратите за бърз и лесен достъп, докато функцията за заключване при отдалечаване автоматично заключва автомобила, когато ключът напусне зоната за отчитане.

Истински типичен за Range Rover Sport комфорт е осигурен на втория ред с повдигане с 11 мм спрямо предните седалки, снижаване на пода с 9 мм в сравнение с предишния Range Rover Sport и увеличено пространство за краката (+31 мм) и коленете (+17 мм). Ъгълът на основата на седалките предлага опора и комфортна стойка при дълги пътувания.

Багажното пространство сега е с по-използваема форма, с подобрен достъп през електроуправляемата задна врата и нова преграда за пода на багажното отделение, която използва по-ефективно наличното пространство и същевременно осигурява допълнителна гъвкавост на собствениците. При задни седалки на мястото си багажната зона предлага 835 литра пространство до облицовката на тавана, докато сгъването на задните седалки с помощта на удобни бутони до задната врата разширява наличното пространство до 1860 литра.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин