Новият Range Rover Sport: с V8 или изцяло на ток по желание на клиента


8
юни
2022

Уникалният характер на новия Range Rover Sport е оформен от отличната динамика на задвижване по пътна настилка и гамата мощни и ефективни силови агрегати. Електрифицираната гама включва избор от plug-in хибриди и „меки“ хибридни бензинови и дизелови версии, като през 2024 г. ще бъде налична почти безшумна, изцяло електрическа мощност, гарантирайки, че луксозният мощен SUV има задвижване, отговарящо на нуждите на всеки клиент.

Начело на новите силови агрегати за plug-in хибридни електрически автомобили (PHEV) с увеличен пробег е високопроизводителният P510e. Той осигурява отличен баланс между мощна динамика и незабавни реакции чрез своя 6-цилиндров бензинов двигател Ingenium, електрически мотор с мощност 105 kW и батерия с капацитет 38,2 kWh, които се комбинират безпроблемно, за да осигурят 510 к.с.

За да предложи обичайната за Range Rover Sport производителност, на разположение е нов двигател P530 V8 с два турбокомпресора. Той предоставя мощност от 530 к.с., въртящ момент от 750 Нм и ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,5 секунди с активирана функция за динамично стартиране Dynamic Launch – същите показатели като на предишния Range Rover Sport SVR, но със 17% по-висока ефективност спрямо предходния V8.

Пълната гама двигатели включва следните опции:

Plug-in хибриди

  • P510e, 3,0-литров 6-цилиндров, PHEV, 700 Нм въртящ момент при 1500-5000 об./мин.
  • P440e, 3,0-литров 6-цилиндров, PHEV, 620 Нм въртящ момент при 1500-5000 об./мин.

Бензинови

  • P360, 360 к.с., 3,0-литров 6-цилиндров, MHEV, 500 Нм въртящ момент при 1750-5000 об./мин.
  • P400, 400 к.с., 3,0-литров 6-цилиндров, MHEV, 550 Нм въртящ момент при 2000-5000 об./мин.
  • P530, 530 к.с., 4,4-литров V8 с двоен турбокомпресор, 750 Нм въртящ момент при 1800-4600 об./мин.

Дизелови

  • D250, 249 к.с., 3,0-литров 6-цилиндров, MHEV, 600 Нм въртящ момент при 1250-2250 об./мин.
  • D300, 300 к.с., 3,0-литров 6-цилиндров, MHEV, 650 Нм въртящ момент при 1500-2500 об./мин.
  • D350, 350 к.с., 3,0-литров 6-цилиндров, MHEV, 700 Нм въртящ момент при 1500-3000 об./мин.

Електрически хибрид с увеличен пробег

Plug-in хибридният силов агрегат съчетава безпроблемната производителност на 3,0-литровия 6-цилиндров редови двигател Ingenium на Land Rover с електрически мотор с мощност 105 kW и батерия с капацитет 38,2 kWh (с използваем капацитет от 31,8 kWh – почти три пъти по-голям от капацитета на модела, който заменя).

Предлагат се две версии на електрическия хибрид: върховият за гамата P510e и P440e. И двете предоставят CO2 емисии от 18 г/км, електрически пробег по WLTP до 113 км и очакван пробег в реални условия до 88 км. Въз основа на реални данни от съществуващи клиенти, собствениците на Range Rover Sport ще могат да извършват 75% от пътуванията си, като използват тихата, изцяло електрическа мощност. За дълги пътувания водачите могат да се възползват от общ пробег от 740 км в реални условия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин