Новият Range Rover Evoque: силен глас за Англия


19
юли
2019

ДОБРИТЕ НОВИНИ от Острова са рядкост. Британците са в безпътица по отношение на Брекзит – освен това Honda бе първият автомобилен производител, който обяви, че се маха от Англия и затваря завода си там. Nissan предпочита да произвежда следващия X-Trail в Япония. От Кралството обаче идват и добри новини: Range Rover пусна второто поколение на Evoque. При това доста успешно. SUV красавецът се произвежда от 2011 г. и носеше в себе си гените на Ford.

Дръжките на вратите потъват в каросерията, като се отварят след допир или с дистанционно. Практично? Доста елегантно

Сега се появи второто поколение на модела, което е с по-фин дизайн и нова техника. Размерите са почти непроменени – новият модел е дълъг 4,37 метра и широк 2 метра, а междуосието е пораснало с 2,1 см до 2,68 метра. Линията на дизайна също е запазена. Evoque е впечатляващо явление. С възходяща линия на прозорците и скосен назад покрив. Изглежда дяволски добре – означава обаче неособено добра видимост назад. Новите елементи са познатите ни от Range Rover Velar вадещи се дръжки на вратите, тесните LED фарове и задни светлини, както и променените брони.

Кокпитът е хладен и изчистен, с два 10-инчови монитора, лост на трансмисията вместо въртящ се превключвател

Благодарение на увеличеното междуосие отзад има повече място – най-вече за коленете. При обзавеждането на интериора създателите на модела са се ориентирали по Velar. Кокпитът е по-изчистен и по-просторен. Също както и при Velar има два 10-инчови тъчскрийна за управление на всички възможни функции: горният (сериен) за навигацията и аудиосистемата, долният (в зависимост от оборудването или сериен, или с доплащане) за климатика и настройките на автомобила.

Отлични пропорции: дългият 4,37 метра и висок 1,65 метра Evoque изглежда подчертано внушителен

Удоволствие доставя и 360-градусовата камера със система Clear Sight Ground View (доплащане) – с помощта на четири камери на монитора се изобразява нещо като „прозрачен преден капак“. При Clear Sight Smart View допълнителна камера за заден ход изобразява голяма панорамна картина – впечатляващо и с оглед на лошия обзор препоръчително. Новата платформа дава възможност за мек хибрид за всичките модели. Клиентът може да избира между 6 моторизации, всички с 2-литров 4-цилиндров агрегат: три дизелови със 150, 180 и 240 к.с., както и три бензинови с 200, 250 и 300 к.с. Дизеловият със 150 к.с. се предлага и с предно задвижване и механични скорости, а всички останали са с двойно задвижване и 9-степенна автоматична трансмисия. Тествахме бензиновия с 250 к.с. След кратко замисляне заради турбото той потегля доста пъргаво, развърта се с удоволствие и ускорява тежащия 1,8 тона Evoque много впечатляващо (0 до 100 км/ч за 7,5 секунди). В комбинация с бързо превключващата трансмисия се създава леко нервно впечатление. Затова пък окачването е доста хармонично.

Системата Smart View: допълнителната камера за заден ход показва кристална HD картина във вътрешното огледало

Новият Evoque се управлява един клас по-уверено от досега – поне такова усещане имаме. Пъргав и спокоен, с директно управление и учудващо фина настройка на окачването – дори с 20-цоловите джанти на тестовия автомобил. Цените стартират от 75 000 лв. за дизеловия мотор със 150 к.с. и предно задвижване (досега около 72 000 лв.). Бензиновият вариант с 250 к.с. се предлага за 95 000 лв. Както казахме, наистина добрите новини от Острова са по-скоро рядкост.

Багажникът побира 472 л в нормално положение. Задната облегалка се сгъва на три части (серийно), а в този случай ще поберете 1156 л

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1997 см3 Мощност 183 кВт (249 к.с.) при 5500 об/мин Макс. въртящ момент 365 Нм при 1200 об/мин Задвижване двойно/9-степ. автоматик Д/Ш/В 4371/1996/1649 мм Тегло (празен) 1818 кг Багажник 472-1156 л 0–100 км/ч 7,5 сек Макс. скорост 230 км/ч Разход (EU-Mix) 9,2 л А95 Н (WLTP) Емисии CO2 210 г/км Цена от 95 000 лв.

Още по темата

Card image cap
Първият тест на новото Audi A5

17
окт.
2016

Audi продължава да усъвършенства внимателно A5 Coupé. По този начин все повече приближава модела с две врати до перфектността. Проверихме дали емоциите са на високо ниво

Card image cap
МАЛКИТЕ ГРАДСКИ ПРЕЛЪСТИТЕЛИ

2
май
2017

Те завладяват сърцето и разума: новите малки дизели са перфектния партньор за щастлив съвместен живот

Card image cap
Audi RS 4 отново с V6-битурбо

8
дек.
2017

Audi премахва V8 мотора в RS 4. Новият топмодел ще бъде с V6-битурбо двигателя от RS 5. Мощността остава непроменена - 450 к.с. AUTO BILD тества модела!

Card image cap

В последния брой:

Архив >