2019
ДОБРИТЕ НОВИНИ от Острова са рядкост. Британците са в безпътица по отношение на Брекзит – освен това Honda бе първият автомобилен производител, който обяви, че се маха от Англия и затваря завода си там. Nissan предпочита да произвежда следващия X-Trail в Япония. От Кралството обаче идват и добри новини: Range Rover пусна второто поколение на Evoque. При това доста успешно. SUV красавецът се произвежда от 2011 г. и носеше в себе си гените на Ford.
Сега се появи второто поколение на модела, което е с по-фин дизайн и нова техника. Размерите са почти непроменени – новият модел е дълъг 4,37 метра и широк 2 метра, а междуосието е пораснало с 2,1 см до 2,68 метра. Линията на дизайна също е запазена. Evoque е впечатляващо явление. С възходяща линия на прозорците и скосен назад покрив. Изглежда дяволски добре – означава обаче неособено добра видимост назад. Новите елементи са познатите ни от Range Rover Velar вадещи се дръжки на вратите, тесните LED фарове и задни светлини, както и променените брони.
Благодарение на увеличеното междуосие отзад има повече място – най-вече за коленете. При обзавеждането на интериора създателите на модела са се ориентирали по Velar. Кокпитът е по-изчистен и по-просторен. Също както и при Velar има два 10-инчови тъчскрийна за управление на всички възможни функции: горният (сериен) за навигацията и аудиосистемата, долният (в зависимост от оборудването или сериен, или с доплащане) за климатика и настройките на автомобила.
Удоволствие доставя и 360-градусовата камера със система Clear Sight Ground View (доплащане) – с помощта на четири камери на монитора се изобразява нещо като „прозрачен преден капак“. При Clear Sight Smart View допълнителна камера за заден ход изобразява голяма панорамна картина – впечатляващо и с оглед на лошия обзор препоръчително. Новата платформа дава възможност за мек хибрид за всичките модели. Клиентът може да избира между 6 моторизации, всички с 2-литров 4-цилиндров агрегат: три дизелови със 150, 180 и 240 к.с., както и три бензинови с 200, 250 и 300 к.с. Дизеловият със 150 к.с. се предлага и с предно задвижване и механични скорости, а всички останали са с двойно задвижване и 9-степенна автоматична трансмисия. Тествахме бензиновия с 250 к.с. След кратко замисляне заради турбото той потегля доста пъргаво, развърта се с удоволствие и ускорява тежащия 1,8 тона Evoque много впечатляващо (0 до 100 км/ч за 7,5 секунди). В комбинация с бързо превключващата трансмисия се създава леко нервно впечатление. Затова пък окачването е доста хармонично.
Новият Evoque се управлява един клас по-уверено от досега – поне такова усещане имаме. Пъргав и спокоен, с директно управление и учудващо фина настройка на окачването – дори с 20-цоловите джанти на тестовия автомобил. Цените стартират от 75 000 лв. за дизеловия мотор със 150 к.с. и предно задвижване (досега около 72 000 лв.). Бензиновият вариант с 250 к.с. се предлага за 95 000 лв. Както казахме, наистина добрите новини от Острова са по-скоро рядкост.
Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем 1997 см3 Мощност 183 кВт (249 к.с.) при 5500 об/мин Макс. въртящ момент 365 Нм при 1200 об/мин Задвижване двойно/9-степ. автоматик Д/Ш/В 4371/1996/1649 мм Тегло (празен) 1818 кг Багажник 472-1156 л 0–100 км/ч 7,5 сек Макс. скорост 230 км/ч Разход (EU-Mix) 9,2 л А95 Н (WLTP) Емисии CO2 210 г/км Цена от 95 000 лв.