2021
Porsche 718 Cayman GT4 ще се сдобие с по-голям брат: 718 Cayman GT4 RS. Новият топмодел в семейството на 718 е добре подготвен за световната си премиера през ноември. По време на заключителното тестване и оценяване, първият 718, който ще носи емблемата RS, демонстрира по впечатляващ начин динамичния си потенциал както по криволичещите планински пътища, така и на пистата.
Посланикът на марката и развоен пилот Йорг Бергмайстер измина обиколката на 20,832-километровата писта Нюрбургринг-Нордшлайфе с леко прикрит сериен автомобил за 7:09.300 минути. 718 Cayman GT4 RS завърши по-късата 20,6-километрова обиколка, която преди служеше като еталон, за 7:04.511 минути – с 23,6 секунди по-бързо от малкия си брат, 718 Cayman GT4. За защита на водача спортният автомобил със средно разположен двигател беше оборудван със състезателна седалка. Гумите, монтирани на автомобила, бяха Michelin Pilot Sport Cup 2 R, които ще бъдат налични като опция. Нотариус потвърди стандартното състояние и маса на автомобила.
„По време на разработването дадохме на 718 Cayman GT4 RS всичко, което характеризира истинския RS: олекотена конструкция, повече притискаща сила, повече мощност и, разбира се, още по-бърза отзивчивост и обратна връзка спрямо действията на водача. Фантастичното време за обиколка на Нордшлайфе е впечатляващо доказателство за това колко ясно забележими са тези подобрения в динамиката на задвижване“, казва Андреас Пройнингер, директор на моделната линия GT. „Нашите клиенти могат да очакват истински автомобил за водача, който дава абсолютен приоритет на вълнуващото преживяване зад волана.“ „718 Cayman GT4 RS е безкомпромисна машина за шофиране. Той се усеща пъргав като картинг автомобил по планинските пътища, но е впечатляващо стабилен и добре балансиран на пистата. В противен случай такова време за обиколка не би било възможно“, казва Йорг Бергмайстер. „GT4 RS е един от най-бързите автомобили, които Porsche някога са разработвали. И наистина трябва да чуете спиращия дъха звук, който създава за вас“, добавя пилотът от световна класа, посветил над 500 часа на 718 Cayman GT4 RS по време на тестови шофирания и настройки като част от развойните дейности по автомобила.