Новият PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen – водород в серийно производство от PEUGEOT


27
май
2021

PEUGEOT се превръща в един от първите производители, които предлагат серийно производство от 2021 г. на електрическа версия, задвижвана с водородна горивна клетка. Марката повишава изискванията си за намаляване на емисиите на своите автомобили в сегмента на компактните лекотоварни ванове, в допълнение към автомобилите задвижвани с електрическа батерия и с двигател с вътрешно горене.

Новият PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen се превърна в най-новия символ на стратегията на марката „Разширена сила на избора“, която дава възможност на всеки клиент да избере от широка гама двигатели този, който е най-подходящ за неговия начин на употреба.  
Електрическата версия с водородна горивна клетка е доказателство за бързото разгръщане на електрифицираните предложения в гамата на Peugeot EXPERT. Тя следва представянето през 2020 г. на модела e-EXPERT, който бе избран за Международен ван на годината в началото на 2021 г. и е шестият автомобил PEUGEOT, който печели тази престижна награда от 1992 г. досега.
Новият PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen включва нова средно мощна зареждаема електрическа система с водородна горивна клетка, иновативна и специфична за STELLANTIS, съставена от:
⦁ Горивна клетка, която произвежда електричеството, необходимо за задвижване на автомобила, благодарение на водород в резервоар на борда,
⦁ Високоволтова литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 10,5 kWh, която може да бъде презареждана от електрическата мрежа и която също захранва електрическия двигател по време на определени фази на задвижване.
Новият PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen се отличава със:
⦁ Способността да изминава всички разстояния без локални емисии на CO2.
⦁ Способността да се зарежда за 3 минути с водород, достатъчен за пробег от над 400 км съгласно сертификационния цикъл WLTP (в процес на одобрение),
⦁ Контакт за зареждане на високоволтовата батерия,
⦁ 2 налични дължини (Standard и Long) със същите характеристики за товарен обем като дизеловата и електрическата версия.
⦁ До 6,1 м³ товарен обем
⦁ До 1100 кг полезен товар,
⦁ До 1000 кг капацитет на теглене.
Със силна идентичност, безшумен достъп до централните градски части, без емисии на CO2 и без компромиси по отношение на полезните характеристики, новият PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen е предложение за мобилност.
Новият PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen ще се предлага първо във Франция и Германия от края на 2021 г. Той ще се произвежда във Валансиен, Франция, а след това ще бъде трансформиран в специализирания център на Stellantis, съсредоточен върху водородната технология, в Рюселсхайм, Германия.

Пазарът и клиентите
Сегментът на компактните ванове представлява над 750 000 превозни средства годишно в Европа. PEUGEOT Expert увеличава пазарния си дял всяка година от лансирането си през 2016 г.
Комбинирайки електрическо задвижване с възможност за зареждане за 3 минути с водород, достатъчен за пробег от над 400 км по WLTP (Световна хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства, в процес на одобрение), технологията на водородната горивна клетка е отговорът на все по-нарастващия брой комплексни нужди и употреби на бизнес клиентите, гарантирайки им по-голяма свобода за извършване на дейността им. Тя осигурява:
⦁ По-голяма автономия, която е от решаващо значение, като се има предвид, че огромното мнозинство от компактните ванове работят в крайградските зони и в гъсто населените централни градски части, където необходимостта от решения с нулеви емисии става все по-належаща;
⦁ Пълно запазване на една от основните функции на лекотоварните превозни средства: транспортирането на големи и тежки предмети,
⦁ Безпрецедентна логистична гъвкавост и оптимизирана употреба.
 
PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen е проектиран около средно мощна зареждаема електрическа система с водородна горивна клетка, която съчетава предимствата на водорода, технологията на батериите и електрическата тяга.
Водородът в резервоара захранва горивната клетка, която произвежда електричеството, необходимо за задвижване на автомобила на дълги разстояния, докато високоволтовата батерия осигурява необходимата мощност за динамични характеристики. Цялата система е интегрирана в автомобила, за да се гарантира, че не са допуснати компромиси по отношение на обема или полезния товар.
Водородът се превръща в основен стълб на енергийния преход с обявяването на редица международни проекти. В Европа екосистемата се развива и Европейският алианс за чист водород инвестира около 60 млрд. евро за насърчаване на това решение.
Благодарение на тези правителствени планове броят на водородните станции в Европа непрекъснато се увеличава и PEUGEOT работи директно с доставчиците на енергия, за да предлага пакетни оферти.

Ефективността на е-вана с водород от следващо поколение: технология от ново поколение
 
Базиран на EMP2 (Efficient Modular Platform – Ефективна модулна платформа), новият PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen е изцяло електрически автомобил, който съчетава два бордови източника на електрическа енергия:
⦁ Водородна горивна клетка, разположена в двигателния отсек в предната част на автомобила, която подава електричество към електрическия двигател чрез рекомбиниране на съдържащия се в резервоара водород с кислород от въздуха. През ауспуха се изпускат само водни пари.
⦁ Електрически двигател с постоянен магнит с максимална мощност 100 kW, осигуряващ 260 Нм максимален въртящ момент. Разположен на предната ос, електрическият задвижващ тракт е подобен на този на PEUGEOT e-EXPERT (модел с електрическа батерия), който се откроява по-специално със скоростна кутия, адаптирана към ограниченията за натоварване, присъщи на употребата на търговски превозни средства.
⦁ Високоволтова литиево-йонна батерия, разположена под седалките в кабината, с капацитет 10,5 kWh и мощност 90 kW.
⦁ Трифазно бордово зарядно устройство с мощност 11 kW, разположено в двигателния отсек.
⦁ Резервоарна система, състояща се от 3 резервоара за съхранение на водород, разположени под пода, с общ капацитет 4,4 кг при налягане 700 бара.
Новият PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen предлага пробег от над 400 км съгласно WLTP (Световна хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства, автомобилът е в процес на одобрение), от които около петдесет са от заряда на високоволтовата батерия.
 
Зареждането с водород е бързо и лесно, отнемащо само три минути, през отвор на задния ляв калник.
Високоволтовата батерия (10,5 kWh) се зарежда през контакта за зареждане на предния ляв калник. Трифазното бордово зарядно устройство с мощност 11 kW осигурява следните времена на зареждане:
⦁ От Wall Box 11 kW (32A): пълно зареждане за по-малко от един час,
⦁ От усилен контакт (16A), пълно зареждане за 3 часа,
⦁ От стандартен контакт (8A), пълно зареждане за 6 часа,
Различните фази на работа на „средно мощната зареждаема електрическа система с водородна горивна клетка“ са както следва:
 
⦁ При стартиране и при ниска скорост: Високоволтовата батерия осигурява на електрическия двигател самостоятелно енергията, от която се нуждае с цел тяга,
⦁ При постоянна скорост: Горивната клетка подава енергията директно към електрическия двигател,
⦁ По време на ускорение, изпреварване или изкачване по наклон: Горивната клетка и високоволтовата батерия се комбинират, за да осигурят енергия на електрическия двигател,
⦁ По време на спиране и намаляване на скоростта електрическият двигател зарежда високоволтовата батерия.
Мощността е налична от момента на стартиране на автомобила за незабавна реакция, без вибрации, без шум, без смяна на предавки, без мирис и, разбира се, без емисии на CO2. Водните пари от ауспуха са единствените емисии от системата.
За да се гарантира безопасността на пешеходците, в града и при скорост до 30 км/ч се включва звуков сигнал, указващ приближаването на автомобила на преден и заден ход.
За да се гарантира, че потребителите се наслаждават на автомобила си в пълно спокойствие, високоволтовата батерия има гаранция за 8 години или 160 000 км за най-малко 70% от капацитета ѝ за зареждане.

Възможностите на е-вана от следващо поколение, функционалност без компромиси
Новият PEUGEOT e-Expert Hydrogen комбинира компактни външни размери с максимална товароносимост. Разположението на резервоарите за водород под пода дава възможност товарният обем да се запази непроменен и идентичен във всяко отношение с този на дизеловата и електрическата версия.
Това разположение осигурява и безопасност, като същевременно гарантира, благодарение на оптималното разпределение на масата, удоволствието и насладата от шофирането, както при версиите с двигател с вътрешно горене.
Комфортът вследствие на окачването е пълен благодарение на специфичните настройки на амортисьорите и пружините, които гарантират най-добрата работа при празен или натоварен автомобил.
Водачът на новия PEUGEOT e-Expert Hydrogen ще се чувства удобно във всички ситуации, със специално адаптирана система за сервоусилване на волана, която носи допълнително удоволствие и, както винаги, радиус на завой от 12,4 м (версия Standard между бордюри).
Предлагат се две версии на новия PEUGEOT e-Expert Hydrogen:
⦁ Standard 4,95 м,
⦁ Long 5,30 м.
 
Полезният обем, до 6,1 м³, както и пространството за водача и пътника в двуместната кабина, са точно същите като при версиите с двигател с вътрешно горене.
 
Максималният полезен товар от 1100 кг е специфичен за водородната електрическа версия.
 
Капацитетът на теглене е запазен, с възможност за теглене на товар до 1000 кг.
За да се опрости предложението и изборът, за новия PEUGEOT e-Expert Hydrogen има само едно ниво на оборудване. Той се предлага с всички необходими характеристики за комфорт и безопасност:
 
⦁ 2 индивидуални седалки в кабината,
⦁ 2 плъзгащи се врати,
⦁ 17-инчови джанти,
⦁ Електрическа паркинг спирачка с асистент при потегляне по наклон,
⦁ Ръчен климатик,
⦁ Visiopark 1, 180-градусова камера за обратно виждане,
⦁ 7-инчов централен сензорен екран с Peugeot Connect (3D навигация TomTom, Bluetooth и MirrorScreen съвместимост, включително протоколи за свързване Apple CarPlay™ и Android Auto™.

Малкият е-ван с водород от следващо поколение на PEUGEOT 
Новият PEUGEOT e-Expert запазва атлетичния, солиден и удовлетворяващ стил на версиите с двигател с вътрешно горене, допълнен с отличителни елементи.
 
Екстериор:
 
⦁ монограм „e-Expert Hydrogen“ отзад,
⦁ отвор за зареждане с водород на задния ляв калник
⦁ отвор за електрическо зареждане на предния ляв калник,
⦁ специфична междинна решетка,
окачване по-високо с 40 мм.
Интериор:
 
⦁ аналогов инструментален панел с цветна матрица, адаптирана към технологията,
⦁ специфична графика за централния сензорен екран с 3D навигация от TomTom Traffic,
⦁ управление на автоматичната скоростна кутия с лостчета „e-Toggle“,
⦁ селектор за режима на шофиране, който позволява избиране между режими Eco, Normal или Power,
⦁ електрическа паркинг спирачка.
 Кокпитът на новия PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen
При мястото на водача централната конзола е предназначена да съдържа:
⦁ управлението на скоростната кутия с лостчета „е-Toggle“. Идеално интегрирано и ергономично, то предоставя достъп до функциите Park (Паркиране) / Reverse (Заден ход) / Neutral (Неутрална позиция) / Drive (Задвижване) и Brake (Спирачка),
⦁ селектора за 3-те режима на шофиране, Eco / Normal / Power,
⦁ управлението на електрическата паркинг спирачка,
⦁ отделение за съхранение на вещи в горната част,
⦁ странична мрежа за съхранение до опората на електрическата паркинг спирачка. 
Новият PEUGEOT e-Expert Hydrogen предлага 3 режима на шофиране, избираеми чрез селектора на режима:
⦁ ECO (60 kW, 190 Нм): за по-добър пробег,
⦁ Normal (80 kW, 210 Нм): оптимален за ежедневна употреба,
⦁ Power (100 kW, 260 Нм): oптимизира експлоатационните показатели при транспортиране на тежки товари.
 
Новият PEUGEOT e-Expert Hydrogen е оборудван с електрическа паркинг спирачка. Освен че освобождава място на пода, тази автоматична функция добавя комфорт и спокойствие при ежедневното шофиране.  
Панелът е променен, за да сподели информацията, необходима за управление на електрически автомобил с горивна клетка:
⦁ уред за измерване на мощността (powermeter) за извеждане нивото на консумация на енергия (ECO за оптимизация на енергията, POWER за максимална мощност или CHARGE за възстановяване на енергията),
⦁ индикатор за нивото на водорода,
⦁ индикатор за заряда на батерията,
⦁ цветна матрица за извеждане на информация от бордовия компютър и пробег.

Новият PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen е първият сериен автомобил PEUGEOT, който предлага електрическа версия с водородна горивна клетка. С това ново превозно средство, което идеално въплъщава стратегията за „Разширена сила на избора“, PEUGEOT развива още повече ангажимента си за електрификация на моделите си.
Технологични иновации, в съответствие с очакванията и нуждите на клиентите и пазара, без да се прави компромис с полезните характеристики или удоволствието от шофирането. И разбира се, без никакви локални емисии на CO2.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин