2017
СЛЕД ТРИ месеца Opel ще се намеси на пазара на електромобили. Новият революционер от Рюселсхайм се нарича Ampera-e. AUTO BILD го тества в САЩ. Електромобилът е дълъг 4,17 метра, но в интериора е много просторно. Това се дължи на дългото междуосие (2,60 метра) и на малкия електромотор под предния капак, който освобождава много място. Огромният акумулатор с капацитет 60 кВтч (288 клетки в 5 модула) е монтиран в дъното на автомобила като носещ елемент. Пакетът тежи 435 килограма, собственото тегло на автомобила без водач е 1616 килограма. Мощността на електромотора е 204 к.с., към предните колела се подава въртящ момент от 360 Нм. Еластичността е впечатляваща: 3,2 секунди до 50 км/ч, за 4,5 секунди от 80 до 120 км/ч – по-бързо от Astra OPC.
Ampera-e предлага четири режима на рекуперация. В режима L е възможно така любимото на феновете на електромобилите шофиране с един педал. L-режимът може да се настройва на две степени с лостче на волана. И наистина, отрицателното ускорение е толкова силно, че може да не докосвате педала на спирачката.
При старта на продажбите Opel ще представи нова версия на своето приложение MyOpel. С него ще можете предварително да затоплите или охладите електромобила си. Навигационната система изчислява дългите пътувания така, че като междинна цел да преминете покрай станция за зареждане. Чрез бързо зареждане за 30 минути можете да „допълните“ акумулатора за още 150 километра.