Новият Nissan X-Trail: по собствен път (ТЕСТ)

2404
2023

Досега първото поколение на X-Trail от 2001 уцели най-добре вкуса на клиентите в Германия – годишно се продаваха около 12 000 екземпляра. Успех, до който наследниците не успяха да се доближат. Третото поколение предлагаше големи размери на добра цена (и един малък дизелов двигател), четвъртото блести с оригинална техника.

Това важи и за 4х4 версията e-4orce: пълен хибрид без зареждане от контакта с две електрически задвижвани оси (отпред 204 к.с./330 Нм, отзад 136 к.с./195 Нм). 1,5-литровият турбо бензинов мотор – 3-цилиндров с променлива степен на сгъстяване и 158 к.с., служи за генератор, тоест никога не задвижва директно колелата. Трансмисията и карданът отпадат. Принципът наподобява използвания от 30-те години при електрическите железници. Или ранното BMW i3 с Range Extender (удължител на пробега).

Щедро усещане за простор в кокпита, отделно регулиране на климатичната инсталация

Други предимства: топлината от двигателя с вътрешно горене се използва за отопление, без да се харчат запаси от ценна електроенергия. Освен това моторът се развърта в най-ефективния оборотен диапазон. Nissan обаче модулира оборотите синхронизирано с позицията на педала на газта, за да създаде обичайната акустична картина. Звучи малко синтетично, след като бензиновият двигател се включи след изцяло електрическо придвижване (до 70–80 км/ч), но поне е добре шумоизолиран, не вие като други пълни хибриди.

Традиционен въртящ се превключвател за режимите на движение

Посочените 7 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч са амбициозно обещание – X-Trail не спринтира бурно при скорост над 100 км/ч – задвижването се нуждае от време за адаптация. Както и при актуалните модели на Volvo ограничението е до 180 км/ч – все пак не можахме да го изпробваме по време на теста в Словения (130 км/ч ограничение).

При спазване на ограниченията на скоростта бордовият компютър показваше разход от 8 л/100 км – по-икономично от нормален бензинов SUV, но не и сензационен. Градските пътувания понижават разхода на гориво – типично за електрифициран автомобил, както и възможността да спираш, освен да ускоряваш с педала на газта. Благодарение на балансираното разпределение на тежестта с централно разположената в пода батерия с капацитет от 2,1 кВтч автомобилът прави впечатление на тежък, но се управлява прецизно.

Големи поставки, USB букси тип A и C, гнездо за индуктивно зареждане на смартфон от ниво на оборудване Tekna

С 300 килограма по-високо тегло в сравнение с предшественика с лека конструкция, които се усещат при движение. Окачването е стегнато, но не прекалено. Впечатлението за качество е на много по-високо ниво от преди – това е съществен напредък. Сериозен недостатък на новия модел: редуцираният товарен обем – от 1900 литра на 1400 литра. Управлението на кокпита е модерно, с два 12,3-инчови дисплея, като този вдясно е тъчскрийн, допълнен с бутони и превключватели.
Определено ни хареса. Най-обикновеният бензинов вариант с 3-цилиндров мотор с 1,5 литра работен обем струва 64 490 лв. – за тези пари през 2020 г. можеше да се купи версията с 4х4. Както обикновено се произвежда в Япония, а времето за доставка е 3-4 месеца.

12,3-инчов тъчскрийн с физически бутони за силата на звука и камерата

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 3 цил., турбо, отпред. напречно, + по един ел. двигател на ос Работен обем 1477-1497 см3 Мощност ДВГ 116 кВт (158 к.с.) при 4600 об/мин, системна 214 к.с. Макс. въртящ момент 250 Нм при 2400-4400 об/мин, ел. двигатели 330/195 Нм отпред/отзад Задвижване двойно Д/Ш/В 4680/ 1840/1720 мм Тегло 1994 кг Багажник 575–1396 л 0–100 км/ч 7,0 сек Макс. скорост  180 км/ч Разход 6,7 л/100 км CO2 145 г/км Цена от 86 490 лева

Зад задния капак сега ще поберете 1400 литра багаж – при стария модел вместимостта беше 1900 литра

ИЗВОД

Новият X-Trail впечатлява с оригиналността си. Различното решение със задвижване пълен хибрид не се оказва дори твърде комплексно. Но то коства от товарния обем, като вдига теглото и цената. Много по-добро от преди: впечатлението за качество.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин