Новият Nissan Qashqai: бестселър за бъдещето (ТЕСТ)

2709
2021

В NISSAN СА НАИСТИНА ГОРДИ, обявявайки произвеждания от 2007 г. Qashqai за основател на кросоувър сегмента. Може и да е така, но във всеки случай произвежданият в английския Съндърленд компактен SUV е успешен. Досега в света са продадени около 5 милиона броя, от които 3 милиона са купени от европейските шофьори.

Третото поколение е пораснало с няколко сантиметра при дължината, широчината и височината. Тук впечатление правят успешните пропорции, Qashqai изглежда по-мускулест и атлетичен.
А отвътре усещането за пространство е добро, като действително на задната седалка на новия модел е по-просторно. Тествам топнивото на оборудване Tekna+ с фина кожа и огромен панорамен покрив. Така Qashqai струва повече, но пък е наистина щедро оборудван. Шикозна имитация на дърво, съответно добри бутони и превключватели, прецизни шевове и меки повърхности. Ясно е, че тук за парите си получавате нещо наистина добро. Използваните материали са висококачествени.

Кокпитът следва някои премиум нотки

В този автомобил могат да те възхитят много неща. Започвам с дигиталния кокпит: 12,3-инчовият дисплей е превъзходно добър, така че препоръчвам автомобилът да бъде оборудван с него. Повечето настройки на автомобила се извършват на дисплея чрез бутоните на волана. Всичко това функционира лесно и безпроблемно и по време на движение. Страхотно е, че около дисплея на навигацията има бутони и превключватели, които улесняват управлението. Освен това има и отделен блок за командване на климатичната инсталация. Определено хората, отговарящи за мултимедията, са свършили чудесна работа.
Дисплеят може да се синхронизира с телефона ви и може да работи както с приложенията на Google, така и с Amazon Alexa. От него можете да черпите доста полезна информация за цените на горивото по пътя, времето, както и за вашето здраве.

Кокпитът следва някои премиум нотки
12,3-инчовият дисплей с висока резолюция създава много приятно впечатление

Сега обаче потеглям с разполагащия със 158 к.с. мек хибрид и автоматичната трансмисия Xtronic. Задвижването не е сензация, но функционира безупречно. Благодарение на симулираните предавки CVT предавателната кутия работи като шлифована трансмисия с два съединителя – без никакво придърпване. Единствено при спонтанни натискания на педала на газта при ниски обороти следва забавяне. Без паника – задвижването се справя чудесно с всичко останало, като 1,3-литровият агрегат се развърта прилежно. Бордовият компютър показва разход от порядъка на 7 л/100 км, а техниката за мек хибрид върши своята работа. Управлението работи перфектно, а стегнатите пружини друсат само по лоши пътища с 20-цоловите джанти.
Преработена е и асистиращата програма ProPilot. С нея автомобилът завива по-плавно и ограничава скоростта, ако от навигацията има информация за завой, кръгово кръстовище или за инцидент в близост.
През 2022 г. Qashqai ще се появи като пълен хибрид.

Стегнато, но комфортно – добър компромис при окачването

ИЗВОД

Qashqai винаги е бил добър автомобил. Сега от Nissan са го преработили основно и са създали един автомобил за предизвикателствата на бъдещето.

Технически данни: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T ­Mild-Hybrid

Двигател 4 цил., турбо, отпред напречно Работен обем 1332 см3 Мощност 116 кВт (158 к.с.) при 5500 об/мин Макс. въртящ момент 270 Нм при 1800 об/мин Задвижване предно задвижване/ безстепенен автоматик
Д/Ш/В 4425/1838/1625 мм Тегло (празен) 1468 кг Багажник 436–1447 л 0–100 км/ч 9,2 сек Макс. скорост
199 км/ч Разход 6,3 л/100 км Емисии CO2 143 г/км Цена от 43 490 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв