Новият Nissan Micra: по стъпките на Renault 5, но със собствен характер (ВИДЕО)

2805
2025

Ще разгледаме новото издание на истинска икона от света на малките автомобили: Micra се завръща отново при нас! След три години отсъствие, тя отново е тук, като сега всичко е ново –съдържа ретро елементи, станала е по-атлетична…

Вероятно на някои от вас вече ви е направило впечатление – новият Nissan Micra подозрително прилича на новото Renault 5. Все пак и двата модела идват от един и същи алианс, но японците са привнесли немалко автентични детайли, напр. предните светлини. Те ни напомнят за Micra K12. Фаровете са отново кръгли и така симпатично изпъкнали, подобно на успешната версия от началото на века. Сега естествено всичко е доста по-модерно, в случая самата каросерия е изтеглена леко напред, а кръглата форма се очертава от ефектни полукръгове на дневните светлини. Основните къси и дълги светлини се намират зад стъклата в следата. Ретро елементи откриваме също в предната броня.

Погледнат отстрани, автомобилът прави впечатление първо с характерните за SUV черни защитни планки, също и че въпреки наличните пет врати, сякаш липсват дръжките отзад, но те сега са каширани умело в третата С-колона. Отзад уви, независимостта не е така ярко изразена, макар че задните светлини са отново специфични за Nissan. Те са препратка към предницата, но също така напомнят за предходни модели, в които често се използваха овални форми. Интересно за мен тук е, че дневните светлини не са изцяло затворени в кръг, а отворени по-посока на центъра, където са основните стопове и светлините за мъгла. Задната престилка също е малко по-различна, отново е използван доста черен лак, а и напълно логично върху декоративната лайсна не пише Renault, а Nissan.

Предполагам вече искате да видите интериора, но преди това да кажем нещо за габаритите. Новата Micra е висока 1,49 м, дълга 3,97 м и широка 1,77 м, като междуосието е 2,54 м. Напълно разбираемо, дори и при малък автомобил, съществено е, какво може да се побере в багажника? Сега ще ви издадем: това са 326 литра, а като сгънем седалките на втория ред, стават 1106 литра. Това са най-важните числа, няма да прекалявам повече с цифри, така че може да се качваме.

В интериора на новата Micra определено няма големи изненади, защото който е запознат с купето на Renault 5, вече знае как изглеждат нещата и тук. Конкретно това означава, че имаме 10,1-инчов екран, изпълняващ функцията на дигитален скоростомер, както и още един 10,1-инчов дисплей за информационно-развлекателната система. Макар че тази конфигурация е налична само в това по-високо ниво на оборудване, а базовата версия пристига със 7-инчов монитор за инфотейнмънт системата. Под дисплея са разположени физически бутони за бърз директен избор с ефектна метална визия. Такива има също така върху волана, който от долната и горната страна е спортно изравнен. Към кормилната колона е закрепен селекторът на трансмисията. В електрически автомобил логично разчитаме на автоматик, така че няма кой знае какво да се избира чрез него, но който го търси, ще го намери именно тук.

Типичното оформление на арматурното табло при новите Renault 4 и Renault 5, сега виждаме отново също при Micra, но все пак тук има и една специфична изненада, а именно в средната конзола, е изобразен ефектно планинският връх или по-скоро някогашен вулкан Фуджи. Той краси тази гумирана подложка, помагаща предметите, поставени върху нея, да не се изплъзват. Седалките са приятно стегнати, разполагат също с доста добра странична опора, а отзад за дълъг път при възрастни пасажери не е особено комфортно, но за кратки преходи, каквато всъщност е идеята на Micra, всичко си е напълно ОК. А и особено много ни допада наклонът на облегалката, така че ако „гаражът“ за ходилата беше малко по-просторен отпред, смятаме, че и на дълъг път бихме се чувствали доста добре. Micra ще се движи вече изцяло на ток. Предлага се в две версии: със 122 к.с. и батерия от 40 кВтч, според WLTP ще трябва да може да измине 310 км, макар че автомобилът все още не е хомологиран и тук говорим за пожелателни стойности. Другата версия е с по-голяма батерия и трябва да може да измине дори 410 км.

Съответно във втория случай акумулаторът е по-голям, там са 52 кВтч, но пък човек получава и по-мощно задвижване, говорим за 150 к.с. Зареждането става с 80 или 100 кВт, като и двете версии се нуждаят от едно и също време за целта, а именно от половин час, за да може на бърза зарядна станция да възстановят заряда от 15 до 80 процента. И в двата случая серийно на борда имате термопомпа. Налична е предварителната подготовка на температурата на батерията преди зареждане, в зависимост от метеорологичните условия тя съответно се затопля или охлажда, а също така тази Micra владее изкуството, наречено Vehicle to Load, с други думи колата се превръща в огромно зарядно устройство или power bank, като от автомобила може да се дърпа обратно електроенергия, така например за да заредите електрически велосипед или да включите прахосмукачката, с която ще чистите купето, без да се нуждаете от удължител или разклонител.есто се използваха овални форми.

Вижте цялото представяне в нашето видео:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин