Новият Nissan Leaf не се плаши от километрите!

2008
2018

Компактен модел на ток срещу върхово оборудван дизелов SUV автоматик? Сериозна дилема… Клиентите на Nissan с екологична съвест ще бъдат изправен пред нея – защото горе-долу там, където ценовата листа на новия Leaf свършва, започва тази на X-Trail! За по-малко от 70 000 лева любителите на електрическата мобилност ще получат не просто някаква модна „играчка”, с която ще могат да изминават 100 км за 3 лева и да не плащат за синя зона, а напълно „зрял” модел, с който няма постоянно да се чудите къде е най-близката зарядна станция. ОК, Leaf все още не е „дорасъл”, за да ви заведе от столицата до Черноморието. Но при всички положения става за каране извън града – нашият тестови автомобил потегли от Карлово за София с четирима души на борда и багаж и при подчертано динамично шофиране по Подбалканския път пристигна с оставащ пробег около 80 км. Така се оказва, че пробегът от 270 км по новия комбиниран тестов цикъл WLTP (415 – в градски условия) е съвсем постижим – но, разбира се, при съответното старание от страна на водача.

Вечеря: Leaf „пълни“ 80% от капацитета на батерията си за около час при наличието на мощна зарядна станция (50 кВт)

Но не само изминатите километри са важни – а и усещането, което оставят. При изпреварване 150-те електрически конски сили вдъхват силна увереност на водача. Компактният Nissan се движи прекрасно по завои – заради разположените ниско долу батерии в първия момент се удивявате как толкова високият (за класа) автомобил е толкова стабилен. Конструкцията на електромобила обаче има и съществен недостатък – краката на пътниците отзад са разположени прекалено нагоре. Leaf разчита на цяла армада от асистиращи системи, обединени в т.нар. ProPilot. Човек бързо свиква да внимава за маркировката – защото при настъпването й колата реагира с отвратителен звук, наподобяващ сирена за авария в завод… Безспорно „черешката на тортата” е функцията e-Pedal – при чието активиране в града можете да контролирате автомобила почти изцяло с педала на „газта“.

Под задния капак се крие 435-литров багажник, чийто обем нараства до 1716 л при сгънати седалки

Извод

В новото си поколение Nissan Leaf е „узрял” значително – и еволюирал до модел, който ще задоволява транспортните нужди на повечето хора, живеещи в големите градове. Високата покупна цена е само едната страна на медала – защото спрямо аналогичен дизелов модел този „японец” ще ви спестява от гориво по 10-11 лева на всеки 100 км.

Технологията e-Pedal позволява ускоряване, намаляване на скоростта и пълно спиране с увеличаване или намаляване на натиска върху „газта“

Бутонът за стартиране е като при телевизор, иначе интериорът не крие загадки. Селекторът за трансмисията е като джойстик

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин