Новият Nissan Leaf: да преборим патицата

С второто поколение на най-продавания електромобил в света може да печелите от продажбата на ток


8
дек.
2017

В началото на месеца новият Nissan Leaf бе представен за първи път в Европа в рамките на иновативното събитие Nissan Futures 3.0 в Осло, което хвърли светлина върху бъдещите планове на компанията по отношение на електрическата мобилност. Второто поколение на наелектризиращия мъник прави впечатление с увеличения си пробег, модерните асистиращи системи, съвременната свързаност и изключително динамичния дизайн. Едновременно с премиерата в столицата на Норвегия стартира и ексклузивната предпродажбена акция за новия Nissan Leaf 2.ZERO.
Предлаганата версия на най-продавания в световен мащаб електромобил за първи път в Европа е оборудвана с новата асистираща система ProPILOT, която предлага частично автономно управление. Техниката може да замести изцяло водача при движение в една лента на магистралата, след като лесно се активира с бутон, като поема координацията на волана, педалите на газта и спирачката. На борда са качени удобният нов e-педал (при отпускане на газта автомобилът започва да спира и рекуперира енергия), инфотейнмънт системата NissanConnect EV със 7-цолов екран и съответно мобилно приложение, интелигентният обзор на 360°, Apple CarPlay и Android Auto, които без изключение са серийни. Второто поколение Nissan Leaf се задвижва от електромотор със 110 кВт мощност и въртящ момент от 320 Нм, гарантиращ по-добро ускорение и увеличено удоволствие от шофирането. Благодарение на новата 40-киловатова батерия Leaf достига пробег до 378 км с едно зареждане (в цикъл NEFZ).

Изцяло електрически, новият Nissan Leaf е първият автомобил на компанията в Европа, който въвежда части от върховата си технология за подпомагане на водача

Началото на продажбите на Nissan Leaf 2.ZERO японският производител съпровожда с атрактивна търговска кампания. Лимитираната ексклузивна серия може да се поръча на ключови европейски пазари срещу месечна вноска от около 577 лева. Цената включва 22-киловатов стенен панел за зареждане с трифазен ток в домашни условия. В последна сметка за Leaf 2.ZERO трябва да се платят общо около 68 360 лева. Първите модели се очаква да бъдат в началото на 2018 година при търговците.

Като визитна картичка за визията на Nissan по отношение на интелигентната мобилност на бъдещето новият Nissan Leaf изцяло е оборудван с модерни технологии за повече сигурност и комфорт. Най-вече при движение по магистрала водачите ще усетят значително по-лекото и лишено от излишен стрес управление на автомобила благодарение на активната подкрепа на асистиращата система ProPILOT. В портфолиото на ProPILOT са включени интелигентната адаптация на скоростта и асистент за следване на траекторията на пътя в синхрон с пътната маркировка, който при нужда коригира с леко движение на волана управлението с цел да се гарантира изрядното движение в избраната лента. В същото време шофьорът лесно може да се наложи над техниката: все пак става дума за асистираща система, а не за технология, която изцяло да поеме управлението.

ProPILOT включва и навигатор в задръствания, който при бавно придвижване в колона напълно самостоятелно може да забавя и ускорява скоростта в синхрон с останалите коли, дори при необходимост може да спре автомобила напълно и след това да го стартира и потегли отново, щом движението се отпуши.

Вече споменатият e-педал до голяма степен променя поведението на водача при движение: шофьорът запалва двигателя, ускорява, натиска спирачката и спира автомобила с един и същи педал! Щом отпуснете газта, спирачките автоматично се задействат и привеждат автомобила в покой. Дори на стръмни наклони колата не променя своята позиция, докато водачът не активира отново педала на газта.

xStorage Home съхранява енергия в най-икономичните часове от денонощието, като контролира как и кога тази енергия се използва, спестявайки по този начин пари на клиентите и подобрявайки цялата енергийна система

Новият Nissan Leaf обаче е много повече от конвенционален електромобил. Всъщност той е мобилна енергийна единица, която благодарение на съвременната технология за активно взаимодействие между интелигентните електропреносни мрежи и новите автомобили от поколението на Nissan Leaf, наречена Vehicle-to-Grid (V2G), дава възможност за двупосочно зареждане. По този начин например от акумулаторите на автомобилите биха могли да се снабдяват офиси и домове с електроенергия. В същото време системата дава възможност да се съхраняват излишните в момента количества енергия, които при нужда на по-късен етап да бъдат подадени в електропреносната мрежа, с което да компенсират недостига от електричество в най-натоварените часове на денонощието.
От години не само в развитите икономики експертите по електроразпределение наблюдават така наречения „проблем на патицата“. Става дума за графичното изображение на тоталната консумация на електроенергия в рамките на 24 часа, която наподобява формата на патица: относително константното потребление на ток през нощта спада драстично около обяд, след което вечер силно се покачва и отново спада. Тези големи амплитуди са сериозно предизвикателство за енергийните мрежи и водят до изключително високи цени на тока в часовете, когато търсенето му е най-голямо.

Идеята сега е електромобилите да отдават от своята енергия, докато са паркирани, в натоварените часове и да се зареждат през нощта, когато електричеството е най-евтино. В тази връзка Nissan вече успешно си партнира с един от най-сериозните оператори на интелигентни електропреносни мрежи във Великобритания и има амбицията да разшири сътрудничеството си в други европейски държави.

Решение за проблема с патицата: Система Vehicleto-Grid осъществява двупосочно зареждане, с което електрическите автомобили отдават енергия, когато търсенето й в мрежата е най-голямо

Новият Nissan Leaf прави впечатление не само със свързаната си с бъдещето техника. Изостреният му профил и оптимизираната по отношение на аеродинамиката визия го правят изключително атрактивен за европейската публика. В Leaf откриваме и типични характеристики от дизайна на актуалната моделна гама на японците: клинообразната предна решетка, светлините с форма на бумеранг, добре познатото лого на Nissan на син фон.

Изцяло обновеният салон в купето оптимално използва наличното пространство и залага на комфорт. Сини шевове по седалките, арматурното табло и воланът са красив акцент в интериора. Новият цветен 7-инчов екран е с изключително приятна визия, висока резолюция и лесно достъпни функции, обслужващи навигация, аудио и асистиращи системи.

ИЗВОД

Изключително интелигентен ход на Nissan: Докато електромобилите продължават да изискват по-голяма инвестиция от страна на клиентите, новият Leaf може ежедневно да възвръща средства, включвайки се активно в електроразпределителната мрежа.

Още по темата

Card image cap
От повече Downsizing няма смисъл

11
окт.
2017

1-литровият двигател маркира долната граница на Downsizing-a – в бъдеще намаляване на работния обем ще има смисъл само при по-големи агрегати

Card image cap
Мобилното бъдеще в Лас Вегас

9
дек.
2015

На техническото изложение CES в Лас Вегас производителите и вносителите ще представят своите идеи за бъдещето: BMW например биха могли да покажат студия на новия i8 Spyder!

Card image cap

В последния брой:

Архив >