Новият Nissan Leaf атакува Европа

Nissan разкри цяла електрическа екосистема


2
окт.
2017

Днес Nissan представи новия Leaf в Европа, следващото поколение на най-продавания в света автомобил с нулеви вредни емисии. Въплъщавайки фирмената визия Nissan Intelligent Mobility, този модел е обновен, за да предложи по-голям пробег, динамичен дизайн, усъвършенствани технологии за подпомагане на водача и подобрена свързаност.

Новият Leaf предлага увеличен пробег от 378км с едно зареждане, позволявайки на водачите да се наслаждават на по-дълги пътувания, свързани чрез разширената европейска CHAdeMO Quick Charging мрежа. В същото време новият електрически задвижващ тракт предлага също мощност от 110 кВт (150 к.с.) и въртящ момент от 320 Нм, подобрявайки ускорението и удоволствието от шофирането.

Новият Nissan LEAF е оборудван с внушителен технологичен пакет, включително усъвършенстваната система за подпомагане на водача ProPILOT, която гарантира уверено, по-комфортно управление. ProPILOT използва кормилното управление, газта и спирачките, за да подпомага водача при движение в една лента в задръстване или на магистрала. В бавно движещ се трафик той позволява на новия Leaf автономно да намалява скоростта или да спре изцяло. След това той възобновява следването на предходния автомобил, когато трафикът потегли. Включен е също ProPILOT Park – система, която предлага напълно автономно паркиране.

Шофиране с един педал

Революционната технология e-Pedal в новия Leaf трансформира начина, по който хората шофират, като им дава възможност да потеглят, ускоряват, намаляват и спират – само чрез увеличаване или намаляване на натиска върху педала на газта. Когато вдигнете крака си от педала на газта, автоматично се задействат хидравлични и фрикционни спирачки, които спират автомобила на място и регенерират отделящата се по време на спиране енергия, която се насочва към батерията. Автомобилът остава на място, дори да спре на стръмен наклон нагоре или надолу, докато педалът на газта не бъде отново натиснат, намалявайки стреса по време на шофиране, както никога досега.

Leaf е с напълно променен интериор, който е фокусиран върху водача и съчетава интелигентно оползотворяване на пространството с оптимална функционалност. Преден панел във формата на „реещо се крило” и ярко сини шевове на седалките, арматурното табло и волана създават спокойна атмосфера и чисто усещане за качество. В същото време новият 7-инчов, пълноцветен (TFT) дисплей подчертава основните характеристики, включително технологията Safety Shield, средство за отчитане на наличната мощност и информация от аудио и навигационните системи. За подобряване на свързаността са интегрирани също Apple CarPlay и Android Auto*(в зависимост от пазара).

За да отбележи старта на европейските продажби на второто поколение Nissan LEAF, от днес започват продажбите на специална версия: новата лимитирана серия Nissan LEAF 2.ZERO. Тази модификация е първият модел в Европа, който ще е изцяло оборудван с технологията ProPILOT на Nissan, която осигурява най-увереното и комфортно изживяване зад волана. Доставките на автомобилите ще започнат от началото на 2018.

Днес Nissan разкри своите планове за четирите стълба в развитието на електрическата мобилност за Европа. Първо, компанията лансира Leaf във версия Special 2.Zero за Европа, както и обновена модификация на лекотоварния e-NV200 с батерии, осигуряващи със 100 км по-голям пробег. Второ, Nissan разширява най-голямата в Европа структура от станции за бързо зареждане с 20%, като добавя 1000 допълнителни инсталации – така техният общ брой ще скочи от 4600 на 5600 в рамките на следващите 18 месеца. Трето, японците пускат на пазара нова линия от зарядни за дома (7 кВт) и офиса (11 кВт). Четвърто, Nissan лансира концепция за безплатно зареждане на електромобили и връщане на енергия към електрическата мрежа. На официалната премиера специален гост беше кметицата на Осло Мариане Борген, която сподели, че са измислени зарядни станции за хората, които живеят в блокове. Със средства на общината вече са изградени 4000 в столицата на Норвегия.

Технически характеристики на новия Nissan LEAF

Екстериор
Обща дължина (мм) 4480
Обща широчина (мм) 1790
Обща височина (мм) 1540
Междуосие (мм) 2700
Широчина на следата отпред/отзад (мм) 1530-1540/1545-1555
Минимален пътен просвет (мм) 150
Коефициент на съпротивление (Cd) 0.28
Гуми 205/55R16 или 215/50R17
Багажник (VDA) 435 л

 

Тегло/капацитет (кг)
Собствено тегло 1490-1520
Капацитет 5 пътника
Брутна тегло на автомобила 1765-1795

 

Батерия
Тип Литиево-йонна батерия
Капацитет 40 kWh

 

Електрически мотор
Име EM57
Максимална мощност 110 kW (150 к.с.)/3283~9795 об./мин
Максимален въртящ момент 320 Nm (32.6 kgf・m)/0~3283 об./мин

 

Представяне
Пробег 378 км (NEDC KM)
Време за зареждане (нормално зареждане) 16 ч (3 kW) – домашна ел. мрежа

8 ч (6 kW)

5,5 ч (* нов 7 Kw)

Време за зареждане от предупреждение за изтощаване на батерията до 80% (бързо зареждане) 40 мин (50kw)

 

Още по темата

Card image cap
Audi дава газ с R8 Spyder

14
юли
2016

След купето Audi представи и R8 Spyder. Суперспортистът идва с V10 атмосферен двигател и мек покрив!

Card image cap
Volvo чества юбилей с тест-драйв върху сняг и лед

25
ян.
2017

Шведският автомобилен производител отбелязва 20 години механично задвижване на всички колела

Card image cap

В последния брой:

Архив >