Няма никакво съмнение, че Nissan Juke никога не се е подигравал на други. Личност, която изглежда по този нестандартен начин, определено има чувство за хумор. И редкия талант да се смее на самия себе си. За някои Juke е категоричен израз за тоталната липса на вкус, за други той е безапелационна икона на модернизма в световното автомобилостроене. Спомням си, когато Juke за първи път се появи в България, как мой колега – автомобилен журналист, бе видимо възмутен, че при дизайна на Juke между задница и предница разликата е трудно доловима.
Но ето че почти десет години този нетрадиционен ламаринен приятел води едно завидно успешно съществуване между двете крайности, като сякаш неусетно успя да убеди над един милион купувачи със странното си за мнозинството хейтъри чувство за хумор.

В началото на следващата година второто поколение Juke ще се паркира в родните шоуруми. Броени месеци преди това AUTO BILD България реши да провери степента на ирония, любов и възмущение, които Nissan би могъл да предизвика с него сред любопитната аудитория. Чудехме се къде ли се крие поантата в новия анекдот? Отговорът може би е изненадващ: за жалост или за радост вече няма причина да се усмихваме на Lucky Juke. Ноооо, определено може да продължим да му се възхищаваме. Juke сякаш е позагубил от нестандартния си характер, за сметка на това обаче е спечелил допълнителни предимства за употреба в ежедневието. Наклонената задница сега носи LED светлини и е една идея по-ръбеста, таванът, който срещу доплащане от около 800 лева може да бъде лакиран в контрастни цветове, подобно на купе оформя низходяща линия назад. Предницата привлича погледа с типичната за семейството на Nissan V-образна решетка и творчески се заиграва със засмяното личице на предходния модел.

Между двата си края новият Juke-Box се разпростира на 4,21 м, което са седем сантиметра повече спрямо първото поколение. Широчината му е 1,80 м, а височината 1,60 м, като и в двата случая е наддал с по три сантиметра. Тъй като междуосието също е пораснало значително (+10,5 см), възрастните пасажери вече ще могат спокойно да пътуват на втория ред. Освен това и да натоварят повечко багаж (+69 л = общо 422 литра).
Погледнат отдолу, Juke II дели платформата си с двата побратими от алианса с Renault – Clio и Capture. Върху нея от Nissan са изградили кросоувър, който със сигурност ще ви изненада. Вместо да пестят в трудни времена, японците са решили здраво да инвестират. В твърдото окачване на каросерията, в качеството на материалите, в шумоизолация. Сядате в най-добрите седалки, които Nissan някога е вграждал в свои автомобили, преминавате с длан по меки повърхности, които на VW T-Cross вероятно би му се искало да притежава.
Продължете на следващата страница