Новият Nio ET5 изглежда като Tesla Model 3


22
дек.
2021

Nio представи ET5 – изцяло електрически седан от среден клас. По китайските измервания той може да измине 1000 километра. Информацията.

Пазарен старт и цена: в Китай седанът ще стартира от есента на 2022 г.  

Китайският автомобилен производител Nio категорично се прицелва в Tesla с новия си модел. Току-що представеният ET5 е позициониран не само в същия сегмент като Model 3, но и на външен вид силно прилича на своя конкурент от Щатите. В Китай доставките на ET5 стартират от септември 2022 г., а цените там започват от около 91 000 лв. Nio планира пазарния старт да е през същата година,

Задвижване и пробег: ET5 успява да измине над 1000 километра съгласно китайския цикъл

Засега от Nio дават информация само за един вариант на задвижване и той е доста потентен: два електромотора със 150 кВт. отпред и с 210 кВт. отзад, или системна мощност от 360 кВт. (489 к.с.) и двойно задвижване. Така ET5 ускорява за 4,3 секунди от 0 до 100 км/ч. Възможно е да бъде пусната и не толкова мощна базова версия.  При батериите ще има три различни опции. Базовата батерия е с капацитет от 75 кВтч., средният вариант – със 100 кВтч., а най-голямата – със 150 кВтч. Данните относно пробега са впечатляващи, макар и по китайския цикъл CLTC. С най-голямата батерия моделът ще може да измине поне 1000 километра, средният вариант – 700 км, а най-малкият – 550 километра. Така Nio би надминал Model 3 – тук базовата версия на пробега е 491 километра. Тази стойност обаче определена по WLTP-метода.

На по-късен етап електромобилът ще може да се движи автономно

В перспектива Nio възнамерява да оборудва електромобила за автономно придвижване. Тази функция ще бъде въведена на стъпки на по-късен етап. Така, че в момента ET5 няма да придвижва автономно своите пасажери, а ще им предложи само асистенти за придвижване в задръстване, за градски условия и паркиране.

Дизайн: външността прилича много на Tesla Model 3

Дизайнът на Nio ET5 изглежда силно вдъхновен от Tesla Model 3. Основната форма, но също и детайли като линията на прозорците силно напомнят на американския електромобил. При фаровете Nio са избрали друг вариант – разделени на две елементи. Дръжките на вратите на ET5 са прибиращи се за по-добра аеродинамика. В задницата бронята е малко повече повдигната в сравнение с тази на Tesla. Освен това дифузьорът придава по-спортна визия.

Вътрешно пространство: редуциран интериор с вертикално разположен дисплей

Вътрешното пространство е екстремно редуцирано, но все пак не се отказва изцяло от бутони и превклюватели. Режимите на движение се превключват чрез продълговат елемент на централната конзола, а до него се виждат няколко бутона. Прозорците също се отварят и затварят конвенционално чрез бутони.

На скосения в долната част волан има допълнителни тъчповърхности за бърз избор. Поставеният дисплей за дигиталния кокпит е с размер от 10,2 инча и е с HDR-разделителна способност. Освен това Nio работи с Augmented Reality. Виртуалната прожекционна повърхност на пътя е с впечатляващите размери от 201 инча. Централният дисплей в  ET5 е с вертикална позиция, а китайците засега не дават информация относно размера му. Затова пък серийното оборудване включва панорамен покрив и аудиосистема Dolby Atmos 7.1.4-Surround.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин