Хановер, октомври2021 година – Volkswagen Лекотоварни автомобилипредставя на пазара концептуално новия Multivan. Технологичният скок при новия модел е революционен – за първи път задвижването и електронните системи на Multivan използват технологичната основа на компонентите на модулната конструктивна платформа за модели с напречно разположен двигател MQB (Modulare Querbaukasten)на Volkswagen. Благодарение на предимствата на MQB, Volkswagen Лекотоварни автомобили представя изцяло нов спектър от технологични иновации при легендарния Bulli. Никога досега Multivan не е бил по-гъвкав и практичен, по-свързан и по-устойчив от гледна точка на екологичната мобилност. За първи път в гамата от задвижващи агрегати присъства и plug-in хибридна система – Multivan eHybrid е в състояние да изпълнява ролята на ZEV (Zero Emission Vehicle) автомобил с нулеви емисии в градски условия и едновременно с това да предложи максимален комфорт, бързина и надеждност при дълги пътешествия до най-отдалечените дестинации. Последните поколения на най-модерните системи за асистенция, управление на функциите и инфотейнмънт също спомагат за подобряване на комфорта и безопасността и за първи път позволяват частично автоматизирано движение. Най-добрият Multivan в историята пренася един легендарен мобилен стил на живот в съвременната епоха. Ванът съчетава оптималното оползотворяване на пространството и интелигентните решения в детайлите с емблематичния дизайн исимпатичните черти, заложени в стилистичната ДНК на легендарния Bulli. Предварителните продажби на новия Multivan на някои пазари вече започнаха, а официалната пазарна премиера предстои в средата на месец ноември.

Новият Multivan предлага до седем на брой индивидуални седалки и може да бъде поръчан в трите версии на оборудване „Multivan“, „Life“ и „Style“ както и в „екшън” варианта „Energetic“. Със своята изцяло новоразработена концепция на седалките и багажното отделение, новият MUV (Multi Utility Vehicle) е отлично решение за многобройни ситуации и сценарии в сферата на модерната мобилност. Това е валидно в още по-голяма степен поради възможността новият Multivan да бъде поръчан и в удължена версия паралелно с основния модел от момента на пазарната премиера. Товарният обем в размер на 4053 литра е в състояние да се справи с лекота с всяко преместване и да побере всяко спортно оборудване. Ако въпреки всичко мястото в купето се окаже недостатъчно, но се налага ветроходната лодка или конят за езда да пътуват, новият ван може да се справи без проблеми и с тази задача благодарение на способността за теглене на прикачен товар до 2000 килограма. Според прогнозните данни, освен успех сред частните клиенти, многофункционалността и високото качество на луксозния интериор ще осигурят на новия Bulli и възможност да разшири своя пазарен дял и в качеството си на бизнесван и средство за шатъл превози.
Нулеви локални емисии – Multivan с рlug-in хибридно задвижване и мощност 218 к.с.
Едно от най-важните задания пред развойните инженери беше произвежданият в завода за лекотоварни превозни средства на Volkswagen в германския град Хановер Multivan да отбележи своята пазарна премиера и във версия с plug-in хибридно задвижване – модерна система, която неговият предшественик не притежаваше. Основната причина за това се крие във факта, че в момента само този вид задвижване може да осигури оптимално съчетание от градско движение с нулеви емисии и безпроблемно пътуване на много дълги разстояния. В особена степен това се отнася именно за многофункционалните MUV и SUV модели с до седем места и съответстващи възможности за теглене на прикачни товари. Ето защо новият Multivan ще излезе на пазара от самото начало и във вариант eHybrid със съчетание от електромотор и високоефективен бензинов турбодвигател със системна мощност от 160 кВт/218 к.с.

Мultivan eHybrid може да покрива обичайния дневен пробег с нулеви емисии
Литиево-йонната акумулаторна батерия на Multivan eHybrid е с нетен капацитет от 10,4 кВтч. Това енергийно съдържание дава възможност на новия Multivan eHybrid да измине пробег на изцяло електрическа тяга от 46 до 50 километра (близка до реалната стойност според изискванията на WLTP). Това означава, че моделът може да покрива с лекота обичайните ежедневни пътувания без никакви локални емисии. Според проучване1, проведено от германското Федерално министерство на транспорта и цифровата инфраструктура например, 95% от всички ежедневни пътувания с автомобил са по-кратки от 50 километра. Общият автономен пробег на Multivan eHybrid в зависимост от нивото на оборудването достига 700 километра (WLTP), а рlug-in хибридната система е проектирана така, че Multivan eHybrid винаги стартира и потегля на електричество и по този начин напълно естествено и практически автоматично покрива късите разстояния без никакви локални емисии. Икономичният 1.4 TSI на Multivan eHybrid се включва само при скорост на движение над 140 км/ч, а стандартното съчетание с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (DSG) спомага за постигане на среден разход на гориво и електроенергия (според NEDC) съответно между 1,6 и 1,5 л/100 км и между 14,6 и 14,5 кВтч/100 км. Класификацията по отношение на енергийната ефективност и при двете версии на каросерията на Multivan eHybrid е изключително висока – A+++.

Нови бензинови турбодвигатели – две степени на мощността от 136 и 204 к.с.
Наред с версията с plug-in хибридно задвижване, новият Multivan ще дебютира на пазара и във варианти с предно предаване и два четирицилиндрови бензинови турбодвигатели с максимална мощност 100 кВт/136 PS и 150 кВт/204 к.с. Комбинираният разход на Multivan 1.5 TSI със 136 к.с. има комбиниран разход от 6,7 до 6,6 л/100 км (NEDC), а при версията 2.0 TSI с мощност 204 к.с. разходът е от 7,7 до 7,6 л/100 км. При удължените с 200 мм варианти, комбинираният разход възлиза съответно на 6,7 (1,5 TSI) и 7,7 л/100 км (2,0 TSI). Всички варианти на новото поколение Multivan отговарят на най-строгия актуален емисионен стандарт Euro 6d ISC-FCM. Енергийната ефективност на Multivan 1.5 TSI (и в двете дължини на каросерията) е класифицирана като А, а версията 2.0 TSI е с клас на енергийна ефективност C-B.
