2021
Volkswagen Лекотоварни автомобили отбеляза световната премиера на изцяло новото като цялостна концепция поколение на Multivan. За първи път новият „Bulli” използва основата на модулната конструктивна платформа за модели с напречно разположени двигатели (MQB) на Volkswagen и прави огромен технологичен скок напред. Една от съществените новости е включването в гамата на версия с plug-in хибридно задвижване, което ще даде възможност на Multivan да изминава определен пробег с нулеви емисии (Zero Emission Vehicle).
Версията на Multivan с рlug-in хибридна система на задвижване носи допълнителното обозначение eHybrid, а сумарната системна мощност на електромотора и бензиновия турбо двигател (TSI) възлиза на 160 кВт/218 к.с. Благодарение на литиево-йонната акумулаторна батерия с енергиен капацитет 13 кВтч новият Multivan eHybrid е напълно в състояние да се справи с типичния средностатистически ежедневен пробег на изцяло електрическа тяга. Така например, според проучване на германското Федерално министерство на транспорта и цифровата инфраструктура, пробегът при 95% от всички ежедневни пътувания с автомобил в страната не надхвърля 50 километра. Рlug-in хибридната система на задвижване на Multivan eHybrid е проектирана така, че да потегля по подразбиране на електрическа тяга и по този начин автоматично да покрива по-кратките разстояния с нулеви локални емисии, а икономичният TSI двигател се включва едва при увеличение на скоростта на движение над 130 км/ч.
Освен във версия с хибридно задвижване, новото поколение на Multivan с предно предаване ще се предлага и в два варианта с четирицилиндрови бензинови турбодвигатели с максимална мощност 100 кВт/136 к.с. и 150 кВт/204 к.с. Четирицилиндровият турбодизелов вариант (TDI) с максимална мощност 110 кВт/150 к.с. ще се присъедини към гамата през следващата година.
Всички варианти на задвижване на новия модел са съчетани стандартно с трансмисия с два съединителя (DSG). Шестстепенната DSG с означението DQ400E на версията eHybrid е специално разработена за рlug-in хибридната система за задвижване трансмисия, която формира изцяло интегриран модул с тяговия електродвигател. При TSI версиите и очаквания на по-късен етап TDI ще се използва 7-степенна DSG трансмисия. За първи път в Multivan управлението на трансмисиите ще се осъществява „by wire” – без механична връзка между скоростния лост и механизма, което дава възможност за много леко и удобно превключване на предавките посредством малко лостче за управление на DSG на арматурното табло.
Част от стандартното оборудване на всички версии на модела са Car2X (система за предупреждение за локални опасности на базата на обмен на данни с пътната инфраструктура), системата за наблюдение на зоната пред автомобила „Front Assist“, включваща функция за аварийно спиране в градски трафик City, асистенция при избягване с препятствие на пътя с новия асистент за завиване, функцията за разпознаване на пътни знаци, системата за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение „Lane Assist“ и системата за круз контрол. Една от иновативните нови системи е „IQ.DRIVE Travel Assist“, която позволява частично автономно шофиране в целия диапазон от 0 до 210 км/ч.
Забелязва се съществена промяна по отношение на пропорциите на новия Multivan. Основната версия на каросерията е станала по-дълга и по-широка в сравнение с предходния модел. Конкретните размери на новият Multivan без допълнително предлаганите външни огледала с електромеханизъм за сгъване, са следните – широчина 1 941 мм (+37 мм в сравнение с Multivan 6.1), дължина 4 973 мм (+69 мм) и височина до 1 903 мм (-47 мм). Размерът на междуосието е 3 124 мм (+124 мм). Т7 Multivan отново се предлага и в удължена версия, която при идентично междуосие има обща дължина от 5173 мм и е със 131 мм по-компактен от предходния модел.
За първи път в Bulli допълнително предлаганото електрическо задвижване на задния капак може да се задейства с леко движение на крака (жестово управление „Easy open & close“). С помощта на функцията „Easy open” електрозадвижваните плъзгащи се врати могат да се отварят и отвън с леко движение на крака, а отвътре отварянето и затварянето може да стане както със съответните бутони на дръжките, така и дистанционно с разположените вдясно от инфотейнмънт системата на арматурното табло бутони.
Друга новост за гамата на Multivan е интерактивната матрична система IQ.LIGHT на предните LED светлини, която се предлага допълнително като алтернатива на включените в стандартното оборудване на всички версии LED фарове.
Макар да не са част от традициите при предходните поколения на Multivan, възможностите за съхранение на вещи в централната конзола са много практични. Също може да се каже и за масата в задната част, която бе неизменна част от оборудването на всички предишни издания на Multivan. Отчитайки тези две обстоятелства,
специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили просто са преосмислили и съчетали тези две удобства. Резултатът е многофункционална маса, интегрирана в основно обновената релсова система на седалките. Благодарение на иновативната технология за фиксиране на позицията, този нов мултифункционален
модул може да се използва както в ролята на централна конзола между седалките на водача и пътника отпред, така и като сгъваема маса със стойки за напитки и отделения за съхранение на вещи на втория и третия ред седалки.
Подобно на външността на новото поколение, целият интериор е изцяло нов и създаден от нулата. Това включва и арматурното табло с неговите широкоформатни екрани, ергономично оформление и пълна комуникационна свързаност. Водачът има пред себе си изцяло цифровите показания на блока с контролните прибори („Digital Cockpit“) и включената в стандартното оборудване инфотейнмънт система “Ready 2 Discover”.
Новост при новото поколение и възможността за поръчка на Multivan с панорамен стъклен покрив от две части, разкриващ вълнуващи гледки към звездното небе и светлините на големия град през нощта.