Новият Mercedes SL: вече е майстор на завоите (ТЕСТ)

1504
2022

С ПЪЛНА ГАЗ НАПРЕД! И досега Mercedes SL се вихреше с 600 к.с. и максимален въртящ момент от 1000 нютонметра. Достатъчно, за да бъдат изстреляни напред двата тона тегло, сякаш няма да има утре. Той трябва да умее тези неща и в бъдеще, но в Афалтербах са го научили и да се справя майсторски със завоите; дисциплина, в която, да си признаем, SL досега не беше сред водещите представители.

Дигиталните уреди подхождат перфектно на SL, но не и големият монитор на инфотейнмънт системата

Най-новото поколение на модела (на пазара от пролетта) затова е поверено на хората от AMG, които са създали роудстъра наново върху алуминиева платформа. Тя ще служи като база и за следващото AMG GT (което ще се предлага само като Coupé), така че очакваме да отговаря на най-високите спортни претенции. Прибавяме при временния топмодел SL 63 серийното активно окачване със система за стабилизиране на страничното накланяне, задни завиващи колела и блокаж на диференциала на задната ос. За задвижването сега отговаря битурбо 4-литровият V8 агрегат, който в SL 63 разполага с 585 к.с.; притежаващият 476 к.с. SL 55 няма да се предлага в Европа. 800 нютонметра, изпратени чрез 9-степенната автоматична трансмисия Speedshift към четирите колела, изстрелват SL за 3,6 секунди до темпо 100, а максималната скорост е 315 км/ч.

Двуметров мъж до двутонен автомобил. SL изглежда определено спортно

Започваме, сваляме покрива от плат (отваря се за 15 секунди, тежи с 21 килограма по-малко от досегашния метален сгъваем покрив) и бързо го прибираме на задната седалка. Да, чухте правилно: новият модел е с 2+2 места. Да седите отзад не е невъзможно, но се получава само ако сте с ръст до 1,50 метра. По-добре ще е, ако използвате задната седалка като допълнение на багажника с вместимост от само 213 литра. Затова пък отпред ще разполагате с достатъчно място, дори и за двуметрови пилоти, и със затворен покрив. Все пак не трябва да очаквате кой знае какъв простор, тъй като и централната конзола доста ограничава. Водачът държи натъпкан с бутони и превключватели волан, а под него има супер шикозни, изцяло дигитални уреди. Аналогови? Тук такива определено не ни липсват.

Малко странно изглежда познатият ни от S-клас 11,9-инчов вертикален дисплей в средата. Това, което в голямата лимузина изглежда елегантно, тук се усеща като допълнително набутано; вероятно е било точно така. Симпатично е, че с натискане на бутон мога да променям наклона – но е излишно и не предпазва от отблясъци при силно слънце на отворен покрив. 8-цилиндровият агрегат се буди буботещо, оглеждаме се – става супер със свален покрив, докато с вдигнат е малко… хм. 2-тонният автомобил потегля с лекота. Това, че може да се движи идеално по прави отсечки, не изненадва никого, но затова пък учудваща е секундата за замисляне на турбините, докато постигнат синхрон с трансмисията; тук напразно ще търсите 48-волтова система. SL се изстрелва напред. В зависимост от позицията на клапите на ауспуха той ръмжи по-малко или повече, като поема толкова вихрено напред, че тялото на водача направо залепва за тапицерията на седалката.
Слизаме от магистралата и се насочваме към серпентините. Дали новият модел наистина се справя по-добре? Разбира се! Супер директното управление – което на правите понякога е една идея по-остро – дирижира SL с точност до милиметър в завоите, а притежаващото перфектна настройка окачване помага на роудстъра да запази идеалната линия. Единствено при остри завои на изкачване по мокра настилка задницата направи леки опити да избяга, но иначе автомобилът залепваше за пътя.

Комбинираният уред е разположен под красиви заоблени части. Удобни седалки с топла струя за врата за студените дни

Индивидуално можете да настройвате колко динамичен да бъде SL. Когато всички системи са максимално изострени, SL се превръща в сериозна машина за шофиране, но дори и в комфортен режим ще се чувствате значително повече свързани с пътя в сравнение с при предшественика. За съжаление SL 63 го превъзхожда не само по отношение на шофирането, но и при цената. Засега от Mercedes не дават информация за тарифите, но се предполага, че стартът ще е към 380 000 лв. Не се предвижда по-изгоден вариант с 6-цилиндров двигател. Затова пък ще има два хибрида – с 4-цилиндров мотор и с V8 като топверсия.

Първoтo впечатлениe

Бум на електромобилите? AMG още веднъж създаде расов и истински SL и превърна роудстъра си в спортен автомобил като по учебник. Жалко, че кокпитът е направен в крак с времето.

V8 двигателят е превъзходен. В днешно време обаче секундата за замисляне на турбините се счита за изненадваща

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател V8, битурбо, отпред надлъжно Работен обем 3982 см3 Мощност 430 кВт (585 к.с.) при 5500–6500 об/мин Макс. въртящ момент 800 Нм при 2500–5000 об/мин Задвижване двойно, 9-степ. автом. Д/Ш/В 4705/ 1915/1353 мм Тегло (празен) 1970 кг 0–100 км/ч 3,6 сек Макс. скорост 315 км/ч Цена ок. 380 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин