Новият Mercedes S-клас: най-модерният автомобил на света (ТЕСТ)


21
апр.
2021

КОГАТО ШОФЬОРСКАТА ВРАТА СЕ ЗАТВОРИ С плътен звук, в новия Mercedes S-клас става доста тихо. Това не се променя и след стартиране на редовия 6-цилиндров двигател. Електрическият стартер-генератор дава на S 500 толкова много мощност дори и в долния диапазон на оборотомера, че тежащата над 2 тона лимузина потегля с лекота и безшумно при съвсем леко натискане на педала на газта. Разполагащият с 435 к.с. двигател работи сдържано на заден фон, като навлиза акустично с типичния за шестте си цилиндъра звук в купето само при кикдаун или в спортен режим. Отвън светът си съществува безшумно, като почти не се чува дори и при достигане на максималната скорост от 250 км/ч.

Интериорът на новия S-клас вече не е просто вътрешно обзавеждане, а умела инсценировка на лукс

Твърде малко за подобен автомобил с дължина от над 5 метра. Тестваме дългия 5,29 метра S-клас, като клиентът може да избира между един по-къс (5,18 метра) и един XXL вариант с дължина от 5,40 метра. Новата аеродинамика на предницата и прибиращите се дръжки на вратите понижават коефициента на аеродинамично съпротивление до впечатляващата стойност от 0,22. Значително повече шумоизолационни материали ви позволяват да се разбирате в новия S-клас дори и чрез шептене. Почти не се усещат и движенията на каросерията в различните посоки. Адаптивното окачване се грижи за поглъщането на дупките и фугите в пътната настилка. Минимизиране на триенето дава възможност на компонентите да реагират още по-бързо. Mercedes се отказва частично от гумени тампони и залага на шарнирни съединения. Те дават също така възможност за ъгъл на завиване до десет градуса на задните колела. Задните оси на конкуренцията не са толкова подвижни. Завиването на предните и задните колела в една и съща посока, означава по-голяма стабилност и по-голямо спокойствие при скорост над 60 км/ч. При движение с темпо под 60 км/ч завиването в срещуположната посока осигурява по-голяма маневреност.

12,8-инчовият тъчскрийн с OLED техника е удобно разположен на централната конзола. Логични менюта, брилянтно изображение

Дори и най-малките движения на волана карат огромния S-клас да завива точно в целта. В тесните паркинг сгради също вече няма да се притеснявате от това, че ще ожулите джантите си. Разумът казва НЕ на маневрата. Притежаващият опционални задни завиващи колела S-клас казва обаче ДА. Когато свикнете с това, ще управлявате S-клас прецизно и при маневриране ще усещате автомобила като компактен. При това не само усещането е такова – на хартия диаметърът на завой на S-клас e по-малък от този на А-клас. Ако пък решите да предоставите паркирането на S-клас, ще използвате преработения паркинг пилот, който сега е на разположение при ниска скорост и без активиране. Също преработената система MBUX издържа безпроблемно първите тестове. 12,8-инчовият OLED основен дисплей е ергономичен, менюто му е подредено и интуитивно – всяко движение веднага попада в целта. Няма да ви липсва нито един от спестените 27 превключватели и бутони. Бездруго повечето работа ще свърши бързата система за гласови команди. Менюта, музика, навигация, отопление на волана и дори задната щора могат да се управляват чрез гласови команди. Освен това системата разбира дори и когато кажете „спри парфюма“, като изключва ароматизатора на купето.

За 12,3-инчовия дисплей се предлагат четири изгледа, тук е ексклузивният, горе класическият. Страхотна 3D визия за 2380 лева

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин