Числата не лъжат. А те казват: GLC е голям успех за Mercedes. През миналата година само в Германия са продадени 40 438 автомобила от този модел. Това са два пъти повече отколкото BMW X3 (20 877) и Audi Q5 (20 958). При това на пазара вече се очакваше представеният на Женевския автосалон през март фейслифт.
С това става ясна стратегията на хората от Щутгарт за второто поколение GLC, а именно да не се променя много. Новостите се свеждат по-скоро до фина шлифовка. Подобно на А-класата дизайнерският екип на Гордън Вагонер е изчистил линията, премахнал е вдлъбнатини и кантове. За сметка на това повърхностите са моделирани, фаровете и стоповете са смалени. Това, което е останало непроменено, е цялостната стилистична ориентация със спортна линия на остъкляването.
Подобно на дизайна, размерите също не са претърпели съществени промени. Чрез оптимизация на вътрешната подредба е увеличено пространството за пътниците и в багажника. Всъщност на Mercedes тук не се и налагат сериозни скокове: свободното пространство в GLC се числи към най-добрите постижения в средния клас.
При техниката инженерите също са предприели фина шлифовка. На първо място намаленото с около 50 кг тегло. Не изглежда много, но всъщност е, защото от Mercedes са качили на борда доста допълнително оборудване и асистиращи системи. Електрониката е свързана с интернет, което дава възможност в бъдеще да бъде ъпгрейдната на нива за автономно шофиране доста над актуалното (Level 3). Това, което за Tesla от доста време е стандарт, си пробива все повече път и в Европа: през годините технологиите в автомобила се поддържат свежи чрез актуализации, както ги познаваме от софтуера на домашните компютри и личните смартфони.

В синхрон със споменатите иновации Mercedes актуализира и своя кокпит. Широкият екран от А-класата се оказва само междинна спирка: папарашки снимки на новата S-класа (от 2020 г.) показват доминиращ в средната конзола мегаекран, който заради скосената си позиция според посветени се управлява по-удобно от таблета на Tesla. Според добрия стар Top Down обичай, върховите постижения се вграждат първо в S-класата, след това в С и Е, след което при GLC. В същото време системата за гласово управление Hey Mercedes ще продължи да се усъвършенства, с което ще стане възможно цялостното управление на автомобила чрез акустични команди.
В Щутгарт се развиват бързо не само дигитално, но и в класическите дисциплини. Видно и при новия GLС: всички двигатели подлежат на електрификация (EQ Power) и се подготвят за поредната емисионна норма Евро 7. Предлаганите към днешна дата дизели вече се числят към най-чистите мотори в света, като и в реални условия по принцип не отделят азотни оксиди. И тук чрез фина шлифовка те стават още по-екологични.

Електрификацията на бензиновите агрегати има за цел да ги направи по-пестеливи по отношение на разхода, почти колкото дизеловите. Предвидено е намаляване в размер на 10 процента. Благодарение на 48-волтовата техника става възможно допълнително електрическо ускорение (Boost) от около 100 Нм. В екипа на AMG дори се подготвят Plug-In хибриди с доста над 700 к.с. мощност, които в същото време ще бъдат значително по-икономични в сравнение с настоящите.
ИЗВОД
GLC се превърна в значим крайъгълен камък в портфолиото на Mercedes. Второто поколение е по-добро във всяко отношение: повече мощност при по-малко разходи, повече сигурност и автономност, защо не и по-секси от Tesla?
