Новият Mercedes CLE Coupé – просторен като E-клас Coupé и спортен като C-клас Coupé

0607
2023

Новият Mercedes CLE Coupé ще замени два модела едновременно от края на годината: C- и E-клас Coupé. Така той се оказва легитимният наследник на CLK, който се произвеждаше до 2010 г.

Mercedes CLE Coupé е по-голям от E-клас Coupé

Така 13 години по-късно CLK става CLE – и е доста пораснал. Със своите 4,85 метра той е със сантиметър и половина по-дълъг от E-клас Coupé и превъзхожда C-клас Coupé с цели 16 сантиметра. Подобно е положението и при широчината: тя е 1,86 метра, т.е. на нивото на Е-клас и само с 5 сантиметра повече, отколкото при C-клас.

Размерите на CLE:

Дължина: 4850 мм

Широчина: 1860 мм

Височина: 1428 мм

Междуосие: 2865 мм

Но стига с тези цифри, да обърнем малко повече внимание на дизайна: заради оформлението тип „акулова паст“ предницата е визуално удължена. Радиаторната решетка е по-отворена отдолу, което я прави по-широка. LED фаровете са серийни (Digital Light можете да получите срещу доплащане), а т.нар. Powerdomes на предния капак са ни познати от други модели на Mercedes. Като цяло, дизайнът е модерен – и същевременно с познати елементи. Предницата дори напомня (твърде много) на CLA и CLS.

Предница тип „акулова паст“, широка радиаторна решетка и тесни фарове. CLE Coupé изглежда добре, но прекалено много напомня на CLA и CLS.

По-характерни форми откриваме при изгледа отстрани, което се дължи основно на „раздутите“ задни калници. Те осигуряват място за джанти с размер до 20 цола (серийните са 18-цолови). И като стана дума за следа – инженерите са я съобразили с пропорциите. В сравнение с C-клас Coupé, CLE има с четири сантиметра по-широка следа отпред и със седем сантиметра – отзад.

Отзад CLE разполага с тесни 2-компонентни светлини, които са свързани визуално с черна вложка – в това отношение моделът наподобява GLC Coupé. Най-сериозната ни критика по отношение на дизайна като цяло са фалшивите хромирани ауспухови накрайници.

Кокпит от C-клас

Но обемът на багажника е доста приличен: със своите 420 литра той е почти на същото ниво като при E-клас Coupé (425 литра). Но приликите с Е-класата свършват дотук, защото CLE до голяма степен наследва кокпита от актуалната C-класа. Дигиталното арматурно табло (с размер 12,3 инча) и тъчскрийът на информационно-развлекателната система (11,9 инча), наклонен с 6 градуса към водача, са серийни, както и Keyless, „подавачите“ на коланите и електрически регулируемите седалки с памет.

Спортен интериор: кокпитът е познат от C-клас и GLC. Позицията на седене е приятно дълбока.

Самите седалки са със спортно оформление и предлагат приятно ниска позиция на седене. Въпреки опционалния панорамен покрив разполага с повече от достатъчно място за главата при ръст 1,83 метра. На задните седалки положението е доста по-различно. Въпреки че CLE изненадва с достатъчно пространство за краката благодарение на дългото си междуосие от 2,87 метра, като купе той не разполага с много място за главите.

Но така и така при купетата е по-важно усещането на първия ред места. А то ще бъде още по-приятно, ако поръчате аудиосистемата Burmester с два допълнителни високоговорителя, интегрирани във всяка седалка – скрити под перфорация – за оптимална акустика. С интегрирането на това решение екипът по разработката определено е мислел и за откритата версия на модела, в която и наклонът на централния тъчскрийн ще може да бъде променян (като при SL) – за да го няма проблема с отблясъците.

За хора с височина 1,83 метра на задната седалка е доста тясно.

Интериорът на CLE прави впечатление  наспортно-елегантно още от пръв поглед. Изработката е висококачествена, изборът на материали отговаря на претенциите на марката. Само направеният от твърда пластмаса капак на жабката не се вписва особено в атмосферата на кокпита.

След E-клас CLE ще бъде вторият модел с най-новото поколение MBUX, което поддържа приложения на трети страни. Но тук няма селфи камера за видео конференции – все пак купето трябва да осигурява удоволствие от шофирането и да ви изолира от досадния свят на бизнеса.

CLE 450 с редови „шестак“

Преди всичко един двигател ще трябва да гарантира удоволствието от шофирането: и това е 3-литровият редови 6-цилиндров агрегат на CLE 450. С 381 к.с., 500 Нм и задвижване на четирите колела 4Matic тази версия несъмнено ще бъде приятна за каране. Освен това Mercedes ще предлага CLE и с три 4-цилиндрови двигателя (всички те – интегрирани в „меки“ хибриди). Базовата версия с CLE 200 (2 л, 4 цилиндъра) с 204 к.с. и задвижване на задните или четирите колела, следва CLE 300 с 258 к.с. (винаги 4Matic). Дизелът носи означението CLE 220 d и винаги предава своите 197 к.с. към задните колела.

Задна част с характерни 2-компонентни задни светлини, които са визуално свързани помежду си чрез вложка.

Plug-in хибрид и AMG версия (надяваме се 6-цилиндрова!) ще бъдат лансирани на по-късен етап. По отношение на окачването клиентите също ще имат богати възможности за избор: комфортното окачване е серийно, но при опцията AMG Line ще получите спортно окачване с по-твърди пружини и стабилизиращи щанги. Опционално може да бъде поръчано адаптивно окачване в комбинация със завиващи задни колела (с отклонение до 2,5 градуса).

Завиващи задни колела срещу доплащане

И докато E-класата с две врати правеше впечатление на малко тромава, новият модел трябва да бъде истински майстор на динамиката. Днес обаче имаме възможност единствено да се повозим на един от прототипите – но и от дясната седалка можем да усетим колко спортно е настроен автомобилът. Тъй като управлението на задната ос помага на CLE в завоите, кормилното управление е с много по-късо предавателно число и е по-директно.

Майстор на динамиката: за разлика от скучната Е-класа с две врати, CLE прави впечатление на доста спортен – дори когато не сте зад волана.

Най-късно при превключване в режим Sport ще усетите как CLE осезаемо показва мускулите си, адаптивните амортисьори стават по-твърди, оборотите преди превключване се вдигат, а в купето чувате сърдито ръмжене. То не се дължи само на изкуственото усилване на звука от двигателя, но и на самия двигател. „Все пак CLE не е първият модел в гамата с шест цилиндъра“, казва Кюнер от отдела по разработките, който шофира автомобила. Мъжът или е много добър актьор, или автомобилът му доставя доста приятно усещане – на тези мисли поне ни навежда усмивката му. В края на нашето пътуване Кюнер предпазливо посочва, че CLE ще бъде пуснат на пазара като кабриолет през следващото лято.

Базова цена – около 114.000 лева

Не е изненадващо, че цената на Mercedes CLE Coupé при пускането на пазара през ноември 2023 г. трябва да бъде някъде между тази на C-класата (от около 96.000 лева) и E-клас купе (от около 60.000 лева). Затова очакваме най-достъпната модификация на модела да струва минимум 114.000 лева.

Извод

Просторен като E-клас Coupé и спортен като C-Class Coupé: CLE съчетава най-доброто от двата си предшественика. Чудесно е, че моделът ще бъде предлага с шест цилиндъра, но бих се радвал на малко по-различен (спрямо другите модели) дизайн.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин