Новият Mercedes CLA: любов от втори поглед

0905
2019

КРИТИЦИТЕ НА ТЕМА ДИЗАЙН не показаха никаква милост към първото поколение на CLA. Coupé-то с четири врати бе представено преди точно шест години по време на Берлинската седмица на модата – коментарите бяха от „банан на колела“ до „крив дакел“. На клиентите им бе все тая. Седанът и комбито, наречено Shooting Brake, са продадени от 2013 близо 750 000 пъти. А сега се появява и новият модел – с по-разумен дизайн. Така да се каже, любов от втори поглед. Този път Mercedes показа CLA на CES, което към момента е второто по важност изложение през пролетта (преди Детройт). Там във фокуса не са дизайнът и каросериите, а дигиталните теми. Съвсем подходящо – CLA е оборудван от Daimler с най-новата версия на дигиталния кокпит MBUX.

Досега тази система бе значително по-интелигентна от системите на конкуренцията, а управлението чрез гласови команди „Hey, Mercedes“ ви дава дори възможност да водите разговор с автомобила. Сега MBUX реагира на жестове, което пък ни е познато от BMW. Там управлявате радиосензори чрез жестове, приемате телефонни обаждания или променяте силата на звука на аудиосистемата. Mercedes прави още една стъпка напред. Ако например по време на тъмната част от денонощието направите движение с ръка върху пространството над незаетата предна дясна седалка, се включва автоматично светлината в купето – и така осветява намиращите се там предмети. Когато водачът премести отново ръката си, светлината угасва. Освен това системата разпознава, когато водачът или пътникът до него искат да задействат нещо посредством тъчскрийна. Тогава – в зависимост от това, кой от тях иска да включи отоплението на седалките – съответните бутони биват уголемени.

Красивият нов свят: CLA с голям дигитален дисплей, интелигентно управление чрез гласови команди MBUX – и най-после повече място за пасажерите и техния багаж

Не само по отношение на дигиталните екстри, но и при аналоговите Mercedes иска да направи CLA най-добрия. Началото е от предлаганото място (плюс 4,8 сантиметра при дължината), където седящите на задната седалка имат повече пространство, а отворът на багажника е по-широк с 11,3 сантиметра. Вместимостта на товарния отсек е 460 литра – ще съберете там и големи куфари, а не да се налага да ги транспортирате на задната седалка. В Лас Вегас Mercedes показа CLA 250 първоначално с 225 к.с., а за пазарния старт през май ще са налични всички бензинови и дизелови агрегати (116 до 306 к.с. в AMG 35) от A-клас. Остава само цената, която винаги е била висока. От Mercedes не дават информация, но ние очакваме моделът да стартира от 62 000 лв. – с около 10 000 лв. повече от А-клас. По-изгодни цени? Mercedes едва ли ще пропусне шанса да даде повод на критиците на CLA.

ИЗВОД

CLA влиза във форма – както по отношение на външния вид, така и на техниката. Coupé-то с четири врати се възползва от фината шлифовка, дадена от Mercedes на A-клас. Също така тя беше и наложителна, а BMW и Audi още планират своите конкуренти.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин