Новият Mercedes-Benz Citan дебютира на българския пазар

0712
2021

Новият Mercedes-Benz Citan, който буквално преди дни стана Международен ван на годината 2022, вече се предлага на българския пазар от Силвър Стар, генерален дистрибутор на марката за България. Представеният през лятото на 2021 г. наследник на Mercedes-Benz в гамата на малките ванове впечатлява с обширно товарно пространство, висока товароносимост и в същото време компактни размери, което го прави изключително подходящ за градски доставки.

ДНК на Mercedes-Benz – изцяло обновен с безпогрешен дизайн, високо ниво на комфорт и последно поколение системи за безопасност и инфотейнмънт. Като по-големият си брат Sprinter и леките автомобили на Mercedes-Benz, новият Citan може да бъде оборудван с интуитивната и самообучаваща се система MBUX (Mercedes-Benz User Experience) с капацитетен 7‘‘ дисплей.

Множество приложения за експлоатация, комфортен за пътуване и удобен за товарене, Citan съчетава компактни външни размери с щедро пространство. Новият Ситан се предлага както в пътническа версия – Tourer, така и в товарна – Panel Van. Широко отварящите се странични плъзгащи врати, както и ниският праг, позволяват бърз достъп до купето. От следващата година ще се предлага вариант с по-дълго междуосие, както и Mixto версия.

Товарният Citan предлага широк страничен отвор, нисък праг на товарене и товароносимост до 780 кг на късото междуосие. Дългата версия ще има полезен товар до 930 кг. Дължината на товарното отделение в зависимост от версията е до 1,8 м и до 2,2 м.

Двигателите при товарната версия са дизелов с мощности от 75 к.с., 95 к.с. или 116 к.с., а също и  бензинов – 102 к.с. или 131 к.с. При пътническия Tourer може да се избира между двете версии на бензиновия двигател ( 102 к.с. и 131 к.с.) и дизелов с мощност 95 к.с. , а от следващата година ще се предлага и дизеловият вариант със 116 к.с.

През втората половина на 2022 г. ще се предлага и електрически вариант eCitan с пробег около 285 км по WLTP, а зареждането от 10 до 80% се очаква да отнема 40 минути. Голямо предимство е, че размерите на товарното отделение и полезния товар се запазват същите като при вариантите с конвенционален двигател.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв