Новият Mercedes-AMG GT 73 с 800 коня и зареждане от контакта за 400 000 лева

3008
2021

Mercedes-AMG може да върне означението 73 в гамата си! На 1 септември 2021 г. компанията със седалище в Афалтербах ще представи електрифицирана версия на GT с 4 врати, която вероятно ще носи името GT 73 e. След като AMG вече публикува снимки на маскиран прототип през март, първият тийзър на машината с 800 к.с. вече беше разпространен в социалните мрежи. Сериозни промени по визията в сравнение с версията само на ДВГ не могат да бъдат открити – поне на разпространената снимка. На фотографията разпознаваме предната част на автомобила с добре познатия светлинен подпис, решетката Panamericana и характерната форма на предния капак.

Отворите за въздухa в бронята изглеждат малко по-големи, отколкото при добре познатия GT с 4 врати, останалото не се вижда. След премиерата Mercedes-AMG вероятно ще представи модела на IAA в Мюнхен (7-12 септември 2021 г.).

Доказателството: добре познатият четирилитров V8 битурбо агрегат ще бъде подпомаган от електромотор.

Какво се крие зад етикета „E Performance“

Преди няколко месеца леко замаскирани прототипи на Mercedes-AMG GT с 4 врати бяха уловени на Нюрбургринг. Още тогава се носиха слухове, че Mercedes-AMG може да използва почти забравената абревиатура 73 за хибридно задвижване. Сега тази информация изглежда се потвърждава. При разработката на електрифицирани задвижвания за спортни модели, сега AMG разчита в още по-голяма степена на сътрудничеството с екипа на Mercedes-AMG Petronas F1. В допълнение към GT 73 e, който ще може да генерира до 800 к.с. като plug-in хибрид, фокусът на сътрудничеството е поставен и върху новия хиперспортен автомобил AMG One, който трябва да използва истинска технология от Формула 1 на пътя. След няколко забавяния първите екземпляри на клиентите трябва да бъдат доставени през 2021 г.

По данни на Mercedes-AMG, електрифицирането, ориентирано към динамичните показатели, трябва да започне с разиващия над 1000 к.с. One. За целта ще бъде използвано означението „E Performance“. Целта: да се насърчи ориентираната по-висока мощност и същевременно към по-нисък разход хибридизация за бъдещите „улични“ модели. Първите отрочета на сътрудничествота трябва да бъдат електрическият турбокомпресор и клетъчната технология на високопроизводителните батерии. И двете технологии скоро ще бъдат лансирани в серийните модели на AMG.

Звукът трябва да бъде достоен, защото Mercedes-AMG поставя към тази снимка във Facebook коментар: „Спокойствието преди рева“.

AMG GT 73 e като plug-in хибрид с 800 к.с.

В допълнение към струващия 3,27 милиона евро AMG One, GT 73 e ще бъде един от първите модели, които ще бъдат пуснати на пазара с означението „E Performance“. Както всички други Plug-in хибридни модели, бъдещият топмодел от серията GT също има включва буквата „e“ в името си. По отношение на задвижването, GT 73 e ще отиде още една крачка напред в сравнение с GT 63 S с 639 к.с. Четирилитровият V8 битурбо в комбинация с електрическите агрегати ще изпраща около 800 к.с. към четирите колела.

AMG GT Concept, представен още през 2017 г., беше предвестник на plug-in хибридно задвижване с 800 к.с.

Цената трябва да бъде около 400 000 лева

Но технологията има своята (висока) цена: GT 73 e не само ще струва значително повече от GT 63 S, който излиза около 340 000 лева, но и вероятно ще тежи около 2,5 тона. Интересно е, че дизайнът няма да бъде изцяло нов: През 2017 г. Mercedes представи AMG GT Concept като предстветник на GT с 4 врати – този прототип разполагаше с 4-литров V8 битурбо в комбинация с електрическо задвижване и 800 к.с.

Още по темата


Notice: Undefined index: usedTag in /home/autoupsw/public_html/wp-content/themes/autobild/sidebar.php on line 3
Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/autoupsw/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427