2022
Новата C-класа най-накрая получи версия AMG! Като C 43 моделът от средния клас за първи път разчита на спортен четирицилиндров двигател и в бъдеще няма да има V6.
Двигателят е познат предимно от версиите 45 на A-класата, но тук разполага с електрически турбокомпресор. Новият модел ще струва най-малко 130 000 лева и ще бъде пуснат на пазара от средата на 2022 г.
Традиционно по външния вид на C 43 няма много промени в сравнение със стандартната C-класа с оборудване AMG Line. На пръв поглед само плакетите по калниците и четирите кръгли ауспухови накрайника подсказват, че тук става въпрос за „малкия“ C-клас AMG. В интериора правят впечатление новият спортен волан на AMG и опционалните декорации. Контрастните шевове по арматурното табло и в тапицерията на вратите внасят приятно усещане. При C 43 базираната в Афалтербах компания лансира и новото поколение на своите опционални Performance седалки.
Оборудване и двигател: електрическо турбо за C 43
Освен по-висока мощност C-клас във версията си 43 винаги получава четири завиващи колела. 4х4-задвижването, изпращащо повече въртящ момент към задната ос, както и регулируемото окачване също са част от стандартното оборудване на C 43. С двигателя M 139 от A-клас, C 43 също получава мотор, сглобен само от един механик. Принципът „One Man, One Engine“ е типичен за повечето AMG-агрегати и сега се прилага и в най-достъпната C-класа с логото на AMG.
Мощност над 400 к.с.
Системата „мек хибрид“ генерира 408 к.с. (+14 к.с. Hybrid Boost) и от Mercedes обещават, че благодарение на нея автомобилът ще се характеризира с много бързи реакции при подаване на газ без турбодупка. При електрическото турбо на вала на турбината е поставен малък електродвигател, благодарение на който тя може да се „развърта“ независимо от оборотите на двигателя и количеството отработени газове. Скоростната кутия е деветстепенна автоматична със съединител в маслена баня, използван за потегляне.