2023
Mercedes подрани с новото си комби: докато BMW представи новата Серия 5 преди броени дни, а феновете на Audi тепърва очаква следащото A6 (което вероятно вече няма да се нарича така), Mercedes представи T-модела на E-класата само няколко седмици след седана.
Новият модел с вътрешнозаводско означение 214 играе много специална роля, защото ще бъде последната E-класа на нова платформа с ДВГ.
Дизайн: новата E-класа Т-модел е Shooting Brake
Модерният външен вид на Benz-а идеално се вписва в тази концепция. Но дизайнът ще поляризира мненията: осветена радиаторна решетка в стил EQ (опция), фарове (серийно LED) с два извити светлинни модула от всяка страна, които напълно интерпретират визията тип „четириочка“, „потъващи“ дръжки на вратите и др. Комбито възприема всичко това от седана – и няма изненади. Трите линии „Avantgarde“, „Exclusive“ и „AMG“ вече са ни познати.

В профил привлича вниманието динамичната линия на покрива със скосеното задно стъкло. Mercedes, но и други производители, вероятно биха определили модела като Shooting Brake. Дните на ръбестия Т-модел приключиха още след спирането на S 212. Отзад комбито получава 2-компонентните задни светлини от две части с атрактивни графики на звезди, познати от седана. Светлоотразителите са разположени в задната броня и по този начин е постигната възможност за изключително широк отвор на багажника.
615 до 1830 литра обем за товари
Решаващ критерий при покупката на комби обикновено е обемът на багажника. Серийно задният капак се отваря и затваря с натискане на бутон. Mercedes нарича тази функция „Easy Pack“. Обемът за товари е от 615 до 1830 литра (при plug-in хибрида: 460 до 1675 литра). Прилична стойност, но предшественикът предлагаше повече – 640 до 1820 литра. Дори няма да коментирам 695-те литра на S 212 с неговата ръбеста задна част. Няколко литра от обема на багажника със сигурност са станали жертва на елегантната спортна форма и мерките за постигане на коефициент на аеродинамично съпротивление cW=0,26.

Toва в никакъв случай не може да се дължи на габаритите, защото новият E-клас Т-модел е пораснал леко по отношение всички размери. Дължината от 4,95 метра (плюс 4 милиметра), ширината от 1,88 метра (плюс 28 милиметра) и междуосието от 2,96 метра (плюс 22 милиметра) определено правят впечатление.
Преглед на размерите
Дължина: 4949 мм (S 213: 4945 мм)
Ширина: 1880 мм (S 213: 1852 мм)
Височина: 1469 мм (S 213: 1468 мм)
Междуосие: 2961 mm (S 213: 2939 mm)
Интериор: щедро пространство и високотехнологичен кокпит
Увеличаването на междуосието и шириочината трябва да бъдат усетени преди всичко от пътниците. Mercedes обещава повече пространство за коленете и повече за лактите, отколкото при 213. При първото ни влизане в купето автомобилът прави впечатление с впечатляващото пространство във всички посоки: чувстваме се изключително удобно, както отпред, така и отзад, т.е. автомобилът е доста широк за хора с височина 1,83 метра. За максимална гъвкавост задните седалки могат да се сгъват електрически в съотношение 40/20/40.

Вече познат от седана, но не по-малко впечатляващ при комбито, е кокпитът с MBUX-Superscreen. Той се състои от 12,3-инчово дигитално арматурно табло, 14,4-инчов дисплей за инфотейнмънт системата и опционален дисплей за пасажера (MBUX Premium Plus), който също е с размер 12,3 инча.
Ако дисплеят за пътника не бъде поръчан, няма Superscreen – тогава остава само екранът на информационно-развлекателната система в средата и пред пътника отпред има само декоративна част. Зад впечатляващия дизайн на кокпита се крие нова електронна архитектура, която комбинира всички изчислителни процеси в един контролен блок, така че потоците от данни да преминават по-бързо.
Оборудване: TikTok в E-класата
И като говорим за информационно-развлекателни системи, E-клас има какво да предложи по отношение на инфотейнмънт системите. 4D съраунд аудиосистемата на Burmester с нова звукова визуализация и още по-добър гласов контрол (вече без дума за активиране) са само две от многобройните функции на модела.

Приложения на трети страни като TikTok, Angry Birds или Zoom могат да бъдат свалени от новия App Store. В резултат на това E-класата се превръща в бизнес класа, тъй като опционалната селфи камера може да се използва например за видеоконференции – но само когато автомобилът е неподвижен. По данни на Mercedes броят на така наречените приложения от трети страни ще се увеличава непрекъснато.
Продължете на следващата страница