2023
В McLaren все ощe правят класически леки спортни автомобили. 750S използва вече познатата карбонова платформа тип „монокок“ на 720S, но при намалено тегло и по-висока мощност
720 S не спира да разбунва духовете в света на суперспортните автомобили вече шест години – като впечатлява със своята лекота, съчетана с експлозивната мощ на битурбо V8-двигателя, разположен непосредствено зад гърба на водача. Задвижването на задните колела, пуристкият волан без бутони и изживяването при шофиране, сякаш седите директно на предната ос, гарантират неповторими емоции. И най-хубавото е, че нищо от всичко това не се е променило – просто е станало по-добро.

Тъй като McLaren не отписва двигателя с вътрешно горене и не се поддава на еуфорията около електрификацията. „Наличието на всяка технология винаги трябва да бъде оправдано“, казва главният стратегически директор на компанията Джейми Корсторфин. Електрическото задвижване не бива да се демонизира, а бъде използвано само целенасочено, т.е. когато от него има реален смисъл.
McLaren е отворен към всички технологии на задвижването
За платформата на 720S с централно разположен двигател тази настройка е предпоставка за по-дълъг живот. Защото търсене на пуристки спортни автомобили все още има. Ето защо британците не просто вдигат малко мощността, а правят обширен фейслифт на модела. Новият 750S е „свалил“ 30 килограма – но за сметка това е добавил в актива си същия брой коне.

Едната десета, с която той ускорява по-бързо от 0 до 100 км/ч, обаче се дължи не на мощността, а на по-късите предавки на 7-степенния автоматик с два съединителя. При ускорението до 200 750S е с шест десети по-пъргав – като постига 7,2 секунди, но за сметка на това максималната му скорост е намалена с 9 км/ч.
Предната престилка, страничните въздухозаборници и задната броня с дифузьор са ревизирани за по-добра аеродинамика, активното задно крило вече е с 20 процента по-голяма контактна повърхност за увеличено аеродинамично притискане и повишена стабилност при спиране. Тръбите на новата изпускателна система са изместени от вътрешнaта част на задните светлини към средата на автомобила – като осигуряват по-впечатляващ звук.
Модерна инфотейнмънт система за McLaren 750S
В интериора хората от McLaren са поставили модерна информационно-развлекателна система, интегрирана в преработената централна конзола. Воланът остава изчистен и без бутони, а новият дисплей на скоростомера е монтиран на кормилната колона и се управлява посредством два палеца във формата на крилца, с които се правят настройките за шофиране. McLaren все още не дава данни за цените.

Извод
Радващо, че пред класическа платформа за спортни автомобили все още има бъдеще. Около 30 процента от компонентите на 750S са нови – а ние нямаме търпение да изпробваме освежения модел на пътя.