Новият McLaren 750S казва „не“ на електрификацията

2604
2023

В McLaren все ощe правят класически леки спортни автомобили. 750S използва вече познатата карбонова платформа тип „монокок“ на 720S, но при намалено тегло и по-висока мощност

720 S не спира да разбунва духовете в света на суперспортните автомобили вече шест години – като впечатлява със своята лекота, съчетана с експлозивната мощ на битурбо V8-двигателя, разположен непосредствено зад гърба на водача. Задвижването на задните колела, пуристкият волан без бутони и изживяването при шофиране, сякаш седите директно на предната ос, гарантират неповторими емоции. И най-хубавото е, че нищо от всичко това не се е променило – просто е станало по-добро.

Добре познатият 4-литров V8 след фейслифта постига впечатляващите 750 к.с..

Тъй като McLaren не отписва двигателя с вътрешно горене и не се поддава на еуфорията около електрификацията. „Наличието на всяка технология винаги трябва да бъде оправдано“, казва главният стратегически директор на компанията Джейми Корсторфин. Електрическото задвижване не бива да се демонизира, а бъде използвано само целенасочено, т.е. когато от него има реален смисъл.

McLaren е отворен към всички технологии на задвижването

За платформата на 720S с централно разположен двигател тази настройка е предпоставка за по-дълъг живот. Защото търсене на пуристки спортни автомобили все още има. Ето защо британците не просто вдигат малко мощността, а правят обширен фейслифт на модела. Новият 750S е „свалил“ 30 килограма – но за сметка това е добавил в актива си същия брой коне.

Активното антикрило отзад е с 20 процента по-голяма контактна повърхност.

Едната десета, с която той ускорява по-бързо от 0 до 100 км/ч, обаче се дължи не на мощността, а на по-късите предавки на 7-степенния автоматик с два съединителя. При ускорението до 200 750S е с шест десети по-пъргав – като постига 7,2 секунди, но за сметка на това максималната му скорост е намалена с 9 км/ч.

Предната престилка, страничните въздухозаборници и задната броня с дифузьор са ревизирани за по-добра аеродинамика, активното задно крило вече е с 20 процента по-голяма контактна повърхност за увеличено аеродинамично притискане и повишена стабилност при спиране. Тръбите на новата изпускателна система са изместени от вътрешнaта част на задните светлини към средата на автомобила – като осигуряват по-впечатляващ звук.

Модерна инфотейнмънт система за McLaren 750S

В интериора хората от McLaren са поставили модерна информационно-развлекателна система, интегрирана в преработената централна конзола. Воланът остава изчистен и без бутони, а новият дисплей на скоростомера е монтиран на кормилната колона и се управлява посредством два палеца във формата на крилца, с които се правят настройките за шофиране. McLaren все още не дава данни за цените.

Изцяло карбоновите седалки тип „корито“ и изключително леките колела намаляват теглото на модела с около 30 килограма в сравнение с това на 720 S.

Извод

Радващо, че пред класическа платформа за спортни автомобили все още има бъдеще. Около 30 процента от компонентите на 750S са нови – а ние нямаме търпение да изпробваме освежения модел на пътя.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин