Новият Master – първенец по аеродинамика в класа и с интегриран QR-код за пожарникарите

2311
2023

Особеното внимание, вложено в аеродинамиката на новото Renault Master, издига неговата ефективност на най-високо ниво в класа, независимо от енергията, която използва. Коефициентът SCх е с над 20% по-нисък и значително под този на предишното поколение и на всички настоящи конкуренти.

Дори и най-малките детайли помагат: предният капак е по-къс, предното стъкло е изнесено напред и наклонено, страничните огледала, въздухозаборниците в бронята и линията на покрива са обтекаеми, а задната част е по-тясна. По-изразената аеродинамика подобрява и акустичния комфорт в кокпита. Тъй като автомобилът е твърде голям за аеродинамичния тунел, който Renault обикновено използва в Сен-Сир, проучванията за аеродинамичното разработване са проведени с помощта на умалени на 83% модели. След това ванове в пълен размер са тествани в тунел, построен за оценка на аеродинамиката на самолети.

Цялата тази работа е подобрила ефективността съвсем реално. CO2 емисиите на новото Renault Master са значително по-ниски с 39 г/км и вече са под 200 г/км. Забележителната аеродинамика също значително намалява консумацията на електрическите версии с 20% спрямо настоящия Master.

С новия Master се предлагат четири дизелови двигателя Blue dCi, доставящи 105, 130, 150 или 170 к.с. Те консумират значително по-малко (средно 1,5 литра по-малко на 100 км) и отделят по-малко CO2 (39 грама по-малко на км, под 200 грама на км). Трансмисията може да се управлява с конвенционална механична скоростна кутия или с особено ефективната нова 9-степенна автоматична скоростна кутия EAG9.

Изцяло електрическите версии на новото Renault Master се задвижват от мотор с мощност 96 или 105 кВт, като и в двата случая осигуряват въртящ момент 300 Нм. Първият работи с батерия 40 кВтч и има пробег 180 км по WLTP, а вторият – с батерия 87 кВтч с над 410 км пробег по WLTP.

В резултат на това новото Renault Master разполага с рекорден капацитет за полезен товар (1625 кг във ван, изискващ шофьорска книжка от категория В), пробег (над 410 км по WLTP) и теглителна сила (2,5 тона). Консумацията му остава разумна – 21 кВтч/100 км с голямата батерия 87 кВтч по WLTP, благодарение на системата за управление на температурата на батерията. Бързото зареждане с мощност 130 кВт DC добавя 229 км пробег за 30 минути. Домашна зарядна станция с мощност 22 кВт AC зарежда батерията от 10% до 100% за малко под 4 часа. Новото Renault Master е проектирано също така да работи с водороден двигател и горивна клетка в
бъдеще.

Новата електроасистирана система за динамично управление на спирачното усилие в новото Renault Master запазва спирачната ефективност и усещането за педала едни и същи, независимо какво тегло превозва ванът. Тя също така задейства автоматичната система за аварийно спиране по-рано (времето за реакция е два пъти по-малко) и подобрява регенерацията, като увеличава пробега на електрическите модификации.

Наборът от 20 системи в помощ на водача на новото Renault Master увеличава максимално безопасността на хората в автомобила и около него. Активните функции за безопасност са в режим на повишена готовност и включват системи за странична стабилност, автоматично аварийно спиране и подпомагане на стабилността на ремаркето. Те са придружени от интелигентна система за подпомагане на скоростта, за да се помогне на водача да остане в рамките на ограничението на скоростта.

Както при всички електрически автомобили в гамата, новият Master включва елементи от програмата human first program на Renault, предназначена да помогне на екипите за спешна помощ да проникнат в автомобила в случай на авария:
• В каросерията е интегриран QR код за пожарникарите, който да ги насочи възможно най-бързо в
техните действия;
• Достъпът на пожарникарите позволява високоволтовата батерия на електрическите версии да
бъде наводнена, за да се избегне всякакъв риск от възникване на пожар;
• Превключвателят SD изключва батерията, така че работата по превозното средство да може да се
извършва при пълна безопасност;
• Батерията е разположена в специална подсилена рамка, която я предпазва от всички видове
удари.






Още по темата


Notice: Undefined index: usedTag in /home/autoupsw/public_html/wp-content/themes/autobild/sidebar.php on line 3
Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/autoupsw/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427