Новият LS 500h: тествахме японския S-клас

Тихият лукс – именно с това са известни благородните японци от Lexus. Новият LS обаче е доста шумен. V6 хибридният модел обича да повишава тон


5
апр.
2018

ДА БРОИШ ПЕСЪЧИНКИТЕ В ПУСТИНЯТА е както безсмислено, така и отнемащо много време занимание. Ако преброите обаче продажбите на Lexus LS през миналата година в Германия, ще се справите много бързо и ще ви стигнат пръстите на двете ръце. Това обаче в никакъв случай не е притеснително за благородната дъщерна фирма на Toyota. В световен мащаб бизнесът на Lexus върви много добре, а в края на миналия месец в Европа излезе новото поколение на LS.

Благороден кокпит с многобройни функции. Посредством малък лост в горната част можете да изберете различните режими на движение

Междувременно петото. Всичко ще бъде наред. Или? Новият флагман трудно може да бъде пренебрегнат. Това се дължи не само на внушителната дължина от 5,24 метра, но и на впечатляващата визия. Скуката остана в миналото, сега големият Lexus провокира с решетката на радиатора си Diabolo и Z-образните LED фарове. Зад тях следва елегантен силует а ла Сoupé. Спортен, агресивен, анти-Benz. Хората от Lexus дават пълна газ към граничната зона на вкуса.

Задната дясна седалка може да се превърне в нещо като шезлонг

Особено в интериора. Орнаменти на вратите от счупено стъкло в стил Swarovski и тапицерии от плат по образец на оригами – необходимо е да ги харесвате. Бароков чар за олигарси и шейхове. Има по нещо за всеки. Иначе моделът е оазис на лукса, оборудван с всички възможни асистиращи системи за водача, включително и с първата Pre-Crash система с активна намеса в управлението при опасност от сблъсък с пешеходци. На дясната задна седалка шефът ще се чувства у дома си. Посредством тъчскрийн на средната конзола можете да сгънете седалката до водача и така шефът ще разполага с нещо като шезлонг – доста удобно. Страхотно – парите те карат да се чувстваш превъзходно – в този случай искам да съм богат.

Големите стопове със странно оформление доминират в задницата

А и тази тишина. Потискаща шума техника изолира всякакъв страничен шум, а новите 20-цолови джанти със специални кухи пространства допълнително намаляват шума при движение. Японците се отказват също и от V8 двигателя – заради по-строгите норми на вредни емисии и разхода на гориво този път Lexus използва 6-цилиндров агрегат. Заедно с два електромотора системата изпраща 359 к.с. към двойката автоматични трансмисии (4-степенна плюс безстепенна). Колкото и уверено да работи тази комбинация, все пак ни липсва 8-цилиндровият двигател. Докато лимузината се носи сякаш върху пера, всичко е окей. LS 500h е може би най-комфортната сред лимузините. Когато водачът спонтанно пожелае повече мощност – например за да изпревари – тогава спокойствието в „катедралата“ изчезва. 6-цилиндровият мотор се опитва с гръм и трясък да изтръгне мощността от 3,5-литровия обем. Резултатът: силен шум и недостатъчна вихреност. Тежащият 2 тона LS 500h определено не е лек и това му личи.

Посредством цветен тъчскрийн ще можете да управлявате най-важните функции и отзад

Технически данни

Двигател V6 бензинов + 2 електромотора Работен обем 3456 см3 Системна мощност 264 кВт (359 к.с.) Макс. въртящ момент 350 Нм при 5100 об/мин Задвижване двойно/4-степ. автоматик+CVT Д/Ш/H 5235/1900/1460 мм Тегло (празен) 2425 кг Багажник 430 л 0–100 км/ч 5,5 сек Макс. скорост 250 км/ч Разход 7,0 л А95Н Емисии CO2 158 г/км

Комбинацията от фин лукс и футуристичен дизайн си има своя чар, но не можем да кажем същото за шумния при натоварване V6 двигател.

LS е дълъг цели 5,24 метра, а силуетът а ла Сoupé му придава елегантност

Извод 

 

Lexus е превъзходен в ролята на луксозен придружител – благодарение на акцентите във външния си вид моделът привлича погледите. Смятам, че все още ще му е трудно да се наложи като алтернатива на S-клас и компания. Отказът от V8 мотор в този клас е рискован.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >