Новият Lexus RX 500h: лукс за индивидуалисти (ТЕСТ)

0307
2023

Lexus винаги е бил достойна алтернатива за всички тези, които искат да избягат от „скучния премиум“ в лицето на Audi, BMW и Mercedes. Тази година марката на Toyota е продала в Германия едва 798 автомобила (за периода от януари до април) – но на родния пазар има значително по-голям пазарен дял. Японците продължават да обновяват SUV-гамата си. През 2021 г. компактният UX беше освежен, средният по калибър NX е изцяло нов, а последният RX беше пуснат на пазара съвсем скоро. Тестваният от нас 500h – пълен хибрид с 371 к.с., е топверсията на модела.

Тя изглежда наистина впечатляващо. Преди всичко огромната радиаторна решетка, наречена Diabolo, е истински магнит за погледите. Останалата част от автомобила е проектирана да изглежда по-хармонично, а не агресивно, с черна C-колона, изнесена напред, и задна част с непрекъсната LED светлинна лента.

Пространството е доста щедро. SUV-ът разполага с удобни, добре оформени седалки отпред и удобен „диван“ с електрическо регулиране на облегалката отзад (във високите нива на оборудване).

Панорамният стъклен покрив отнема 4 см от мястото за главите

Тестовият автомобил беше оборудван с панорамен стъклен покрив. Ние спокойно бихме се отказали от него – защото намалява пространството за главите с четири сантиметра, което се усеща най-вече в задната част, където по-високите пътници ще трябва да се навеждат. А багажникът побира от 461 до 1678 литра – което далеч не е впечатляваща стойност за класа на големите SUV-ове.

Внимание към детайла: чистачката на задното стъкло е скрита под спойлера.

Дисплеят на водача може да бъде конфигуриран свободно, като предлага богат набор от информация и цветна графика. Не толкова добре функционира 14-инчовият тъчскрийн със сложни менюта, а изключително нервните тъчповърхности на волана за настройка на различни функции също са малко досадни.

Силата на Lexus е в стилния дизайн и фината изработка. Висококачествени материал, безупречни шевове, амбиентно осветление в 64 цвята, дигитално огледало за обратно виждане с вградена камера за заден ход – абсолютно всичко е много изискано.

Освен това в ниво F Sport автомобилът разполага с волан и скоростен лост с перфорирана кожа, педали и декоративни лайстни от алуминий, както и с кожени спортни седалки.

Багажникът е доста малък – с обем от 461 до 1678 литра.

Хибридната система на RX 500h комбинира 2,4-литров 4-цилиндров двигател с 272 к.с. (RX е първият хибрид на Lexus с турбо) и по един електромотор отпред (87 к.с.) и отзад (103 к.с.). SUV-ът разчита на 6-степенна автоматична скоростна кутия, както и на малка никел-метал хидридна батерия. Системната мощност е 371 к.с.

След 160 км/ч на RX му свършва въздухът

В теста ни Lexus-ът се справи със спринта от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди, а отчетената максимална скорост беше 210 км/ч. До 160 км/ч се усеща стабилна тяга, а след това на задвижването сякаш му свършва въздухът. Бензиновият двигател работи тихо, едва при голямо натоварване започва да става малко по-шумен, но като цяло не се натрапва акустично. Автоматикът превключва бързо и незабележимо – и не прави впечатление на толкова тромав, колкото CVT трансмисията, която обикновено се използва в хибридите Toyota/Lexus. И стигаме до лошата новина: в теста ни RX изразходваше 10,4 литра – а това е доста.

Lexus е стилен и с висококачествена изработка.

RX 500h се предлага със задвижване на четирите колела, завиващи задни колела (с отклонение максимум 4 градуса) и адаптивни амортисьори. Като цяло, 2,2-тонният Lexus е идеален за спокойни натури – а не за нерваци, които ще искат да изпреварват всичко живо на пътя и постоянно бързат. „Японецът“ е проектиран за спокойно носене по пътя – и надали мекото кормилно управление с недостатъчно добра обратна връзка ще притесни повече бъдещи собственици на модела. Окачването се справя отлично с филтрирането на дълги неравности, но при напречните фуги 21-цоловите джанти си казват думата.

RX 500h се предлага само и единствено в топнивото F Sport+ и струва 204 190 лева, но оборудването му е богато: cloud-базирана навигационна система, автоматичен климатик, head-up дисплей, кожени седалки с отопление, автоматична система за паркиране, 21-цолови джанти и др. Ето как изглежда върховият лукс по японски.

Извод

Този Lexus е автомобил за ценителите на дискретната елегантност и на изисканата атмосфера в купето. Хибридната система работи добре, осигурява динамично придвижване (до 160 км/ч), но харчи твърде много. А RX 500h е скъп.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин