2016
ИЗГАСВАМЕ ЛАМПИТЕ, ВКЛЮЧВАМЕ ПРОЖЕКТОРИТЕ! Не толкова младите читатели сигурно си спомнят, че навремето така започваше едно легендарно музикално шоу – Disco. Подобна асоциация направих при първата си среща с новия Land Rover Discovery Sport, когото ще наричам просто Disco. А моделът не е само спортна версия на Discovery, а наследникът на Freelander. Именно в този клас автомобилът се изправя срещу Mercedes GLC. Остава въпросът кой от двата модела ще направи голямото шоу? Disco има по-внушителен външен вид с дизайна си а ла Range Rover. Това е обещание за мощ, благородство и стабилност.

GLC изглежда по-малък при сравнението с Discovery. Двете ауспухови бленди са фалшиви
Дизайнът на Discovery изразява мощност и благородство
Benz прави впечатление на по-сдържан със заоблените си форми в актуалния стил на Mercedes. Отвътре GLC прилича на малък C-клас, той е благороден и наподобява лимузина. Disco е съвсем различен. Обзавеждането придава усещане за изчистеност, здравина, издръжливост. И за малко приключения. Отпред изненадващо Benz предлага повече място, затова пък отзад новият Landy е по-просторен. Тук задната седалка се регулира надлъжно отделно (с 16 см, серийна опция от ниво на оборудване SE), можете да настройвате и наклона на облегалката. За 2481 лева доплащане от Land Rover може да ви монтират две допълнителни седалки – те обаче са препоръчителни само за малки деца.
Disco е задвижван от новия 2-литров дизелов мотор със 180 к.с. Мощен агрегат, който си партнира чудесно с 9-степенната автоматична трансмисия на ZF. Landy тежи над 2 тона (2088 кг) и това му личи. Моделът се движи спокойно, с достойнство, уютно и леко се поклаща. Benz също не е лек, но тежи със 100 кг по-малко. Неговият 2,1-литров двигател разполага с 204 к.с. и се усеща като по-енергичен, а малко нервната 9-степенна автоматична предавателна кутия превключва бързо. Резултатът са по-добрите динамични характеристики. GLC вози по-комфортно от Disco. И при двата модела удоволствието излиза съвсем не евтино. Disco в най-високото ниво на оборудване HSE Luxury струва 94 910 лв., а като прибавим и автоматичната трансмисия (4484 лв.), цената става 99 394 лв. Mercedes иска за тестовата версия на модела 107 747 лв. Скъпо шоу.
- Mercedes GLC: oтпред пространството е по-широко от това в Landy, а отзад е по-малко. Позицията на седене тук е много удобна.
- GLC изглежда по-малък при сравнението с Discovery. Двете ауспухови бленди са фалшиви
- Багажникът е с вместимост от 550 до 1600 л, облегалката се сгъва в съотношение 40:20:40, дистанционно.
- Mercedes GLC 250d: обзавеждане като в C-клас, тоест висококачествено, напомнящо на лимузина.
- Landrover Discovery Sport | Fahrveranstaltung Goldenes Lenkrad Balocco
- Land Rover: oтзад има много място и отделно регулираща се по дължина седалка, можете да променяте и наклона на облегалките.
- Багажникът побира от 541 до 1698 л. Облегалката се сгъва поотделно.
- Landrover Discovery Sport: изчистен, функционален кокпит, приятна атмосфера. Превключвателят за автоматичната трансмисия е разположен на средната конзола.
- Mercedes GLC 250d | Fahrveranstaltung Goldenes Lenkrad Balocco
- Mercedes GLC: комфортен, фино обзаведен и с уверено задвижване.
- Land Rover Discovery: просторен и практичен. С мощен двигател. И с много стил.