Новият Land Cruiser: за първи път с електрическо серво и „отцепване“ на стабилизираща щанга

1605
2024

Изцяло новият Land Cruiser 250 е най-новото поколение на един модел, който в продължение на повече от 70 години е изградил ненадмината репутация за здравина, надеждност и способност да се справя с най-суровите условия във всички части на земното кълбо. Изцяло новият модел предлага изключителни качества за движение в пресечена местност, база за които е новата GA-F платформа с носеща рама.

Класическият силует на Land Cruiser е препратка към типичните линии на ранните версии на Land Cruiser (ясно видимо е влиянието на сериите 40 и 70 на Land Cruiser) с подчертана хоризонтална ос, дълъг преден капак, изправено предно стъкло, къс преден надвес и отличителни трапецовидни арки на калниците. Пропорциите остават верни на дизайнерското наследство на Land Cruiser, със стегната кабина с форма на кутия, позиционирана зад вертикалната ос на автомобила, за да се създаде компановка осигуряваща едновременно вътрешно пространство и комфорт. Общата дължина на автомобила е 4925 мм, широчината е 1980 мм, височината 1935 мм, а междуосието е с дължина от 2850 мм.

Стандартното оборудване включва предни светлини с тънка обточена конфигурация на LED елементите с „три очи“ или класически bi-LED овални светлини, заедно с вертикално разположен мигач и дневни светлини. Отново, с оглед избягване на щети, предните светлини за мъгла са вкарани дълбоко вдлъбнати в краищата на бронята; предните и задните надвеси са скосени (което също подпомага маневреността); а долните секции на вратите имат скосена повърхност, извита навътре.

Сред компонентите, които имат принос за намаляване на аеродинамичното съпротивление, са жалузи в горната решетка, които се затварят при високи скорости, за да не навлиза въздушният поток в моторния отсек, намалявайки по този начин както въздушното съпротивление, така и силата на повдигане.

В интериора таблото и мултимедийният дисплей са поставени високо за лесна видимост и разполагат с широка зона на таблото – характерна за Land Cruiser – която осигурява удобство и близост на контролните уреди с цел бърза и интуитивна работа. Дисплеят с дигитални уред (9- или 12,3-инчов в зависимост от нивото на оборудване) представя измервателни уреди и данни с прекрасна графика, която е лесно четима при всякаква светлина. Достъпът до мултимедийната система се осъществява чрез тъчскрийн с висока разделителна способност (9 или 12,3 инча).

Новата серия Land Cruiser ще бъде представена в България в седемместна конфигурация на седалките. Предните седалки са с нов дизайн, за да осигурят силна и стабилна опора при шофиране извън пътя и се предлагат с електрическо регулиране.

Land Cruiser се задвижва от 2,8-литров турбодизелов двигател с максимална мощност от 204 к.с. при 3000 об/мин, комбиниран с нова осемстепенна автоматична трансмисия Direct Shift. С максимален въртящ момент от 500 Нм, достъпни в диапазона от 1600 до 2800 об/мин, той може да тегли прикачени товари с тегло до 3500 кг. Toyota ще представи версия на Land Cruiser в Европа като мек хибрид през 2025 г. Тя ще комбинира 2,8-литровия дизелов двигател с 48-волтов електрически стартер-генератор, компактна 48-волтова литиево-йонна батерия и стоп-старт система.

Системата за постоянното задвижване на четирите колела на Land Cruiser включва променена структура на карданния вал, проектиран с цел по-добра издръжливост и по-тиха работа. Промени са направени и в диференциалите: междуосевият е усъвършенстван, за да спомогне за намаляване на разхода на гориво, а задният диференциал е подсилен за допълнителна надеждност.

Новият Land Cruiser е първият модел на Land Cruiser, който е оборудван с електрическо кормилно управление (EPS). В сравнение с хидравличната система, това решение намалява разхода, както и силите, предавани към волана при шофиране по неравни повърхности, и осигурява по-плавно, по-директно управление и подобрена маневреност при всякакви скорости. Освен това употребата на EPS позволява на новия Land Cruiser да включва асистента за следене на лентата Lane Trace Assist като част от пакета за активна безопасност и помощ на водача Toyota Safety Sense. Системата Crawl Control на Land Cruiser може да се използва за поддържане на ниска скорост при шофиране извън пътя и спускане по наклони.

Предното окачване включва нова конфигурация с двойни напречни носачи на колело и удължен ход. Новият Land Cruiser е първият модел на Toyota, който използва механизъм за „разкачане“ на стабилизиращата щанга отпред – това става чрез превключвател на централната конзола, като дава възможност за подобрена артикулация на колелата. Системата Multi-Terrain Select настройва управлението на автомобила, задвижващата сила и управлението на хидравличната спирачна система, за да отговори на изискванията на различни сценарии за шофиране извън пътя. Дисплеят за панорамен изглед (PVM) на Land Cruiser предоставя пълен изглед на зоната непосредствено наоколо и, използвайки функцията Multi-Terrain Monitor (MTM), под автомобила, за да помогне с прецизно маневриране на труден терен.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин