Новини » Новият Koenigsegg CC850 – с „ръчен автоматик“ и 1385 к.с.

Новият Koenigsegg CC850 – с „ръчен автоматик“ и 1385 к.с.

2308
2022

Преди 20 години на пазара се появи първият модел на Koenigsegg. Със CC850 шведите ще пуснат лимитирана версия, отдаваща почит на CC8S – с по-голяма мощност и специална трансмисия!

Преди 20 години на пазара се появи CC8S – това бе първият модел на марката Koenigsegg. Междувременно шведският производител на спортни коли стана световноизвестен. За юбилея на Koenigsegg CC850 сега шведите ще пуснат 50 екземпляра от лимитиран вариант – нещо като ново поколение на CC8S с по-голяма мощност и специална трансмисия !

Дизайнът е отдаване на почит към CC8S

Ако се загледате в CC850 отвън, то формата ще ви е позната. Формата на фаровете, разделените на три задни светлини и характерният покрив са заимствани от първия модел, а типично за Koenigsegg покривът се сваля.

По отношение на размерите „шведът” е леко пораснал – с 4,36 метра той е малко по-дълъг от CC8S, а с 2,02 метра е по-широк с 4 см. Единствено височината от 1,13 метра е останала същата. Типични за Koenigsegg са ротиращо отварящите се врати.

Вътрешното пространство на CC850 е симетрично издържано, така, че да може да бъде конфигурирано както за левичари, така и за боравещи с дясната ръка.  

Ръчсни и автоматични скорости в една трансмисия

Суперпсортистът е задвижван от 5,0-литров V8 битурбо агрегат, който може да се зарежда както с обикновен бензин, тала и с E85. Ако наливате в резервоара бензин, CC850 ще разполага с 1185 к.с., а с E85 дори с 1385 к.с. – при собствено тегло от 1385 килограма това прави по килограм на конска сила.

Най-голямата новост е при трансмисията. В новия CC850 за първи път ще се използва новата „Engange Shift System“ (съкратено: ESS), която в зависимост от режима и използването по нормални пътища или на пистата, предлага различни предавателни отношения.

Особено: ESS-трансмисията е механична и автоматична предавателна кутия в едно. Според желанията си водачът може да превключи на автоматичен режим, тогава 9-степени превключват автоматично и прецизно. За по-голямо удоволствие и по-тясна връзка между автомобил и водач трансмисията може да бъде управлявана и механично, като в този случай на разположение на водача са 6 предавки, има и съединител.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин