Новият Jaguar с 3 цилиндъра и 308 конски сили


29
окт.
2020

С освежен екстериор, подобрен интериор, най-новата информационно-развлекателна система Pivi Pro, нова архитектура и избор от мощни и ефективни двигатели – включително и Plug-in хибрид вариант (PHEV) – новият Jaguar E-PACE е по-динамичен, свързан, усъвършенстван и ефективен от всякога.

През пролетта на 2021 Jaguar ще лансира своя компактен SUV E-Pace с по-агресивен дизайн, подобрена инфоразвлекателна система и интелигентна система за изключване на двойното задвижване. Клиентите ще могат да избират измежду 2-литров дизел, 3- и 4-цилиндрови бензинови агрегати, както и Plug-in хибрид.

Новият вариант P300e PHEV съчетава 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 200 к.с. и електрически мотор с мощност 109 к.с. (80 kW). В изцяло електрически режим могат да бъдат изминати 65 км, а комбинираните вредни емисии на CO2 са 32 г/км и с разход на гориво от 1,4 л/100 км. Компактният електрически мотор се захранва от 15kWh литиево-йонна батерия, разположена под пода на багажника.

Усъвършенстваният 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател е последният член на модулното, гъвкаво семейство Ingenium и се предлага на E-PACE с PHEV и MHEV технология.

Новият лек алуминиев двигател – с 33 кг по-лек от четирицилиндровия – осигурява усъвършенствани характеристики с ниски нива на триене, които допринасят за отлична ефективност и разход на гориво. Изпускателният колектор е интегриран в алуминиевата цилиндрова глава, което допринася за бързото загряване и минимизира разстоянието от изпускателните отвори до турбинното колело на турбокомпресора за по-добри реакции.

Вътре в автомобила клиентите се възползват от най-новата информационно-развлекателна система Pivi Pro, която осигурява интуитивен контрол на системите в автомобила с опростени менюта и подобрена свързаност, включително over-the-air актуализации на софтуера (SOTA).

Изцяло новите LED фарове разполагат с характерни дневни светлини (DRL), които се предлагат опционално и пикселизирани, осигуряващи повишена резолюция и яркост. Системата Adaptive Driving Beam анализира пътя напред и автоматично адаптира дългите светлини, като избира различни LED сегменти, за да оптимизира видимостта и да намали отблясъците, без да разсейва останалите водачи.

Новият селектор на скоростите – един от многото красиви детайли – разполага с горна секция, завършена с шевове, а долната част е изработена от фин метал.

Засиленото внимание към детайлите се наблюдава и при логото на Jaguar върху подглавниците, докато надписът ‘Est.1935 Jaguar Coventry’ препраща към историята и наследството на марката. Допълнителни красиви елементи са и животинските десени в централната конзола и пред селектора на скоростите.

Новият E-PACE е създаден на Premium Transverse Architecture на Jaguar, която е проектирана да приспособи най-новите електрифицирани двигатели. Това включва новия трицилиндров P300e PHEV, както и следващото поколение четирицилиндрови дизелови и най-новите бензинови двигатели Ingenium, които се отличават с технологията Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV).

Системата AWD на новият E-PACE използва второ поколение технология ‘Standard Driveline’, която автоматично разпределя въртящия момент между предните и задните колела, за да гарантира, че сцеплението винаги е максимално.

За първи път при Standard Driveline има и технология Driveline Disconnect. В движение системата може изцяло да „отцепи“ задвижването и на задните колела, изпращайки мощност само към предните, осигурявайки повишена горивна ефективност.

Подобно на Standard Driveline, системата Active Driveline AWD е в състояние да предава въртящ момент между предния и задния мост. Освен това, на задната ос, два независими електронно управляеми съединителя са в състояние да разпределят въртящ момент между задните колела, с възможност за насочване на 100% от този въртящ момент към всяко задно колело за 100 милисекунди (0,1 секунди) .

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >