Новият Hyundai Tucson – с извънземна визия и режим за сън


15
сеп.
2020

На сцената идва новият Tucson! Само след пет години Hyundai пуска на пътя изцяло ново поколение от своя SUV от среден клас. Четвъртата генерация на бестселъра на Hyundai използва нова платформа. Тя ще се използва в цял свят и беше въведена със Sonata през 2019 г. С нея Tucson е пораснал във всички посоки и е станал значително по-сигурен. Моделът ще три типа електрифицирани задвижвания до края на 2020 година.

Ford? Не, Hyundai! Задницата малко напомня на Mustang Mach-E. Обемът на багажника е 620 л.

Визия: нищо общо с предшественика

Рядко ново поколение модел се различава толкова сериозно от предшественика си като освежения Tucson. „Кореецът“ изглежда изключително футуристично и включва много дизайнерски акценти от концептуалния SUV Vision T. Най-силно впечатление в дизайна правят преливащите в радиаторната решетка светлини. Инкрустациите в нея имат, подобно на отделните LED елементи, черна отразяваща повърхност. Ако дневните светлини са изключени, те изглеждат невидими и приличат на част от решетката. Чрез позиционирането на основните фарове долу странично на предната престилка, автомобилът изглежда много солиден. Това усещане е подсилено от джанти с размер до 19 цола.

Рефлектиращите повърхности създават усещането, че радиаторната решетка и LED-светлините са едно цяло.

Всичко е тотално различно и отзад. Светлините с двете вертикални „остриета“ напомнят донякъде на Mustang Mach-E, иначе Tucson не прилича на никой друг модел. Новост са светещата LED-ивица и чистачката на задното стъкло, която сега е скрита под спойлера на покрива. Това придава изчистен вид на задната част, но като цяло създава по-голяма податливост на замърсяване. Опционалният контрастен цвят на покрива е отделен от останалата част на каросерията с алуминиева лайстна. Като цяло, визията няма много общо с тази на предшественика и ще буди много полемики. Новият Tucson обаче определено ще бъде много лесно разпознаваем.

Интериор: режим „сън“ за пътниците отзад

При първия ни досега с кокпита на Tucson седалките ни убеждават с добра изработка и висококачествени материали – дори на места, които не се виждат на пръв поглед, като долните панели на вратите. Иначе кокпитът може да бъде представен с две думи: редуциран до най-същественото и без излишни украшения. Вентилационните дюзи са интегрирани почти невидимо в две декоративни ленти. Това не само подобрява външния вид, но също така води до по-приятно разпределение на въздушния поток. Hyundai нарича решението „Multi Air“. Дигиталният кокпит, който не изисква „пещерата“ за уредите, също е поразителен. Тестът ни тепърва ще разкрие дали е добре видим без отражения във всекидневието. Жалко е, че очевидно няма да има Head-up дисплей.

Отзад има предостатъчно място за краката и главите, дори и с опционалния панорамен покрив.

В купето почти няма бутони. Климатикът се управлява посредством тъчповърхности под инфо-развлекателната система. Екранът й е с размери 10,25 инча (в базовата версия – 8 инча) и от него се контролира най-новото поколение инфо-развлекателна програма Bluelink на Hyundai. Предната пасажерска седалка вече може да се регулира от водача или от задната седалка с помощта на бутон на облегалката, за да се осигури повече място за краката на пътниците отзад. За пътниците на задната седалка има дори режим за спане. Ако той е активиран, всички звуци от инфотейнмънт системата, като музика или указания за навигация, се възпроизвеждат само през предните високоговорители. Не е световна новост, но е приятна екстра.

Свързаност: смартфон като допълнение към инфотейнмънт системата

Смартфонът е неделима част от най-новото поколение на инфо-развлекателната система Bluelink на Hyundai. Чрез приложението Bluelink могат да се контролират функциите в автомобила, да се извършва пренос на данни и получаване на информация и предупреждения. Например до телефона се изпраща предупреждение, ако в автомобила още има хора или домашни любимци след заключването му. Колата може да бъде локализирана и с помощта на приложението Bluelink и местоположението й да бъде показано на екрана. Нивото на горивото или зарядът на батерията (при хибридните версии) също могат да бъдат изкарани. Функцията Last Mile е много практична: тя прехвърля последната част от навигационния маршрут към смартфона, ако целият път не може да бъде изминат с автомобил. И обратно, навигационните маршрути могат да се прехвърлят директно от смартфона към автомобила.

Интериорът изглежда благороден. Сребристите декоративни лайстни на височината на ръбовете на прозорците се „вливат“ в централния екран.

Що се отнася до активната и пасивната безопасност, новият Tucson е много напред. Общо седем въздушни възглавници намаляват последиците от инцидент. Едната се надува централно между предните седалки и е предназначена да предотврати удар между телата на водача и пътника отпред. Това е уникално за класа. Асистентът за автоматично спиране вече разпознава и напречен трафик на кръстовища. Асистентът за шофиране по магистрала е напълно нов. Той комбинира адаптивния круиз контрол със системата за предупреждение за напускане на лентата и онлайн навигационни данни и е предназначен да осигури максимално комфортно пътуване. При излизане от автомобила Tucson предупреждава за идващи велосипедисти или други МПС.

19-цоловите джанти изглеждат много впечатляващо. В базовата версия обаче получавате стоманени 17-цолови.

Plug-in хибрид от 2021

Що се отнася до двигателите, четвъртото поколение на Tucson е авангардно. Почти всички моторизации на Tucson, предлагани в Германия, ще бъдат с електрическо подпомагане. Единствената версия, използваща само двигател с вътрешно горене и е без електрификация, е базовият дизел със 115 к.с. Над нея е позициониран дизелов двигател със 136 к.с. и 48-волтова електрическа система. Ако искате бензинов двигател, можете да избирате между 150 к.с. и 180 к.с., като и двата са част от система тип „мека хибрид“ с 48-волтова електрическа инсталация. Hyundai обаче предлага и бензинов двигател без електрификация. За онези, които търсят повече мощност, Hyundai предлага хибрид със системна мощност 230 к.с., въртящ момент 350 Нм и шестстепенна автоматична трансмисия. Задвижването на всички колела и кутията с два съединителя не са стандартни за повечето варианти на задвижването. Ще има и Plug-In хибрид – вероятно след 2021 г., но не се очакват нито „чист“ електромобил, нито версия на водород. Към момента цените на модела не са ясни. Вероятно продажбите на модела за Европа ще стартират към края на 2020 и се очаква да започват от около 50 000 лева.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >