Новият Hyundai Santa Fe с „бензинов“ EGR

3006
2020

Hyundai Motor разкри подробности за техническите параметри на Santa Fe, новата платформа и технологичните въведения. „Новото Санта Фе представлява важен момент в историята на Hyundai. С нова платформа, нови трансмисии и нови технологии, то е по-екологично, по-гъвкаво и по-ефективно от всякога”, казва Томас Схемера, изпълнителен вицепрезидент и ръководител на продуктовия отдел в Hyundai Motor Company. „С представянето на новото ни Santa Fe, цялата ни гама от SUV ще се предлага с електрифицирани версии,
вариращи от 48V mild-hybrid решения до задвижване чрез използване на горивни клетки.“

Нов електрифициран задвижващ модул
Новото Santa Fe е първият Hyundai в Европа, който ще се предага с новия електрифициран двигател Smartstream. Hybrid версията на новото Santa Fe, която ще се предлага от началото, се състои от новия 1,6- литров T-GDi Smartstream двигател и електрически мотор с мощност 44,2 кВт, комбинирани с 1,49 кВтч литиевойонна полимерна батерия. Предлага се с предно предаване и с HTRAC задвижване на всички колела. Системата има комбинирана мощност от 230 к.с. и 350 Nm въртящ момент, предлагайки ниски емисии, без да прави
компромиси с пътното поведение и насладата от шофиране.
Plug-In версията, която ще бъде представена в началото на 2021 г., ще се предлага със същия 1.6-литров T-GDi Smartstream двигател, сдвоен с електрически мотор с мощност 66,9 кВт, черпещ мощността си от 13,8 кВтч литиево-йонна полимерна батерия. Този вариант ще се предлага само с HTRAC задвижване на всички колела. Общата мощност е 265 к.с. и комбиниран въртящ момент от 350 Нм.

Новите електрифицирани модификации ще се предлагат с новоразработена 6-степенна автоматична трансмисия (6AT). В сравнение с предшественика си, 6AT носи подобрено превключване и горивна ефективност. Новият 1,6-литров T-GDi Smartstream двигател също е първият двигател, използвал новата технология система на
Hyundai за променливо отваряне на клапаните (CVVD) и също така разполага с рециркулация на отработилите газове с ниско налягане (LP EGR) за по-нататъшна оптимизация на горивната ефективност. CVVC регулира продължителността на отваряне и затваряне на клапаните в зависимост от условията на шофиране, като постига
увеличение на производителността и подобряване на горивната ефективност и емисиите.

LP EGR връща част от отработени от двигателя газове в горивната камера, като произвежда охлаждащ ефект и намалява отделянето на азотни оксиди. 1.6 T-GDi разполага и със система за ниско налягане, която пренасочва отработените емисионни газове към предната част на турбокомпресора, а не към всмукателната система, за да
увеличи ефективността при условия на високо натоварване.

Като алтернатива клиентите ще могат да изберат новия 2.2-литров дизелов двигател „Smartstream“, който е актуализиран, за да постигне подобрения в горивната ефективност и производителност. В сравнение с предишното поколение двигатели, новият двигателен блок е от алуминий вместо желязо, което води до намаляване на теглото с 19,5 кг. Подобрени са различни части на двигателя, включително например разпределителния вал, за да се намали вътрешното триене и да се подобри общата ефективност на горивото.
Освен това, двигателят е оборудван с нова система за впръскване на 2 200 бара (в сравнение с 2 000 бара на предишния двигател), подобрявайки общите показатели на двигателя.4-цилиндровият двигател разполага с мощност от 202 к.с. и 440 Нм въртящ момент и ще се предлага със задвижване на предните колела и с HTRAC
задвижване на всички колела.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин