2020
Напълно новият Honda Jazz идва от това лято в България. Продажбите му у нас започват едновременно с тези в другите европейски страни. Моделът осигурява лесно, приятно и икономично управление благодарение на технологията „e:HEV“. Моделът предлага най-богатия пакет в сегмента си, комбинирайки подобрения комфорт за пътниците, интуитивната технология с безпрецедентна свързаност, дистанционни услуги.
Jazz e:HEV играе ключова роля в плановете на Honda – 100% електрическа гама на европейския пазар от 2022 г.
e:HEV хибридната технология
За първи път Jazz ще се предлага изключително в Европа само с хибридно задвижване. Новата система e:HEV прави своя пазарен дебют именно с този модел. Тя включва два компактни мощни електродвигателя, свързани с 1,5-литров атмосферен DOHC i-VTEC, литиево-йонна батерия и иновативна трансмисия с фиксирани предавки.
Системната мощност от 109 к.с. / 80 кВт е в състояние да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 9,4 сек. Максималната скорост на хибридния Jazz e 175 км/ч. Стандартният модел отделя вредни емисии от CO2 от 102 г/км (WLTP) и изразходва едва 4,5 л/100 км (WLTP), докато за версията с увеличен клиренс Crosstar съответно данните са 110 г/км (WLTP) СО2 и 4,8 л/100 (WLTP).
За още по-въодушевяващо шофиране хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление:
Електрически: задвижващият електромотор черпи енергия директно от литиево-йонната батерия
Хибриден: двигателят с вътрешно горене подава мощност към функциониращия като генератор електромотор, който на свой ред я предава към задвижващия електрически силов агрегат.
Режим двигател с вътрешно горене: бензиновият двигател е свързан директно с колелата чрез „заключващ“ съединител.
При движение в града се редуват електрически и хибриден режим. При шофиране на магистрала се намесва логично двигателят с вътрешно горене, подпомаган от задвижващия електродвигател.
В хибриден режим излишната енергия се запазва директно в батериите. Eлектрическият режим се включва и при намаляване на скоростта, използвайки регенерираната при спиране енергия, която дозарежда батерията.
Превключването между трите режима на шофиране се случва плавно и неусетно за пътниците. Високооборотните електромотори са разработени от Honda и са максимално олекотени и компактни, като задвижващият се „развърта“ до 13 300 об/мин и осигурява максимален въртящ момент до 253 Нм.