AUTO BILD България / Новият Harley-Davidson FXDR 114: мощност в излишък

Новият Harley-Davidson FXDR 114: мощност в излишък


24
авг.
2018

Harley-Davidson представи новия FXDR 114. Този безпощаден круизер е като кръстоска между драг състезател и изтребител и се вписва идеално в Softail гамата на Harley-Davidson.

FXDR 114 е десетият мотоциклет на Harley-Davidson, базиран на Softail платформата, представена през 2018 година, и е най-новият от поредицата от 100 нови модела, които компанията планира да пусне на пазара до 2027 година.

Алуминиевата задна вилка носи намаление на теглото от 4,6 кг (6,2 кг вместо 10,8 или 43 процента) в сравнение със стоманената. Освен това има значително въздействие върху поведението на задното окачване, което е допълнително подобрено от олекотеното 18-цолово задно колело. Предната джанта също е проектирана да е възможно най-лека, направена е от алуминий и има много тънки спици. Седалката и опашката на FXDR 114 стъпват на рама от заварени алуминиеви тръби, като частта при опашката е композитна. Тази структура заменя стоманената, както и стоманения заден калник с алуминиевите му държачи, използвани  в други модели със Softail шаси. Това е направено с цел намаляване на теглото и резултатът е добър – над 3 кг. От лек композитен материал са и предните и задните калници.

LED фарът е облечен в аеродинамичен спойлер, а издълженият 16,5-литров резервоар прави профила на FXDR 114 още по-красив и запомнящ се. Опашката е скъсена в драг стил, за да покаже 240-милиметровата задна гума, а седалката стои като излята отгоре. Капакът към опашката може да бъде свален и да открие място за съхранение.

Задният калник, излят от композитен материал, обгръща гумата и се движи с нея чрез окачването, което го прави почти невидим, когато FXDR 114 потегли. Модулът за задните светлини и регистрационната табела са закачени на алуминиева стойка, разположена от лявата страната на задната вилка, което оставя дясната част от задното колело абсолютно на показ. Предната и задната джанта са завършени с Gloss Black и Satin Black боя и имат лазерно гравирани оранжеви графики.

FXDR 114 предлага моношок задно очакване с coilover и оптимизиран ъгъл между рамката и вилката за още по-добра отзивчивост и удобство. Окачването може да се регулира от ездача и така той сам да намира оптималната настройка за пътя пред него.

Обърнатата 43-милиметрова предница прави управлението по-стегнато и подобрява обратната връзка, като задържа предната гума плътно на асфалта. Това води до подобрено поведение при екстремно спиране и управление като цяло. Новият FXDR 114 постига най-големия страничен наклон от всеки друг Softail модел – 32.6 градуса при ляв завой и 32.8 при десен.

Двойните 300 мм дискови спирачки дават увереност при спиране, като в същото време изискват по-малко усилие от страна на водача. Освен това ABS-ът е стандартен за модела. Michelin Scorcher 11 предна (120мм) и задна (240мм) гума допринасят за оптимизираното поведение и спирането. Седнал на удобната седалка, ездачът поема контрола с алуминиевите ръкохватки, заемайки атлетична поза върху резервоара.

FXDR 114 е получил най-мощния двигател, стъпвал някога на Softail шаси, а именно V-Twin Milwaukee-Eight 114 със 160 Нм въртящ момент. Формата на всумкателния колектор е вдъхновена от световния шампион Screamin’ Eagle/Vance & Hines драг мотоциклет и е проектирана специално да подобрява потока на въздуха към двигателя. Новият 2-1 ауспух е настроен да издава гърлен звук и е оформен специално за постигане на по-добър ъгъл на наклон в завой.

Дизайнът на четири-клапанната глава, двойните детонационни сензори и прецизното охлаждане на маслото позволяват компресия от 10.0:1 и създават вълнуващо ускорение. Двигателят е захванат здраво за шасито, което създава допълнително усещане за твърдост и подобрява отзивчивостта при управление и спиране. Освен това двойните балансиращи валове поглъщат вибрациите в свободен ход и подобряват комфорта.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >