Новият Golf Variant диша във врата на Passat


9
сеп.
2020

Почти година след лансирането на стандартния Golf Volkswagen представи версията Variant. Комби модификацията е на пазара още от пускането на третото поколение на компактния модел. Тя също се възползва от най-важните характеристики на хечбека – като серийното дигитално табло и опционалните матрични LED-фарове. Автомобилът трябва да бъде при дилърите още в края на 2020. Цените още не са ясни – но вероятно ще стартират малко над 40 000 лв.

Увеличение преди всичко на дължината и междуосието

До В-колоната Variant е точно като обикновения Golf – чак след нея идва комби „добавката“. В сравнение с предшественика задното стъкло е малко по-косо, а серийните LED-светлини идват от модификацията с пет врати. Иначе LED-светлините са същите като при хечбека. Иначе промените по задницата са само в отделни детайли. Благодарение на новите извивки и ръбове задната врата вече се слива по-хармонично с останалата част от каросерията, светлоотразителните елементи вече не са поставени директно над престилката. По отношение на размерите, Variant е пораснал спрямо предшественика си по отношение на дължината и междуосието. И по двата показателя увеличението е с 6,6 сантиметра, така че комбито вече е дълго 4,63 метра, а междуосието му е 2,69 метра. Ширината (1,79 метра) и височината (1,46 метра), от друга страна, са почти непроменени и идентични с тези при хечбека.

При комбито са увеличени дължината и междуосието – а това означава повече пространство отзад и в багажника.

Много просторен за компактен модел

AUTO BILD вече успя да се докосне до новия Golf Variant. Кокпитът ни е познат от стандартната модификация – което не е изненада. Комби версията също се предлага стандартно с дигитално табло на 10,25-инчов екран и с 8,25-инчов сензорен екран за инфотейнмънт системата. Срещу доплащане последният „пораства“ до 10,25 инча и получава навигационна система. Повечето от бутоните и превключвателите са „изхвърлени“ от осмото поколение Golf и дори светлините се управляват от сензорна повърхност. За сметка на това новият мултифункционален волан е оборудван с цяла армада от бутони.

Variant получава изцяло дигиталния кокпит от Golf 8 – и почти няма копчета в интериора.

По данни на Volkswagen увеличената с 6,6 сантиметра дължина е особено полезна заради мястото за краката. Така максималното място за коленете отзад е увеличено от 90 на 94 сантиметра. При първия досег с Golf Variant останахме впечатлени от това колко много място за компактен автомобил има отзад. Това усещане за пространство се подсилва от панорамния плъзгащ се покрив на нашия фотомодел. А багажникът е по-голям въпреки наклонения прозорец. Сега товарният отсек побира 611 литра (шест литра повече в сравнение с предшественика), а ако сгънете задната седалка – 1642 литра – с 22 литра повече от комбито на Golf 7. По желание клиентите могат да поръчат 12-волтов контакт в десния страничен панел и – новост – също така контакт на 230 волта.

Допълнително „отключване“ на функции

При новата генерация на модела Volkswagen направи серийното оборудване на модела по-богато – в него влизат асистент за следене на лентата, наблюдение на периметъра около автомобила и функция за аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, разпознаване на умора и електронен блокаж на диференциала. Срещу доплащане клиентите ще могат да „отключат“ функции като темпомат с контрол на дистанцията АСС, асистент за дългите светлини или инфотейнмънт функции като WLAN хотспот, гласово управление, App Connect и приложения за смартфон.

Alltrack разполага с по-голям клиренс, планки по каросерията и дизел с 200 „коня“.

И за новия Golf Variant ще може да бъде поръчана версия Alltrack. Тя се характеризира с различни брони, пластмасови планки по каросерията и интериорни материали, които създават усещане за повече солидност. Комбито за лоши пътища се характеризира също с увеличен клиренс, 4х4-задвижване и по-мощен двигател. 2-литровият TDI генерира 200 конски сили. Благодарение на тях Variant Alltrack може да тегли до два тона.

48-волтова електрическа мрежа за бензиновите версии с DSG

Както и досега, Variant наследява почти всички мотори от стандартния Golf, отпада единствено базовият (за Германия). Така при бензиновите машини гамата започва от 1-литровата 3-цилиндрова със 110 к.с. 1,5-литровият двигател е предлаган във версии със 130 и 150 к.с. Серийна за всички мотори е ръчната скоростна кутия с шест предавки. Ако изберете 7-степенната DSG-кутия, бензиновите двигатели задължително са комбинирани със система тип „мек хибрид“ и 48-волтова електрическа система. 2-литровият дизелов мотор (115 или 150 к.с.) е комбиниран с SCR-катализатор и система за впръскване на AdBlue с цел намаляване на азотните оксиди.

ВИЖТЕ КАК СЕ ДВИЖАТ ЦЕНИТЕ НА УПОТРЕБЯВАНИТЕ VOLKSWAGEN GOLF VARIANT

Изводът на Катарина Бернд: С новия Golf Variant разликата спрямо комбито Passat е намалена значително. И двете предлагат модерна технология, висококачествени материали и достатъчно място на задната седалка и в багажника. Остава да разберем как Volkswagen ще попречи на Golf Variant да отнеме клиентите на комбито Passat.

Серийни са асистентът за следене на лентата и новият асистент за избягване на препятствия.

Още по темата