Новият Golf R Variant: комбито с режим Drift


8
юли
2021

С максималната си мощност от 235 кВт (320 к.с.), новият Golf R Variant е най-мощният и динамичен Golf Variant в досегашната история на модела. По-висока мощност и повече динамика в поведението на пътя, многобройни технологични иновации, повече вътрешно пространство и по-силни емоции – всичко това прави новия Golf R Variant по-добър от когато и да било преди. Включената в стандартното оборудване система за двойно предаване 4MOTION с функция R Performance Torque Vectoring се задвижва от двигател 2.0 TSI с максимален въртящ момент от 420 Нм.

Тягата се предава чрез предназначена специално за R модела 7-степенна предавателна кутия с два съединителя, а спринтът от 0 до 100 км/ч отнема само 4,9 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч, но с допълнително предлагания пакет R Performance е възможно тя да бъде увеличена до 270 км/ч. Пакетът включва също 19-цолови джанти и допълнителните режими на шофиране Special (режим Нюрбургринг) и Drift (за дрифтове). Многобройните асистиращи системи и последното поколение инфотейнмънт гарантират още по-високи нива на безопасност, комфорт и удобство.

Въпреки изключителните си спортни характеристики, Golf R Variant запазва чудесната функционалност и птактичните предимства, които всички очакват от Golf Variant – комби модел с универсални възможности и удобство, ориентиран към приятното прекарване на свободното време и нуждите на модерното семейство. Един наистина подходящ Variant за всички сфери на живота. При това практичността му при ежедневна употреба по никакъв начин не се нарушава от специално разработената спортна R ходова част (с намален с 20 мм клиренс), както и духа на моторните спортове в процеса на развойната дейност. „Golf R Variant е перфектната комбинация от компактния хечбек Golf R2 и комбито Variant. Спортностният дух, динамичните характеристики и емоциите в него са съчетани с  простора, многофункционалната гъвкавост и технологичните иновациите“, отбелязва ръководителят на R отдела във Volkswagen Свен Смийтс. Интериорът на R Variant оползотворява напълно по-дългото с 66 мм в сравнение с Golf междуосие на Golf Variant, като от удобствата и възможностите на по-просторното купе се възползват преди всичко пътниците на задните места – максималното пространство в областта на  краката нараства от 903 мм на 941 мм. Обемът на багажника от 611 литра на свой ред  може да бъде увеличен бързо и лесно до максималния капацитет от 1642 литра до тавана след сгъване на втория ред седалки. За първи път Golf R Variant се предлага като опция и с теглич с общо допустимо тегло на прикачния товар (със спирачки) до 1,9 тона и допустимо натоварване на теглича от 80 килограма.

Най-спортният Golf Variant в историята с множество специални R детайли

Типичните за R моделите отличителни белези като предната броня с аеродинамичен спойлер и странични дефлектори доминират във внушителната външност на новия Golf R Variant. В силуета вниманието привличат по-широките странични елементи, лакирани в основни цвят на каросерията. Напълно нови са и специфичната R задна броня с дифузор в черен гланц, както и спортната изпускателна система с две хромирани двойни изпускателни тръби, създадена специално, за да покрие по-високите изисквания на Volkswagen R. Новият модел се предлага в три цвята – типичният за R-моделите син металик Lapiz Blue, белият Pure White и черният Deep Black с перлен ефект.

И Golf R Variant, подобно на хечбек версията Golf R, използва изцяло нова система за двойно предаване 4MOTION с функция R Performance Torque Vectoring за селективен контрол на въртящия момент на колелата на задния мост, която разпределя тягата не само между предния и задния мост, а и между двете задни колела. Благодарение на това, пъргавината на новия Golf R Variant се увеличава значително, като положителният ефект в динамично отношение е особено осезаем в завой. Чрез Vehicle Dynamics Manager, двойното предаване е свързано постоянно и с други системи за контрол на динамиката на ходовата част като електронната блокировка на диференциала XDS и адаптивното управление на окачването DCC. В резултат на това се постига много по-прецизно и неутрално като характеристики поведение на пътя, оптимални показатели по отношение на сцеплението и изключителна пъргавина. С други думи – идеални предпоставки за максимално удоволствие от шофирането. Фините настройки на Golf R Variant са плод на традиционната при всички R модели изпитателна програма на Северната отсечка на пистата Нюрбургринг.

Двата нови профила на шофиране повишават удоволствието зад волана и безопасността на пътя

Допълнително предлаганият пакет R Performance включва два допълнителни профила на шофиране. При Special всички ключови параметри на силовото предаване използват конфигурации, предназначени за справяне с предизвикателствата на сериозни състезателни трасета като Северната отсечка на пистата Нюрбургринг например. За забавление извън обществената пътна мрежа е предназначен и профилът на шофиране Drift, който разкрива изцяло нови измерения на динамиката на пътя и прави дрифтовете много по-приятни и безопасни.

Четирите профила на шофиране Comfort, Sport, Race и Individual се предлагат като част от стандартното оборудване на модела. Водачите могат да настроят работата на ESC съобразно своите индивидуални изисквания просто с натискане на бутон за избор на  една от двете настройки. Системата ESC може да бъде и напълно изключена (режим ESC off), като единствено при извънредни ситуации на пътя функцията за автономно аварийно спиране АЕВ и асистенцията на управлението при избягване на препятствия на платното Swerve Support могат да включат системата ESC в пълния й функционален обем.

Продължете на следващата страница

Още по темата