2016
ТАКОВА НЕЩО НЕ Е ИМАЛО ДОСЕГА: режим „Северна дъга“ в Golf GTI! При Clubsport S той е сериен. И така и трябва да бъде, защото това трябва да се превърне в най-бързия сериен Golf. За тази цел от VW са редуцирали ограничения до 400 екземпляра колекционерски модел до най-важното. Единствено мощността никога не може да е достатъчна – на двулитровия мотор на S тя е 310 к.с., a максималният въртящ момент е 380 Нм. Overboost? Не, цялата мощност е винаги на разположение! Другите добавки към юбилейния Golf: предно задвижване, механична 6-степенна скоростна кутия и изцяло модернизирано окачване. Задна седалка? Отпада! Климатична инсталация? Предлага се само по желание.
GTI Clubsport S иска да си играе на състезателната писта. На Северната дъга на Нюрбургринг впечатлява най-вече оптимизираното окачване. Поне такова е впечатлението от седалката на пътника до водача. Състезателният пилот Бенджамин Лойхтер ползва цялата широчина на трасето, катери се по „бордюрите“ и натиска газта максимално дълго. Няма изместване, няма „пробиви“ на амортисьорите. Това се дължи на новата предна подрама (от алуминий вместо от стомана), променената сходимост и преработената кинематика на предната ос. А какъв е ефектът от серийния режим за Северната дъга на Нюрбургринг? Той позволява индивидуална настройка на профила на шофиране. При него всички параметри са настроени на Race, единствено окачването (DDC е серийно) е в комфортен режим. Преимуществото: вълните по настилката, а такива не липсват по Северната дъга – просто се филтрират. Визуално най-мощният сериен Golf GTI не прилича на хулиган. Той се различава от Clubsport с 290 к.с. само по някои детайли. Най-характерен е надписът отзад.
Новият модел се предлага само с 3 врати. Но децата и без това трябва да останат вкъщи, защото с цел понижаване на теглото задната седалка липсва – и S е по-лек от нормалния Clubsport с около 30 кг. Но защо от VW са създали Clubsport S? Естествено – заради кръглата годишнина. Но и заради конкурента Honda Civic Type R. Обиколката по Северната дъга му отнема 7:50,63 минути, новият Super GTI се нуждае от 7:49,21 минути. AUTO BILD получи правото да се повози по Северната дъга. И бяхме изненадани: загуба на сцепление? Няма такова нещо! Принос за това имат и полусликовете Michelin Pilot Sport Cup 2 на предната ос. Недозавиване се появява само при много тежък десен крак, с новия Super Golf доста добри времена могат да постигнат и любители. Но ролбар и 6-точкови предпазни колани бяха инсталирани само за рекордните обиколки, серийният модел няма да бъде оборудван така.
Технически данни:
VW Golf GTI Clubsport S
Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно • Работен обем 1984 куб. см • Мощност 228 кВт (310 к.с.) • Макс. въртящ момент 380 Нм при 1700 об./мин • Максимална скорост 250 км/ч • 0–100 км/ч за 5,8 сек • Предно задвижване/6-степенна скоростна кутия • Вместимост на резервоара 50 л • Д/Ш/В 4268/1799/ 1442 мм • Вместимост на багажника 1270 л (или повече, тъй като липсва задна седалка) • Собствено тегло 1360 кг • Разход EU-Mix 7,4 л А98Н/100 км • Емисии CO2 172 г/км • Цена около
80 000 лева
Извод:
ДА, ТОЙ Е БЪРЗ! Но Clubsport S е и колекционерски модел, лимитиран до 400 екземпляра. По-скъп е от Clubsport с 290 к.с. с около 7000 лева – но е много по-наточен!