Новият Golf 8 Variant: по-дълъг, по-голям, по-шикозен (ТЕСТ)


15
дек.
2020

Лансирането на Golf 8 се позабави заради множество проблеми, които хората във Волфсбург трябваше да решават в продължение на месеци – а продажбите бяха доста под очакванoтo ниво. Но всичко това вече отмина. За да компенсира изгубените позиции, Volkswagen „побутва“ Variant. От представянето на Golf III Variant през 1992 г., комби версията на бестселъра има запазено място в гамата на Golf. Ето защо очаквахме с голямо нетърпение новото издание на модела. В края на краищата, изцяло новата Skoda Octavia е сериозен вътрешен конкурент за Variant, а немалко купувачи са заинтригувани от високата позиция на седене в Tiguan.

В сравнение с предшественика си, Variant е пораснал значително

Като комплекс от качества, Variant е може би най-добрият Golf на всички времена – така или иначе е най-дългият. Цели 4,63 метра означават увеличение с 35 сантиметра в сравнение с хечбека и седем сантиметра в сравнение с предшественика. Междуосието също е увеличено със седем сантиметра. Въпреки по-динамичните пропорции със скосен като при купе покрив и скосено задно стъкло, инженерите успяват да „спасят“ достатъчно пространство за интериора. На задната седалка има повече място за краката (+38 мм в сравнение с хечбека) и повече пространство за главата, почти като при Passat. Багажникът побира минимум 611 литра. Ако сгънете задната седалка (делима на три части) и решите да товарите до покрива, получавате 1642 литра. Това е с 6, респективно с 22 литра повече, отколкото при предшественика. В интерес на истината, основният конкурент и „събрат“ по отношение на техниката Octavia предлага една идея повече – съответно 640 и 1700 литра.

По-дълъг от предшественика си: новият Golf Variant предлага почти толкова място отзад, колкото и Passat.

Увеличените дължина и тегло почти не се усещат при шофиране

И все пак: във Волфсбург имат претенции да предлагат по-луксозния продукт. Дигитално табло, 10-инчова навигационна система, Climatronic, Keyless Go и LED фарове са част от серийното оборудване. Желанията за нещо повече биват отразени в нивата Style и R-Line. Изборът на моторизации също е голям, както обикновено. Цените започват от 43 120 лв. за 1.0 TSI със 110 к.с. и 6-степенна ръчна трансмисия. Още от ноември 2020 г. има 1-литров eTSI „мек хибрид“, със 110 к.с. и DSG-трансмисия, както и 2.0 TDI със 115 и 150 к.с. Има и бензинови 1,5-литрови двигатели със 130 и 150 к.с. – в конвенционална версия и „меки хибриди“. Засега офроуд вариантът Alltrack ще бъде предлаган само с новия топдизел, развиващ 200 к.с. При нашия първи тест 1.5 eTSI със 150 к.с. в комбинация с ниво на оборудване R-Line за минимум 53 957 лв. ни направи приятно впечатление. Увеличените дължина и тегло в сравнение с хечбек почти не се усещат. Между другото, това важи и за цената – доплащането за Variant е около 3600 лева. Толкова е надбавката за може би най-добрия Golf към момента.

Превъзходен двигател: 1.5 eTSI пасва добре на Golf Variant, увеличеното тегло на автомобила почти не се усеща.

Извод: Golf Variant предлага онова допълнително пространство, което им липсва на семействата при хечбек. Спортните пропорции изваждат Golf Variant от образа на служебен автомобил за търговски представители и го превръщат в готина и интелигентна алтернатива на Tiguan.

Технически данни на VW Golf Variant 1.5e TSI DSG

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред напречно • Работен обем 1498 куб.см • Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 5000 об/мин • Макс. въртящ момент 250 Нм при 1500 об/мин • Задвижване предно/7-степ. трансмисия с два съединителя • Д/Ш/В 4636/1789/1498 мм • Тегло (празен) 1425 кг • Багажник 611–1642 л • 0–100 км/ч 8,7 сек Макс. скорост 224 км/ч • Разход 5,8 л А95Н  (WLTP) • Емисии CO2 133 г/км • Цена от 51 129 лв.

Още по темата