AUTO BILD България / Новият GLE автоматично ще прави път на линейки

Новият GLE автоматично ще прави път на линейки


12
сеп.
2018

След като с лансирането на GLC и GLE Coupe Mercedes „затвори“ и последните „пролуки“ в своята SUV-гама, започва реновиране и на актуалните модели. Началото е дадено с GLE, който ще стане по-спортен и с „по-омекнал“ дизайн. Силно впечатление правят двойните дневни светлини с форма на бумеранг, които напомнят на CLS и на А-клас. Благодарение на новата предна броня въздухозаборниците са станали по-големи, а регистрационната табела е изнесена над защитния елемент за долната част.

Като цяло обаче дизайнът се придържа към оформлението с характерната С-колона, наложено преди 20 години още от М-клас. Някои дизайнерски елементи – като стоповете и вдлъбнатината за задната регистрационна табела, напомнят на компактния модел от Щутгарт. Много по-интересни от визуалните промени са тези по техниката. GLE разчита на нов тип активно въздушно окачване с 48-волтова мрежа, което управлява всяко колело по отделно. Усъвършенстваната 4х4-система разпределя въртящия момент между 0 и 100 процента на двете оси. Благодарение на информация за трафика в реално време асистентът за задръстванията разпознава къде трафикът е „замръзнал“ и може да активира спирачките още преди водача, за да предотврати ПТП. Естествено, и GLE ще използва инфоразвлекателната система MBUX с изкуствен интелект – благодарение на нея броят на конвенционалните бутони в кокпита ще бъде значително редуциран.

Новото поколение на GLE ще се появи на пазара още през 2018 с много на брой 6-цилиндрови двигатели (272-640 к.с.), както и с 4-цилиндров за най-евтината модификация. AUTO BILD очаква базовата модификация да струва около 110 000 лева. Oфициалната премиера на модела ще бъде на изложението в Париж (4-14 октомври).

Въпреки че системата MBUX е същата като при А-клас, кокпитът на GLE напомня на концептуалния Maybach Ultimate, който беше представен в началото на 2018 в Китай. Широкият екран приема функциите на много от копчетата в предишната генерация на SUV-а и така интериорът е станал по-прегледен. Единствено превключвателите на климатичната инсталация са оставени. Откриваме и дръжките на централната конзола от предходното поколение.

В сравнение с него дължината е увеличена – на 4,93 м (+8 см). Това се усеща най-вече по междуосието, както и по предлаганото място отзад. Там и 2-метрови пасажери ще се разполагат комфортно. От Mercedes ни убеждават, че GLE W166 далеч не е просто подобрена версия, а изцяло нов модел.

Стандартно окачването ще бъде със стоманени пружини, а срещу доплащане клиентите ще могат да получат въздушно, както и активната система ЕАВС. При нея с помощта на камера на предното стъкло пътят напред бива сканиран и окачването се адаптира. Така Benz-ът „филтрира“ неравностите много успешно. Освен това иновативното окачване позволява „разклащане“ на каросерията в моментите, когато SUV-ът е заседнал. Като достоен Mercedes, и новият GLE отделя подобаващо внимание на комфорта – дори седалките на втория ред могат да бъдат настройвани и оборудвани с вентилация и отопление, както и с масажна функция. Предните „кресла“ дори разполагат с т.нар. „функция Energizing” – т.е. при движение долната част и облегалката се изместват леко, за да поддържат тялото.

Както сме свикнали в този клас, допълнителното оборудване е разточително. Към големите промени спада активният асистент за дистанцията Distronic: благодарение на информация в реално време системата разпознава кога трафикът не помръдва и може да спре колата автоматично, ако тя се е засилила прекалено много. Друг „помощник“ осигурява автоматично път за автомобилите на бърза помощ/пожарна/полиция.

Първоначално моделът ще бъде предлаган само с 6-цилиндров редови „шестак“ (модификация GLE 450). Двигателят разполага с 367 к.с. и 500 Нм. Серийната 48-волтова електрическа мрежа с интегриран стартер-генератор не само намалява разхода, но и за кратко (в режим Boost) предоставя 22 к.с. и 250 Нм допълнително. В бъдеще ще има и дизел. Предвижда се и Plug-In хибрид, който ще изминава между 50 и 100 км изцяло на ток. На борда винаги ще бъде автоматичната трансмисия 9G-Tronic.

Вероятно новият базов двигател ще бъде с четири цилиндъра, а бъдещите версии на 3-литровия „шестак“ ще генерират 272-340 к.с. (дизел) и 267-435 к.с. (бензин). V8 ще бъде запазен само за AMG (с до 640 к.с.). AMG GLE 43 вече няма да бъде предлаган като V6, а с редови мотор.

Още по темата

Card image cap
Алуминиев дизел за новия Е-клас

17
февр.
2016

Новият Е-клас ще бъде първият модел, в който ще бъде поставен дизеловият агрегат ОМ 654. Алуминиевият агрегат е лек и икономичен и трябва да се справя с по-строгите тестове за вредните емисии

Card image cap
Новият XV е различен отвътре

28
мар.
2017

Второто поколение на Subaru XV използва собствена платформа, която го прави по-стабилен и носи повече удоволствие. Иначе боксерният двигател и двойното задвижване остават!

Card image cap

В последния брой:

Архив >