Новият FORESTER и моделът XV: първите електрифицирани Subaru-та за Европа

0603
2019


Напълно новият FORESTER e-BOXER и моделът SUBARU XV са първите два автомобила, предлагащи e-BOXER, новата задвижваща система на Subaru, съчетаваща подпомагащ електрически мотор и две от основните технологии на Subaru – BOXER двигател и симетричното
задвижване на всички колела /Symmetrical AWD/.

Subaru e-BOXER се характеризира със специална Lineartronic трансмисия, която включва електрически мотор, задвижван от високоефективна литиево-йонна батерия, DC / DC конвертор и инвертор.

Новите модели запазват отличителната комбинация от симетричното задвижване на всички колела с новата система на задвижване e-BOXER. Това са 2-литров хоризонтално разположен четирицилиндров двигател с директно впръскване, предлагащ 80% нови компоненти, в комбинация с електрически мотор и специално разработена трансмисия Lineartronic, за по-гладко, 30% полинейно, бързо реагиращо ускорение и изключително отзивчив въртящ момент.

Системата Subaru e-BOXER контролира разпределението на мощността между специаления 2-литров двигател с директно впръскване и електрическия мотор в зависимост от условията на
движение и предлага три режима на движение: Engine driving /Задвижване с двигателя/, EV/Електрическо задвижване/, Motor Assist driving /Задвижване с подпомагащ електрически мотор/.

От място или при ниска скорост само електрическият мотор задвижва автомобила, за тихо движение с нулеви вредни емисии. В зависимост от състоянието на автомобила и батерията, автомобилът може да измине в режим EV /Електрическо задвижване/ разстояние до 1,6 км и да достигне скорост до 40 км/ч. При средна скорост, мощността на електрическия мотор и тази на двигателя се комбинират за отзивчиво, линейно и икономично ускорение, а при високи скорости 2-литровият BOXER двигател с директно впръскване задвижва автомобила, като същевременно зарежда батерията. Системата e-BOXER предлага подобрен разход на гориво в градски условия, в
движение с множество спирания и тръгвания, като икономията на гориво може да стигне до 11% спрямо настоящата 2-литрова бензинова версия.

Електрическият поддържащ мотор и комплектът батерии са надлъжно разположени. Електрическият мотор е поставен близо до центъра на тежестта, докато батерията и други компоненти са разположени над задната ос, предлагайки още по-нисък център на тежестта и по-добър баланс на разпределение на масите между предната и задната част на автомобила.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин