Новият Ford Puma като кросоувър – устремна атака на завоите


17
ян.
2020

Това е един вид прераждане – защото от март 1997 до декември 2001 имаше Ford Puma – купе с 2 врати, дължина около 4 м и тегло малко над 1 тон на базата на Fiesta. Сега малкият модел от Кьолн отново е „донор“ на техниката – но всичко друго е напълно различно. Новата Puma е позиционирана в растящия сегмент на компактните SUV-ове, дълга е 4,19 м, широка 1,54 м и висока 1,93 м. В зависимост от ъгъла на гледане предницата с разположените високо фарове напомня на умалена версия на Porsche Cayenne. Цените на новия Ford започват от 42 000 лв., а за хибридната версия – от 42 700.

Благодарение на по-дългото с близо 10 см междуосие спрямо това на Fiesta 4-вратата Puma разполага с повече място в купето. Отпред пространството не е разточително, но е напълно достатъчно, а отзад ще бъде малко тясно за лактите и коленете. За по-спокойно пътуване на втория ред там трябва да има максимум двама възрастни пасажери. За сметка на това обемът на багажника е за пример – от 456 до 1161 л, а благодарение на големия заден капак товаренето е лесно. Приятен е и кокпитът на Puma. 12,3-инчовият инструменателен клъстер пред погледа на водача е напълно дигитален и предлага възможност за свободна конфигурация на показанията за скоростта, оборотите, нивото на горивото и пробега. А специални показания за хибридната система показват кога тя рекуперира енергия или осигурява допълнителна тяга на двигателя с вътрешно горене.

Модерен кокпит

В центъра на кокпитa е позициониран лесно „четим“ монитор за аудиосистемата и навигацията. Предните седалки разполагат със серийна (!) масажна функция, а калъфите им могат да се свалят лесно, за да бъдат почистени. За съжаление, коланите не разполагат с възможност за настройка от В-колонките – и така могат да се окажат на врата ви, ако сте по-висок/а. При дълги пътувания пък търкането на крака ви в централната конзола може да създаде неудобство.

При лансирането си на пазара Puma ще бъде предлагана с два 1-цилиндрови 3-цилиндрови бензинови двигателя в две степени на мощността. Базовата версия е със 125 к.с. – както и „малкият“ хибрид с 48-волтова електрическа мрежа. Над него е позициониран друг хибрид с по-висока мощност – 155 к.с. И при трите изпълнения предаването на мощността става посредством 6-степенна ръчна трансмисия.

Придвижване изцяло на електрическа енергия не е възможно. Задвижваният с ремък стартер-генератор, който осигурява допълнителни 16 „коня“ при необходимост, генерира енергия за периферните агрегати и не само замества конвенционалния алтернатор. Той действа и като Booster: когато бензиновият мотор достигне пика на мощността си, генераторът започва да функционира като електродвигател и помага с до 50 Нм. Тогава въртящият момент в режим Sport се вдига от 170 на 210 Нм (при 125 к.с.), респективно от 190 на 240 Нм при модификацията със 155 к.с. Малката литиево-йонна батерия бива зареждана в движение посредством спирачната система чрез рекуперация.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >