Новият Ford Mondeo с нови двигатели и задвижване 4х4


7
дек.
2015

Новият Ford Mondeo предлага най-широката и модерна гама двигатели в 22-годишната история на модела, в България вече се предлага версията с многократно отличавания 1.0 EcoBoost – а това е първият 1.0-литров бензинов двигател в сегмента. Гамата се допълва от модернизирания 2.0 TDCi с 210 к.с., както и от Mondeo хибрид с интелигентна система за двойно задвижване за оптимизирано сцепление и динамика.

Първото в историята Mondeo с хибридно задвижване комбинира специално разработен 2-литров бензинов двигател и електрически мотор с литиево-йонен акумулатор с капацитет 1,4 кВтч за още по-висока икономичност и по-ниски емисии на СО2. Хибридното Mondeo развива до 135 км/ч в електрически режим, а комбинацията между 2-литровия бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън и електромоторите осигурява системна мощност от 187 к.с. при среден разход от 4,2 литра на 100 километра и СО2 емисии от 99 г/км.

Хибридното задвижване включва два електромотора – единият подпомага бензиновия двигател, а другият осигурява регенеративно зареждане на литиево-йонния акумулатор с капацитет 1,4 кВтч, разположен зад задните седалки.

В България хибридният Ford Mondeo ще е предлага на изключително атрактивната цена от 55 900 лв. с ДДС – сходна с 2.0-литровия TDCi двигател, 150 к.с. и автоматична Powershift скоростна кутия.

Икономичният и мощен 2.0-литров дизелов TDCi двигател на Mondeo е усъвършенстван и вече предлага мощност от 210 к.с., като в съчетание с 6-степенната Powershift скоростна кутия и автоматичната функция Старт/Стоп средният разход е само 4,8 л/100 км при емисии от 124 г/км СО2.

2-литровият TDCi се оборудва с двойно каскадно свръхпълнене за по-спонтанни реакции и разгръща въртящ момент от 450 Нм още при 2000 об/мин. Малкият турбокомпресор с по-ниска инертност осигурява налягането на нагнетявания въздух при по-ниски обороти, докато максималната мощност при по-високи обороти се осигурява от големия турбокомпресор.

За пръв път Mondeo се предлага и с 4х4 задвижване, което осигурява отлично сцепление, динамика и управляемост при всякакви условия. Интелигентната система за двойно задвижване на Ford осигурява променливо разпределение на мощността между предната и задната ос за още по-сигурно поведение на пътя. Системата следи сцеплението на колелата на всеки 16 милисекунди и може да пренасочи мощността към всяко едно от колелата за 100 милисекунди.

В България Mondeo 4х4 може да бъде поръчано с 2-литровия TDCi със 150 к.с. и механична скоростна кутия, както и за варианта със 180 к.с. и автоматична PowerShift трансмисия. Цените на Mondeo 4х4 стартират от 58 400 лв. с ДДС.

С включването в гамата на Vignale Mondeo разширява гамата си към клиентите, които търсят премиум автомобил на разумна цена. Новият Mondeo Vignale – във варианти с 4 врати и комби – е с първокласна изработка, върхова рафинираност и ексклузивно оборудване. Mondeo Vignale ще бъде представен в България в началото на 2016 г.

 

FordMondeo-5Door_10 (1)Ford Delivers Power of Choice to Mondeo Customers; 14 Petrol, Di

Още по темата

Card image cap
NFS със смяна на предавките?

11
февр.
2016

От ноември 2015 г. Need for Speed се завърна. Изглежда обаче почитателите на играта се оплакват от липсата на една съществена функция – смяната на предавките

Card image cap

В последния брой:

Архив >