2017
МЕДАЛЪТ ИМА ДВЕ СТРАНИ. Това се отнася и до Ford GT. Добрата е, че това не е разновидност на Mustang. Лошата, че вместо V8 вътре работи V6 мотор. Подходящ ли е наистина EcoBoost агрегатът за един суперспортист? Все пак мощността му е 656 к.с. Тя се развихря непосредствено зад пилота, тоест в средата на почти изцяло направената от карбон каросерия.
Комбиниран е със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. Дори и при сдържано шофиране разходът му е 17 литра на 100 километра. Нагоре лимитът е небето. Е, и? Затова пък ускорението прилича на такова на ракета: от Ford посочват впечатляващата максимална скорост от 348 км/ч. Двигателят обаче не предлага саунда на адска машина от моторния спорт. Този агрегат съска и звучи различно, дори и по-тихо.
Спирачната уредба захапва безмилостно – почти във всеки завой натискахме спирачката прекалено рано. В сравнение с други суперколи като McLaren 675LT педалът е сравнително лек. При по-висока скорост на помощ идва и въздушната спирачка. Хидравличното сервоуправление не е толкова чувствително както при конкурентите, но все пак реагира фино. Посредством различните режими на движение можете да регулирате удоволствието от шофирането. Те се наричат Wet (мокро), Normal, Sport, Track (писта) и Vmax. При последните три режима става страшно. Track намалява клиренса до 7 сантиметра, аеродинамичната спирачка бива леко повдигната. Трансмисията превключва предавките като секвенциална скоростна кутия от Формула 1. А когато ускоряваш прекалено агресивно на излизане от завоя, тежащият 1385 кг GT пили гумите си (Michelin Pilot Sport Cup 2), преди да бъде стабилизиран. Стига системата да е Оn (включена).
Болидът се управлява от изключително тясна пътническа клетка. Докато в едно съвременно Ferrari или Lamborghini можете да седите удобно, във Ford GT ще получите клаустрофобия. Водачът седи на милиметри от пътника до него. Все пак превключвателите са разположени точно там, където се очаква, някои от тях са върху покрития с микрофазер волан. Има и поставка за чаша. А дигиталните уреди светят с различен дизайн в зависимост от режима на движение. Изработката е забележително солидна – крайният монтаж се извършва от канадската фирма доставчик Multimatic, която е сложила отпечатък и върху Aston Martin AM-RB 001. Ако искате да притежавате GT, трябва да се наредите на опашка: от Ford са избирали първите купувачи след сложен конкурс. Цената на модела е 1 милион лева. Това е разбираемо: един въодушевяващ колкото Ferrari модел не се предлага за без пари. Отново стигаме до двете страни на GT.
ПРЕДИ 50 ГОДИНИ GT СЕ ПРЕВРЪЩА В ЛЕГЕНДА
След разправия с Ferrari от Ford се заклеват да отмъстят – при това на пистата. В началото на 60-те години американците разработват GT40, който през 1966 г. извоюва тройна победа в „Льо Ман“ – всички Ferrari-та отпадат. През следващите три години GT40, който е с височина само 40 инча, тоест 1,02 метра, печели 24-те часа на „Льо Ман“. С новия GT Ford отново участва в „Льо Ман“ – и победи през миналата година в клас GT.
Много добре
Ford, който изглежда като Ferrari.
Не му отива
Ако сте високи 1,85 метра, вътре е доста тясно.
Изненадата
Само V6 мотор, но е невероятен.
Кой ще си го купи?
Късметлии с много пари.
Teхнически данни
Двигател V6 битурбо • Работен обем 3497 куб. cм • Мощност 483 кВт (656 к.с.) при 6250 об./мин • Макс. въртящ момент 745 Нм при 5900 об./мин • Макс. скорост 348 км/ч • 0–100 км/ч няма данни • задвижване задно/7-степ. авт. трансмисия с два съединителя • Обем на резервоара 57 л • Д/Ш/В 4762/2004/1110 мм • Собствено тегло 1385 кг • EU-Mix 9,7 л А 95 Н/100 км • CO2 225 г/км • Цена около 1 000 000 лв.
Извод
Американците го могат: Ford GT е суперспортен автомобил на международно ниво. Мощен, бърз, перфектен. Единствено звукът му ни разочарова. Ако сте по-едър (ръст и килограми), то за съжаление няма да се поберете в кокпита. Въпреки това е абсолютна мечта.