2024
Courier е един от бестселърите на Ford: въпреки скромната си дължина малкият цар на пространството вече може идеално да се впише в ролята на семеен автомобил в пътническия си вариант Tourneo, докато товарната модификация Transit вече побира два европалета – при това между калниците (а не под ъгъл като при предшественика). Всичко това се дължи на увеличените размери (+27 мм ширина, +180 мм дължина, +76 мм височина). Или казано с друг думи, моделът е почти с един калибър по-голям.
Кокпитът вече е изцяло дигитален, като комбинира два дисплея – 8-инчов на инфотейнмънт системата и втори със същия размер непосредствено пред погледа на водача в ролята на арматурно табло. Ford се гордее с богатия набор от серийни (при Tourneo) асистиращи системи: за предотвратяване на удар, за следене на лентата, за пътните знаци, автоматични дълги светлини, интелигентен асистент за скоростта и датчици за паркиране. За съжаление обаче в този списък не влиза важният за версията без задни стъкла на Transit асистент за сляпата зона (при този тип МПС въртенето на главата за поглед през рамо почти не помага). Ценната екстра е включена в пакета с навигационна система, адаптивен круиз контрол камера и др. на стойност 3420 лева – сума, която би вдигнала драстично цената и която повечето корпоративни клиенти надали биха одобрили като допълнителен разход особено при поръчка на цели флотилии.
И като стана дума за разходи: симпатичният „товарач“ в базовата си модификация излиза само 40.400 лева – а фирмите ще могат да си „дръпнат“ ДДС-то и да получат версията с 1-литровия ЕcoBoost (100 к.с., 6-степ. ръчна трансмисия) за 33.666 лева. В тази изгодна цена са включени климатик, задни паркинг сензори, автоматични дълги светлини, 8-инчов тъчскрийн, два предни USB-извода (тип А/тип С) – повече от щедро оборудване за „баничарка“, която ще влиза в ролята на служебен автомобил за по-непретенциозни кадри от по-ниските нива в компаниите. Или казано с други думи, повечето ползватели дори на най-евтината модификация ще могат да разчитат на по-богато оборудване от това, което биха очаквали.
Aко държите на по-икономичното дизелово задвижване 1.5 EcoBlue (винаги със 100 к.с., докато при EcoBoost има и 125), ще трябва да се разделите минимум с 45.400 лева. Тук обаче нямате възможност да поръчате 7-степенния автоматик (3200 лева), който значително би облекчил натоварването върху куриерите, работещи по цял ден в натоварения градски трафик. Новата генерация Courier разполага с максимален полезен товар до 850 кг и полезен товарен обем до 2,9 куб.м – с 25% повече, отколкото при предшественика. В сравнение с него товарният отсек е със 181 мм по-дълъг (общо 1802) и с 208 по-широк между калниците (1220).
Скоро на нашия пазар се очаква и товаро-пътническата версия Double Cab in Van на Transit Courier с двойни плъзгащи врати, отварящи се прозорци на втория ред и задни седалки, които могат да влязат в ролята на преградна стена. Ford Transit Courier е единственият лекотоварен автомобил, който получава най-високата възможна оценка – платинена, на Euro NCAP през 2023 г. като постигна най-високия резултат в тестовете за безопасност на лекотоварни автомобили – феноменалните 93%!