Новият Fiat 124 Spider

Нека коленичим пред този Fiat!


4
февр.
2016

АВТОМОБИЛНИТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИ знаят съвсем точно кои бутони да натиснат, за да привлекат вниманието на клиентите. Малко патос, малко история, цялото това подправено с иновации – автомобилът, от който козината ви ще настръхне, е готов.

 Ниска странична линия, дълъг преден капак и къса задница

Ниска странична линия, дълъг преден капак и къса задница

Новият Fiat 124 Spider е голямата звезда на автомобилния салон в Лос Анджелис. Затова въобще не са нужни думите на пиарите, но все пак ето какво казаха те:
„Новият Fiat 124 Spider съживява легендата и дава израз на следващото поколение на класическия италиански стил и на мощността.“ Нека си припомним: от 1966 до 1985 г. Fiat и Pininfarina продадоха над 200 000 екземпляра от този секси двуместен автомобил. Колко от култовия италиански дизайн и от историята на роудстъра ще открием в новия Spider?

Този кокпит ни е познат! При Fiat 124 единствено воланът е по-различен от този на MX-5

Този кокпит ни е познат! При Fiat 124 единствено воланът е по-различен от този на MX-5

Хммм. Нека си признаем: откритият Fiat дели една и съща платформа с Mazda MX-5, която бе представена още през 2014 г. Приликите не може да бъдат скрити. Ниска странична линия, дълъг преден капак и къса задница – това са отличителните белези както на японския, така и на италианския роудстър. 124 Spider има типичната решетка на Fiat и притежава по-големи LED фарове заедно със светлините за мъгла. По този начин лицето на Fiat се променя – той не гледа толкова агресивно колкото Mazda. Благодарение на хоризонталните светлини задницата на 124 Spider изглежда по-ръбеста от тази на „японеца“.
Междуосието и на двата автомобила е 2,31 метра, но надвесите на каросерията на Fiat са по-големи. С дължина от 4,05 метра „италианецът“ е с 14 см по-дълъг от „японеца“. Благодарение на това багажникът на Fiat побира 139 л – с девет повече от MX-5. Малко предимство по отношение на пространството. Но важно ли е багажното пространство на един роудстър? Много по-важно е мястото в кокпита. Тук двата автомобила не се излагат: с ръст от 1,90 м ще се поберете съвсем удобно зад волана, единствено предната колона малко ще ви пречи. Идентични при автомобилите са оборудването и изборът на материали. Малкият удобен волан, стегнатите спортни седалки и опционалният 7-инчов тъчскрийн с навигация, DAB и Bluetooth са идентични. Изработката е солидна. Според Fiat пластмасата на арматурното табло е малко по-дебела от тази на MX-5, но това се забелязва трудно.

Решетка тип пчелна пита и хоризонтални задни светлини: Fiat 124 притежава свой собствен чар

Решетка тип пчелна пита и хоризонтални задни светлини: Fiat 124 притежава свой собствен чар

Сериозната разлика не се вижда веднага, тъй като се намира под капака. Във Fiat 124 Spider за задвижването отговаря 1,4-литров турбомотор със 140 к.с. и 240 Нм въртящ момент. При MX-5 на разположение са два атмосферни двигателя със 131 к.с. и 160 к.с. Дори и при най-мощната версия на Mazda въртящият момент не надхвърля 200 Нм. А това не е всичко от Fiat: на автосалона в Париж ще бъде показана Abarth версия със 180 к.с.

Стигаме и до цената. Въпрос: не трябва ли тя да е еднаква? Не, Fiat ще е по-скъп. Базовата цена на Mazda със 131 к.с. е 22 990 евро, а през следващото лято „италианецът“ ще стартира от
24 000 евро. Кого ще харесаме повече – Fiat с турбо или Mazda с атмосферен двигател? Ще отговорим, когато проведем първия тест. Засега единственото, което можем да направим, е да коленичим пред този Fiat.

Извод:

Mazda MX-5 плени всички нас от AUTO BILD. Обзалагам се, че Fiat 124 Spider също ще го направи, като дори ще гарантира още по-учестено сърцебиене. Тъй като предлага турбомотори с повече мощност. Следващото лято ще бъде много горещо!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >