Mercedes пуска ново поколение на eSprinter – с него лекотоварният модел става значително по-разнообразен, предлагайки и по-голям пробег
Mercedes електрифицира последователно всички свои модели. Още през 2019 г. Sprinter получи електрическа версия – а сега се появява и второто поколение на модела. В техническо отношение лекотоварният модел е базиран на изцяло нова платформа, състояща се от три модула и предлагаща редица опции за каросерията на eSprinter.
Новата платформа прави eSprinter значително по-разнообразен
Досега електрическият вариант на Sprinter се предлагаше само в класическа версия, което сега ще бъде променено. Освен познатата ни товарна версия, клиентът ще може да извира всякакви конфигурации.
От товарна платформа до хладилен камион, от каравана до голо шаси – Mercedes обещава всякакви възможности.
eSprinter ще се продава и с две различни междуосия – 3,67 метра и 4,33 метра. По-дългият вариант ще може да натовари до 14 кубически метра. За сравнение – предшественикът на eSprinter побираше до 11 кубика.
Предлаганият от 2019 г. eSprinter бе с два капацитета на батерията – 35 и 47 кВтч., което позволяваше максимален пробег от 129 до 158 километра. Сега базовата батерията е с капацитет от 56 кВтч., а опционално се предлага и такава с 81 кВтч., както и със 113 кВтч. зареждането става с до 115 кВт.
По време на тест Mercedes eSprinter успя да измине 475 километра
Контролиран от TÜV тест даде резултат от 475 километра с едно зареждане на батерията (от Щутгарт до летище Мюнхен и обратно). Това означава, че в сравнение с предшественика си, сега eSprinter предлага три пъти по-голям пробег.
Шофьорската кабина е обичайно практична: накъдето и да погледнете, ще видите поставки и възможности за съхранение. Материалите изглеждат здрави, което е важно за товарни модели. Седалките са тапицирани с плат.
Електромоторът на задната ос е с пикова мощност от 150 kW (204 к.с.), а постоянната мощност на електрическата машина е 80 кВт. (109 к.с.) и максимален въртящ момент от 400 Нм. Mercedes предлага и по-малък вариант с пикова мощност от 100 кВт. (136 к.с.), като постоянната мощност и максималният въртящ остават без промяна.
По-голямо общо тегло и прикачен товар от до 1,5 тона
Тъй като сега батериите са значително по-големи и по-тежки (между 470 и 850 килограма), сега допустимото общо тегло на eSprinter е до 4,25 тона (по-дългото междуосие). При късото междуосие общата маса продължава да е 3,5 тона, а максималният полезен товар – 1575 килограма. Прикаченият това е 1,5 тона.
При eSprinter ново е преди всичко управлението на кокпита, тъй като за първи път моделът е оборудван с инфотейнмънт системата MBUX и 10,25-инчов централен дисплей. Така освен навигация, редица други настройки могат да бъдат извършвани чрез системата за гласови команди „Hey Mercedes“.
eSprinter ще се появи на европейския пазар в края на 2023
Кога новият eSprinter ще стигне до клиентите? В средата на 2023 г. ще се състои пускането на пазара на модела в Щатите и Канада, а в Европа електрическият Sprinter към края на 2023 г.
Засега от Mercedes не са дали информация относно цените.


